Kodiaq vragen en weetjes

maik1

Forumguru
Ik ben benieuwd of iemand hier een truuk heeft voor onderstaand probleempje.
In de vakantie heb ik vaak alle ruiten even laten zakken met de afstandsbediening om voor het wegrijden de auto even te laten doorwaaien, maar mijn panoramadak kantelt dan ook open. Aangezien de auto vaak onder een denneboom geparkeerd stond zijn er dennenaalden door het kiertje op het rolgordijn gevallen. Hoe krijg je die er nou weer vanaf? :pieker:
Ik krijg het glazen dak niet open zonder dat het gordijn ook automatisch weggaat, dus kom ik lastig bij die dennenaalden. Eigenlijk alleen maar door een dunne stofzuigerbuis door de kier te steken van het gekantelde dak, maar ik denk niet dat ik dan overal bij kom, en misschien beschadig ik het gordijn hier ook mee.

Is er misschien de mogelijkheid dat je het system op een soort servicemode kan zetten zodat je gordijn en dak echt afzonderlijk kan bedienen?

Alvast bedank!

• Leuk
Waarderingen: 907
D

Deleted member 28127

Viel mij ook al op dat als je via e-mail een inhoudelijke vraag stelt over een Skoda bij hun klantenservice, je ofwel gewoonweg geen antwoord krijgt ofwel na weken een nietszeggend antwoord.

Zelfde ervaring.

Ik geef nog aan bij Skoda Nederland dat de Dealer het antwoord op mijn vragen niet weet en dat ik daarom hun benader met enkele vragen....antwoord Skoda Nederland:

Ik adviseer u voor uw specifieke vraag, met betrekking tot de mappenstructuur in het muzieksysteem en dagrijverlichting voor de achterlichten, contact op te nemen met de officiële ŠKODA-dealer.

Deze heeft de kennis in huis om u goed te kunnen adviseren. Uw dealer kan indien nodig direct met u meekijken in uw auto en toelichting geven. Daarnaast beschikt uw ŠKODA-dealer over de meest recente technische informatie.

Via onze website, www.skoda.nl/dealers, kunt u snel en eenvoudig uw dichtstbijzijnde officiële ŠKODA-dealer vinden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. :banghead:

Kortom ik ben erg tevreden over deze auto maar in 36 jaar autorijden heb ik nog niet zulke slechte ondersteuning gehad als van Skoda Nederland :cry:, geen enkel antwoord gekregen op vragen....

En dan ook de moed hebben om te vragen naar de kwaliteit van de dienstverlening :

Wij werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening en ik verneem dan ook graag uw mening over mijn dienstverlening. Binnenkort ontvangt u via e-mail een verzoek om een korte vragenlijst in te vullen. Uw bijdrage aan ons onderzoek stel ik zeer op prijs:pardon:
Skoda Nederland kan een voorbeeld nemen aan dit forum aangezien ik hier meer wijzer geworden ben dan van hun bijdrage...

Rayzman

Actief lid
Er zit bij mij een dooie spin in mijn achterlicht in het wit doorzichtige deel. Iemand een idee hoe je die eruit krijgt?

EdK

Forumguru
Binnenkort ontvangt u via e-mail een verzoek om een korte vragenlijst in te vullen. Uw bijdrage aan ons onderzoek stel ik zeer op prijs
En als je die dan negatief invult dan word je weer door je verkopende dealer gebeld met de vraag waarom je niet tevreden bent.....

En zo zit ik ook nog steeds op een reactie te wachten hoor.
Nadat ik me Fabia 3 had aangeschaft kreeg ik naderhand een vragenlijst, tijdje daarna kreeg ik een enveloppe op de mat.
Helaas niet met geld maar met een sleutelhanger met een winkelwagenmuntje erbij.
Alleen die was van een kwaliteit dat het muntje er al niet meer in bleef vastklemmen.
Ook een reactie verstuurd dat ik maar hoopte dat me Fabia beter in mekaar was gezet dan die sleutelhanger en dat hij toch nog €0,01 opleverde bij het oud ijzer.

Me sleutelhanger die ik ooit hier van het forum heb gehad is van een veel betere kwaliteit en gaat al 3 wagens mee.
En er zij heel wat skodarijders die er al mee dan €0,01 voor geboden hebben omdat ze deze nog nooit zijn tegengekomen... collecters item blijkbaar
Wel hij gaat pas weg als ik definitief stop met skoda rijden....

D

Deleted member 28127

En als je die dan negatief invult dan word je weer door je verkopende dealer gebeld met de vraag waarom je niet tevreden bent.....
.

Werd ik maar gebeld door Skoda Nederland of haar dealer...volgens mij zijn ze helemaal niet geinteresseerd in serieuze feedback, alleen in responslijstjes waarin ze feedback aantallen kunnen aantonen...

steege2

Senior Member
Ik kan al 30 dagen mijn wagen gegevens niet ophalen met de skoda connect app. Meer mensen daar last van? In de auto werkt connect gewoon.

johnboy

Donateur
Klopt, evenwel bij mij ook problemen met Skoda Connect, geen wagen info (deuren etc en brandstof/onderhoud). kan deuren niet op slot doen vanaf afstand. Probleem in NL niet op te lossen, ligt nu bij SKoda zelf. Inmiddels door recente update app wel weer info maar kan verder niets. Daarnaast weet men ook niet hoe het werkt met smartwatch (daar zou je ook info van de auto kunnen inzien via je telefoon).

johnboy

Donateur
Nope, nooit bij mij mogelijk geweest (Connect heeft relatief gewerkt bij mij in het verleden) maar in de contacten met Skoda NL kwam dat naar boven dat dat zou moeten kunnen.

Ik denk in het scherm "portieren en licht" waar je de auto ziet en waar je kan zien of deuren open zijn/niet afgesloten. Maar, ik wacht nu maar even op reactie vanuit de fabriek.

Misschien zijn er hier andere gebruikers van de app die wat weten?

steege2

Senior Member
Ik vond het altijd al stom dat je hem niet op slot kon zetten... het werkte eerst ook allemaal prima bij mij maar nu dus helemaal niet meer. Stomme is wel dat ik wel route punten kan versturen naar de auto. Dat werkt gewoon.

Frenk21

Forumguru
Connect werkt bij mij ook niet meer. Het contract van 1 jaar is afgelopen en ik vind het niet de moeite om daar €99,= per jaar voor te betalen.:pardon:

Maskodiaq

Nieuw lid
Ik heb het net maar nadat het 1 keer gewerkt heeft, tijdens de eerste keer alles te instaleren, heb ik nu vervolgens geen verbinding weer en lukt dat ook niet meer. Gelukkig is het 1 jaar gratis, maar aangezien ik het nut er nog niet van heb kunnen ervaren lijkt me betalen hiervoor ook geen optie als het proef abbo straks afgelopen is.

Bovenaan Onderaan