Kodiaq vragen en weetjes

krikke5150

Senior Member
Heb je dan wel een interieuralarm?
Volgens mij heeft deze namelijk altijd dat knopje.
Anders is het volgens mij 2x de auto met de afstandsbediening op slot doen. Dus 2x drukken.

Het interieuralarm werkt hoor, daarnet nog getest, en tot mijn verbazing zelfs een sms gekregen dat het alarm functioneerde...
Ik moet inderdaad eens kijken of er met de afstandsbediening iets te doen is... :thumbsup:

Ik weet, als je kessy wil uitschakelen tot de volgende opening moet je de deuren met de afstandsbediening sluiten, en dan de sensor van de deur aanraken...
Dan "moet" je later opnieuw openen met de afstandsbediening, want kessy werkt dan niet...

steege2

Senior Member
Ik kan al 30 dagen mijn wagen gegevens niet ophalen met de skoda connect app. Meer mensen daar last van? In de auto werkt connect gewoon.

Heb dit inmiddels zelf opgelost door het account uit de auto te verwijderen en mijn auto te deactiveren in mijn connect account en opnieuw aan te melden.

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet, als je kessy wil uitschakelen tot de volgende opening moet je de deuren met de afstandsbediening sluiten, en dan de sensor van de deur aanraken...
Dan "moet" je later opnieuw openen met de afstandsbediening, want kessy werkt dan niet...
Net even geprobeerd, maar bij de Seat uit juli 2017 werkt dit in elk geval niet zo. Keyless entry blijft het gewoon doen.
Dus nu maar eens informeren of de dealer dit (desnoods hardwarematig) kan uitschakelen. Of kan dat bij het MQB-platform wellicht via VCDS of VCP?

steege2

Senior Member
Ik krijg het op mijn kodiaq ook niet uit via bovenstaande omschrijving. Anderen kregen het wel voor elkaar...

Antera

Donateur
Begrijp ik hier nu dat de specifieke handeling de Kessy dus uitschakeld? Dan ben ik erg benieuwd idd want dan zou dit simpel gezegd bijna een instelling moeten zijn ergens. Waar dat durf ik zo nog niet te zeggen en zou ik beide beren eens moeten loggen om te kijken waar de verschillen zitten en of dit simpel aan en uit te zetten is.

helaas kan ik er zo geen antwoord op geven

Frenk21

Forumguru
@Antera, ik wil binnenkort wel even met de zakenbeer bij je langs komen. Deze heeft het wel. Modeljaar 2018.
Mijn privebeer bouwjaar 2017 heeft het niet.

Antera

Donateur
Als je de prive beer hebt dan graag. Als het je zakelijke is hoeft het niet trek die log uit de dealer auto :-)

heron

Nieuw lid
Een hele specifieke vraag: als je voor een verhoogde kofferbakbodem kiest, is het dan mogelijk om ook een dubbelzijdige kofferbakmat erbij te nemen? In de configurator zijn deze opties niet samen te kiezen, maar in de Skoda accesoires webshop zijn er 2 varianten voor deze kofferbakmat - eentje voor als je een reservewiel hebt, en eentje als je deze niet hebt. Zou dit met formaat te maken hebben (kofferbakoppervlakte is iets kleiner als de bodem omhoog komt denk ik) en kan ik de eerste variant wel gebruiken bij een verhoogde bodem?

Japanese Power

Donateur
Ja hoor. Ik heb de verhoogde kofferbakbodem met volwaardig reservewiel en daarop de omkeerbare kofferbakmat. Gewoon bij bestelling van m’n Kodiaq destijds meebesteld.

Bovenaan Onderaan