ik haal de 1/12.5 -1/16 in de vakantie in Tsjechië en dan uiteraard rustig rijden , beetje helling af laten versnellen ( tikje op gaspedaal zodat hij stationair loopt) en helling op laten afzakken maar niks bijzonders , toch ook steile hellingen van 14 procent gehad , haarspeldbochten naar boven en uiteraard naar beneden waarbij de snelheid er dus flink uit moet.
bij huisje steile helling op en dan achteruit een helling op naar de voordeur..gewoon euro 95 getankt en geen 98...
boordcomputer/app gechect en het scheelde 0.1 liter/km (km gedeeld door werkelijk getankte liters)
vandeweek zoals gezegd de auto terug gehaal bij de dealer , 29 km / gemiddelde snelheid 51.4 km en 33minuten en 50 seconden gereden ,,hiervandaan , provinciaal met de normale stoplichten loopt hij toch 1/13.7
wat wel erg opvalt is dat hij pas zuinig wordt als hij echt goed warm is , in de stad haal ik 1/10-1/11
ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn ambition bussiness geen drive mode select functie heeft die op een sportievere rijstijl kan zetten
Met mijn vorige Volvo V60 T3 had ik aan 1/12 gemiddeld ook mijn handen vol.. en die was1430 kg dus 100 kg lichter dan de kodiaq die ik nu heb