Kodiaq vragen en weetjes

Toet toet

Senior Member
Ik kijk net in de configurator en zie ineens iets nieuws: dorpellijsten.
Twee types alleen geen afbeeldingen.

Iemand een idee hoe die eruit zien?

Toet toet

Senior Member
Ik bedoel trouwens vooral het verschil tussen de twee opties.
Is namelijk een variant van 141 en een van 161 euro.

Wel verrassend dat er ineens nieuwe assecoires bijkomen.
Volgens mij standaard op Scout. Wellicht vandaar nu op lijst.

tha a

Senior Member
Ik bedoel trouwens vooral het verschil tussen de twee opties.
Is namelijk een variant van 141 en een van 161 euro.

Wel verrassend dat er ineens nieuwe assecoires bijkomen.
Volgens mij standaard op Scout. Wellicht vandaar nu op lijst.

Lijkt mij niet nodig: instapsierlijsten zitten er standaard al op vanaf Ambition Business.

Toet toet

Senior Member
Beetje raar dat ze dan op assecoire lijst van configurator staan als je style business samenstelt.

Begrijp ik dus goed dat er aluminium sierlijsten standaard op style business zitten? Of gewone sierlijsten in kunststof of zo en is de meerprijs voor aluminium?

Roger_Laureys

Nieuw lid
Klopt. Het is eenvoudig om het signaal van de sleutel op te pikken en/of te versterken en dus in de auto te komen en weg te rijden.

Ik las iets dat de boeven met een laptop het signaal van de in huis liggende sleutel oppikken en de auto van de oprit meenemen...

Te zien aan de test van ADAC bij veel merken en eenvoudig te doen (kost ongeveer eur 100)...
Ik heb net twee FOBguards besteld via Ebay in de UK. Zakjes (kooi van Faraday) die de signalen van de Kessy blokkeren. Ben benieuwd hoe goed ze werken.

Toet toet

Senior Member
Zelfde idee als de Secrid houders voor betaalpassen waarschijnlijk. Signalen zijn ook niet op te pakken binnen deze aluminium houders.

Benieuwd naar je ervaring. Wat heb je betaald?

Skoda-MAN

Forumguru
Misschien moet Skoda iets meer in veiligheid van de sleutels investeren,
Dat zou best wel goed zijn maar de politie mag ook wel wat meer boeven pakken en de rechter dient ze op te sluiten voor geruime tijd in plaats van weer te laten lopen.
Nederland is een lui-lekkerland geworden voor allerlei criminelen en hun handlangers.

Beertje19

Senior Member
In de handleiding wordt er niet op gewezen dat er gevaar op diefstal bestaat ivm KESSY.
Iedereen wijst wel op allerhande manieren op hoe zo'n diefstal kan plaatsgrijpen maar hoeveel diefstallen zijn er uiteindelijk al gebeurd met gebruik van kessy.

Het systeem bestaat toch al vele jaren. Het lijkt me onlogisch dat fabrikanten een systeem op de markt brengen dat op 123 gehackt kan worden. Dat zou gigantisch slechte reclame zijn voor het merk lijkt me.

Als ze je auto echt willen hebben, maak je geen illusies, zullen ze hem hebben.

Een andere vaststelling is dat ook de verzekeringen niet moeilijk doen voor een diefstal verzekering voor een auto met een kessy-systeem.
Ik heb er speciaal navraag voor gedaan.

Zou in al dia jaren dat het kessy-systeem bestaat het aantal diefstallen drastisch gestegen zijn, dan zouden de verzekeringen hierop zeker gereageerd hebben met een serieuze premieverhoging.

Wat is jullie mening?

duijt

Forumguru
In de handleiding wordt er niet op gewezen dat er gevaar op diefstal bestaat ivm KESSY.
Iedereen wijst wel op allerhande manieren op hoe zo'n diefstal kan plaatsgrijpen maar hoeveel diefstallen zijn er uiteindelijk al gebeurd met gebruik van kessy.

Het systeem bestaat toch al vele jaren. Het lijkt me onlogisch dat fabrikanten een systeem op de markt brengen dat op 123 gehackt kan worden. Dat zou gigantisch slechte reclame zijn voor het merk lijkt me.

Als ze je auto echt willen hebben, maak je geen illusies, zullen ze hem hebben.

Een andere vaststelling is dat ook de verzekeringen niet moeilijk doen voor een diefstal verzekering voor een auto met een kessy-systeem.
Ik heb er speciaal navraag voor gedaan.

Zou in al dia jaren dat het kessy-systeem bestaat het aantal diefstallen drastisch gestegen zijn, dan zouden de verzekeringen hierop zeker gereageerd hebben met een serieuze premieverhoging.

Wat is jullie mening?

Die handleiding zegt natuurlijk niets. Dit artikel uit het NRC van vorig jaar zegt wat mij betreft meer:pieker: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/15/de-autosleutel-is-niet-te-vertrouwen-3776870-a1516399 Maar ik lees ook dat het bij modellen vanaf 2016 beter zou moeten zijn....

CDK

Forumguru
Alle laatste generatie VAG auto's (en waarschijnlijk ook andere merken) hebben dit issue, is niet per definitie Kessy gerelateerd. Alle sleutels zenden namelijk continu een signaal uit wat onderschept kan worden. Niet alleen bij vergrendelen en ontgrendelen, dat is ook de reden dat de batterijen zo snel leeg zijn tegenwoordig.

Toet toet

Senior Member
Hallo Jeroen,
Bedankt.

Inmiddels begrepen dat ze er standaard opzitten vanaf Style Ambition en ook bij mijn Style Business dus.
Raar dat je ze desondanks kan selecteren in de configurator bij Style Business.

Plakken ze er waarschijnlijk een tweede bovenop als je ze bestelt :D :deuk:

Bovenaan Onderaan