Ik bedoel trouwens vooral het verschil tussen de twee opties.
Is namelijk een variant van 141 en een van 161 euro.
Wel verrassend dat er ineens nieuwe assecoires bijkomen.
Volgens mij standaard op Scout. Wellicht vandaar nu op lijst.
Ik heb net twee FOBguards besteld via Ebay in de UK. Zakjes (kooi van Faraday) die de signalen van de Kessy blokkeren. Ben benieuwd hoe goed ze werken.Klopt. Het is eenvoudig om het signaal van de sleutel op te pikken en/of te versterken en dus in de auto te komen en weg te rijden.
Ik las iets dat de boeven met een laptop het signaal van de in huis liggende sleutel oppikken en de auto van de oprit meenemen...
Te zien aan de test van ADAC bij veel merken en eenvoudig te doen (kost ongeveer eur 100)...
Dat zou best wel goed zijn maar de politie mag ook wel wat meer boeven pakken en de rechter dient ze op te sluiten voor geruime tijd in plaats van weer te laten lopen.Misschien moet Skoda iets meer in veiligheid van de sleutels investeren,
In de handleiding wordt er niet op gewezen dat er gevaar op diefstal bestaat ivm KESSY.
Iedereen wijst wel op allerhande manieren op hoe zo'n diefstal kan plaatsgrijpen maar hoeveel diefstallen zijn er uiteindelijk al gebeurd met gebruik van kessy.
Het systeem bestaat toch al vele jaren. Het lijkt me onlogisch dat fabrikanten een systeem op de markt brengen dat op 123 gehackt kan worden. Dat zou gigantisch slechte reclame zijn voor het merk lijkt me.
Als ze je auto echt willen hebben, maak je geen illusies, zullen ze hem hebben.
Een andere vaststelling is dat ook de verzekeringen niet moeilijk doen voor een diefstal verzekering voor een auto met een kessy-systeem.
Ik heb er speciaal navraag voor gedaan.
Zou in al dia jaren dat het kessy-systeem bestaat het aantal diefstallen drastisch gestegen zijn, dan zouden de verzekeringen hierop zeker gereageerd hebben met een serieuze premieverhoging.
Wat is jullie mening?
Ik kijk net in de configurator en zie ineens iets nieuws: dorpellijsten.
Twee types alleen geen afbeeldingen.
Iemand een idee hoe die eruit zien?