Tja... Niet om te azijnzeiken.. Maar het wordt wel erg vaak benoemd hoe mooi ie van binnen is die Disco.. Wellicht ben ik gek maar die Brit heeft toch van binnen meer achterstand (ik zou bijna zeggen aftermarket) op z'n Duitse premium-broers..? 'Karakteristiek' noemen ze dat (vierkant blokken gecombineerd met ronde deurknoppen)... Ik bedoel voor 83K opteer ik toch echt wel voor een meer dan prima aangeklede X5.... Nee.. 't is niets voor niets dat je die Disco's bijna niet ziet rijden... en zo wel: in uber-kale handbak uitvoering...
Mijn optiek: AW heeft de laatste tijd (aldus een hoop 'reaguursels') iets te veel reclame gemaakt voor de Tsjechen. Proberen ze dat nu recht te zetten ofzo?????!! Als de enige conclusie is: betaal 30K meer dan krijg je 'gladder leer (ook op je dash en deuren), ietwat mooiere klokken en 'steviger' aluminium in je deurgrepen maar helaas wel met een nare diesel met niet verfijnde 9-bak... Waar hebben we het dan nog over....
gemiddeld verbruik van de 2.0 tsi is dan wel weer wat teleurstellend, ondanks dat het een fijn blok lijkt te zijn.. ach de 1.4 en 2.0TDI moeten het dan ook doen..
al om al: Kodiaq blijft ook in dit verhaaltje ongeslagen..