Kodiaq vragen en weetjes

YDH

Lid
100% mee eens.. de reacties op AW geven ook nu weer blijk van veel irritatie rondom de Karoq.. wederom goed gedaan.. welk ander merk vermarkt op deze wijze (eindfase tests en volledig in blok-pyjama) een nieuw model... pontificaal op de webpagina, professioneel beeldmateriaal ... knap! Als vliegen op stroop....!

Rayzman

Actief lid
Op een Russische site vond ik een pdf met de wijzigingen voor MY2018:
Volgens google translate zijn dit de wijzigingen:
8S6 from option switched to PN2 / PN3 / PZB packets
• 9WX replacement on RA5
• New textile mats are available, at the rear - with a footrest 0TR
• PL2 seats available Combined seat upholstery (leather / artificial
Leather / Alcantara)
• The 1PE option has been removed from the sales program
• The PXD package has been removed from the system and now it is necessary to order the "Family Package"
Order PXA + 3LD (brown interior) / 4AD (black interior)
• Changing the Columbus navigation system 8 "-> 9.2"
• Removing the volume sensor disable button (if there is an alarm)
• Changing colors
• Clean Air - the inscription on the air conditioner and the visualization in the
Multimedia system
• Optimizing KESSY for greater security - changing functionality -
Lock the doors with a key does not allow you to unlock the car in another way
(Only with a key)

Vooral die laatste klinkt interessant..

Nick2203

Forumguru
Ik vond iets vergelijkbaars op een poolse site (met google translate):

28 april Kodiaq toepassen van een nieuwe prijslijst, met inbegrip van het 2018 model jaar (productie in 2017).

Huidige prijs is het aantal K1XST18171701A, had vorige K1XST17171703H. De belangrijkste veranderingen zijn: verhoging van de prijs van de Style-versie, en de betaling voor de 7-zits versie, de beeldgrootte te verhogen tot 9,2 Columbus' mogelijkheid om de online Webasto controle en het ontslag van zakelijke arrangementen.

Prijzen
  1. Elke variant in de stijl prijs is gestegen met 700 zł,
  2. Aanvulling op de 7-seater is toegenomen met 600 zł.
uitrusting
  1. FRESH pakket voor de Style-versie verhoogd met "AUTO LIGHT ASSIST - automatisch in- en uitschakelen beam" (zonder prijswijziging)
  2. Care Connect maakt het nu extra "control lijn zelfstandige verwarming parking"
  3. verpakken HHC (Hill Hold Control) voor de Style-versie is alleen beschikbaar voor motoren met voorwielaandrijving,
  4. "AUTO LIGHT ASSIST - automatisch in- en uitschakelen balk" is nu standaard op de Style-versie (voor mij op gespannen voet met het veranderen van FRESH pakket voor de Style-versie ...)
  5. elektrisch verwarmde voorruit versie van Active sprong tot 2000 zł (het was 1700 zł)
  6. automatisch dimmende binnenspiegel met regensensor voor de versie van de Active gestegen tot 1100 zł (het was 800 zł)
  7. niet meer bestel een afvalcontainer voor de deur,
  8. niet meer beide handgrepen van de tablet opdracht vooraan hoofdsteun,
  9. U kunt niet langer een bilateraal koffervloerbekleding bestellen,
  10. optie "rijmodus SELECT - selecteer de drijvende profiel voor de 4x4 (met OFF-ROAD - ondersteuning modus rijden in moeilijk terrein), HHC - Hill Hold Control" is nu standaard op de Style-versie,
  11. Je kan niet meer worden besteld tapijten (?!)
  12. U kunt niet langer bestel een set van netten in de kofferbak voor de versie Active
  13. Columbus navigatiesysteem heeft nu een omvang van 9,2 "
  14. optionele "Bluetooth Premium satelliet-navigatiesysteem Columbus" werd goedkoper tot 2200 zł (het was 3000 zł)
  15. Packages verdwenen Zaken (Uitbreiding Online infotainment diensten tot 3 jaar). Nu kunt u de dienst uit te breiden alleen via de portal ŠKODA Connect
  16. kan niet langer bestel een decoratieve overlays op drempels in de voorste en achterste deuren voor de versie van de Active en Ambition,
  17. Corrida Red non-metallic lak is alleen beschikbaar voor auto's geproduceerd tot 26 weken van de productie 2.017 jaar.

Heeft iemand het service-boekje (digitaal) beschikbaar? Ik zou graag nagaan welk onderhoud er wordt geadviseerd tot 100.000 klm.

Niet digitaal maar wel boekje, het systeem geeft aan wanneer de beer onderhoud moet hebben. Maar in principe is het gewoon om de 30000 km.

johnboy

Donateur
Eerder in het "
Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.
"
In gesprekken in januari meegekregen dat alarm vanuit fabriek geen klasse 3 met niveausensor kon zijn. Wel later in te bouwen bij dealer. Ik dacht rond eur 800. Ik dacht Defa. Er zijn erkende inbouwstatios die datzelfde goedkoper doen. Defa is dan met aparte handzender waar je op moet drukken zodra kessy deur open doet (15 sec).

Ik ben nog aan t kijken. Er is ook een ander alarm. Cobra dacht ik waar je niet apart een knopje hoeft in te drukken. Echt nog kessy dan. Prijs ongeveer hetzelfde.

Er zijn nog inbouwstations die een modificatie aan de ecu doen waardoor auto niet gevoelig is voor obd killer. Moet dat nog uitzoeken...

Inmiddels verder met uitzoeken qua mogelijke alarmsystemen:
- er zijn aftermarket 2 bekende systemen voor geschikt, beide klasse 3 te maken: Cobra 4627 en Defa DVS90
- beide hebben hellingshoek sensor en zo
Maar belangrijker nog:
- de systemen zorgen er voor:
- dat wordt voorkomen dat het "dievengilde" na kopiëren van "kessy-signaal" met met de auto kan wegrijden
- dat wordt voorkomen dan datzelfde gilde met een "OBD-killer" het systeem kan "afsluiten"

Verschil tussen de 2 systemen: de cobra gebruikt een "drivercard", zodra je de auto open doet (handmatig of via Kessy) wordt dit herkend (je hoeft niets in te drukken) en kan je met de auto rijden. Zo niet: alarm en toeters en bellen gaan af; De Deva heeft ook die 2e autorisatie maar dan moet je op een knopje drukken van een handzender.
De auto open doen en zo blijft in beide gevallen met de originele autosleutel.

Aldus medewerker van het bedrijf van de link hieronder, "Wat je onderstaand zegt klopt helemaal. Ik heb al een aantal Kodiaq's gedaan met de Cobra drivercards om deze reden. Vanuit de eigen organisatie wordt Defa geleverd, net even wat minder gebruiksvriendelijk icm keyless."
http://alarmscm.nl/klasse3/

Vraag over wat de actuele inbouwprijs is staat nog uit bij hen.

maik1

Forumguru
Frenk21 is zo in de wolken met z'n kodiaq dat hij het verschil tussen service- en instructieboekje niet meer weet :tongue: ;)

Frenk21

Forumguru
@maik1, dat komt omdat onderhoudsintervallen volgens mij ook in het instructieboekje staan. Er zit tegenwordig namelijk geen serviceboekje meer bij de auto. Alles gaat digitaal via het onderhoudsysteem van Pon.

Frenk21

Forumguru
Dat had ik ook, tot ik bij aflevering te horen kreeg dat er geen serviceboekje meer bij zit.
Nu dus alle uitdraaien van service maar bewaren als bewijs van goed onderhoud:pieker:

johnboy

Donateur
Vraagje: kan iemand met een Kodiaq :D even de tussenmaat nemen van de dakrails: wat is de maat van rails tot rails buitenkant?

Zowel aan de voor- als aan de achterkant graag (waar de dragers normaliter geplaatst worden). Dank alvast!!

Ik heb nog 2 nieuwe dragers liggen, ik kon via Google niet de maat van de dakrails terugvinden en in shops beschikbare dragers zijn langer
maar dan weet ik nog niet of de mijne passen :cry:.

Frenk21

Forumguru
@johnboy ik heb het even opgemeten voor je.
Voor 110cm
Achter 100 cm

Hou er wel rekening mee dat de dakrail een stuk lager op het dak liggen als bij de S2 en 03. De maximale hoogte tussen onderkant rail en het dak is 2 cm.:pieker:
Mijn "oude" thule die ik ook op mijn O3 gebruikt passen wel, maar dan heb ik een halve cm over tussen dak en de voet van de allesdrager. Ik heb daarom via marktplaats andere thules gekocht. Ik hebnu deze:
https://cdn1.static-tgdp.com/assetloader.axd?pimid=775000&id=353051&brand=Thule&market=NL&att=1
Werken perfect en speciaal voor dakrails met minder ruimte.:thumbsup:

johnboy

Donateur

Net het artikel ervan in de Autoweek gelezen: De landrover 26 punten en de Kodiaq 30 punten!

De Land Rover heeft grote moeite om de
Skoda bij te benen. De Kodiaq blijkt namelijk
niet alleen sneller, hij biedt ook meer zitruimte
en een beter veercomfort. Deze flinke
pluspunten combineert hij met een fors lagere
prijs. Qua uitstraling en sfeer kan de Skoda
echter niet op tegen de chique Land Rover.
Die is aanzienlijk verfijnder qua vormgeving
en afwerking. Hij komt ook technisch beter
voor de dag in het terrein. Maar dit alles
rechtvaardigt zijn beduidend hogere prijs niet
helemaal. De deftige Brit moet in de goedkope
Tsjech zijn meerdere erkennen. Door
het gebrek aan premium elementen treedt de
Skoda echter nog niet toe tot de eredivisie.

marang73

Forumguru
Voor 110cm
Achter 100 cm

Hou er wel rekening mee dat de dakrail een stuk lager op het dak liggen als bij de S2 en 03. De maximale hoogte tussen onderkant rail en het dak is 2 cm.:pieker:
Mijn "oude" thule die ik ook op mijn O3 gebruikt passen wel, maar dan heb ik een halve cm over tussen dak en de voet van de allesdrager. Ik heb daarom via marktplaats andere thules gekocht. Ik hebnu deze:
https://cdn1.static-tgdp.com/assetloader.axd?pimid=775000&id=353051&brand=Thule&market=NL&att=1

Dat zijn deze toch?

https://www.dakdragerexpert.nl/thule-dakdragers-skoda-kodiaq-bouwjaar-2016-t-m-heden-open-dakrailing

massis

Senior Member
Voor 110cm
Achter 100 cm

Darned, ik hoopte wel mijn dakdragers van mijn Octavia combi uit 2012 te kunnen hergebruiken. Ik heb Hapro Cronos dakdragers, hoop dat ze straks passen!

Frenk21

Forumguru
@marang73 dat klopt. Je moet alleen even de goede lengte stang sorteren. Maar je kan op de site van thule de Kodiaq al invullen en krijg je meteen de goede maat.

Bovenaan Onderaan