Kodiaq vragen en weetjes

Tuulster

Forumguru
Volgens mij hoef je bij Autohold als de auto stilstaat - al dan niet op een helling - je voet niet op het rempedaal te houden. Als je wilt wegrijden: gas. Kan ook op een helling. Wel zegt de handleiding dat het systeem niet in alle omstandigheden, bijv. op een bevroren of anders gladde ondergrond op hellingen, de wagen stil te laten staan. Dus dan zou Hill hold een meerwaarde kunnen hebben, maar zie eerder bericht van @Tuulster
In Nederland heeft Hill Hold absoluut geen toegevoegde waarde! In Oostenrijk in de sneeuw en de bergen wellicht wel.......;) :jaja:

De steilste berg die je hier tegenkomt is de kaartjesautomaat bij een parkeergarage in het centrum van de stad en geloof me, uit ervaring, dan is Auto Hold meer dan voldoende! Lekker uitgeven aan andere zaken die 80 euries!

@Badderbeest, ik heb ook een handbak, kortom; waardeloos advies van de dealer dat je weer geld kost :cry:

In Nederland heeft Hill Hold absoluut geen toegevoegde waarde! In Oostenrijk in de sneeuw en de bergen wellicht wel.......;) :jaja:

De steilste berg die je hier tegenkomt is de kaartjesautomaat bij een parkeergarage in het centrum van de stad en geloof me, uit ervaring, dan is Auto Hold meer dan voldoende! Lekker uitgeven aan andere zaken die 80 euries!

@Badderbeest, ik heb ook een handbak, kortom; waardeloos advies van de dealer dat je weer geld kost :cry:

Lekker dan

VanBokhoven

Senior Member
Sinds gisteren mijn Kodiaq opgehaald en heb sindsdien een dispuut met mijn dealer over mijn bestelde skiluik. Vanuit de onzekerheid over het in delen neerklapbaar zijn van de achterbank heb ik voor de zekerheid een skiluik en een bagagescheidingsnet besteld voor ongeveer 300 euro. Bij aflevering bleek er geen separaat ski luik in te zitten maar de standaard 40-20-40 verdeling conform de foto's. Nu heeft mijn dealer het e.e.a. pon nagevraagd bij de product manager, maar die scheen op vakantie te zijn. De eerste vermoedens zijn dat er een fout in de prijslijst is geslopen; volgens de email - die ik zelf heb gezien - zou het skiluik de ski-zak zijn bedoeld. Dus geen luik, maar een Ski zak/Bagagescheidingsnet voor een kleine 300 euro. Als dit werkelijk de uitkomst is, ben ik niet blij. Met de informatie van nu had ik deze optie nooit gekozen. Mijn dealer moet nog definitief uitsluitsel geven en ik ga er vanuit dat zo iets netjes wordt opgelost maar let vooral op als je voornemens bent om een skiluik te bestellen.

CDK

Forumguru
@VanBokhoven, voor zover ik weet en begrepen heb is wat jij nu hebt juist het zogenaamde skiluik. Want als je die optie niet geselecteerd had dan had je een 60/40 verhouding gehad....

Jpturtle

Forumguru
@VanBokhoven, voor zover ik weet en begrepen heb is wat jij nu hebt juist het zogenaamde skiluik. Want als je die optie niet geselecteerd had dan had je een 60/40 verhouding gehad....

Ik begreep hetzelfde voordat mijn kodiaq geleverd werd.
Ik heb 40-20-40 maar heb geen skiluik besteld.
Voor mij een super situatie omdat ik met vier kinderen altijd de derde zitrij gebruik.
Dit geeft een beetje extra lucht/ruimte gevoel voor de derde zitrij.

maik1

Forumguru
Alle kodiaqs die ik tot nu toe gezien heb bij de dealers, ik denk toch al een 10-12 stuks, 5 en 7 zitters, hebben de 40-20-40 indeling. Ook op youtube zie je alleen maar die configuratie. Gewoon standaard dus lijkt mij.

Canon-Eye

Forumguru
40-20-40 indeling. Ook op youtube zie je alleen maar die configuratie. Gewoon standaard dus lijkt mij
Dan heb je dus feitelijk standaard een vrij groot skiluik zonder skizak?
Is gewoon wel handig als je eens met iets langs de bouwmarkt uitkomt. :pardon:
Daar gebruikte ik destijds het skiluik in mijn O2C wel voor (ik mijd wintersport als de pest...).

CDK

Forumguru
1 dezer dagen zou het slaap-pakket beschikbaar moeten komen in het bestelsysteem. Als het goed is omvat dat: de speciale hoofdsteunen voor de achterpassagiers, sunset / getinte ramen, een tas met een dekentje én de geïntegreerde zonneschermpjes voor 450 eurootjes. De zonneschermpjes en het getinte glas staan nu gezamenlijk voor 350 euro in de prijslijst, dus is een nette meerprijs naar mijn idee.

krikke5150

Senior Member
Ik was net even een poging aan het wagen om een achter knipperlicht van de Kodiaq in werking te vinden op YouTube...
Ik reed gisteren achter een Audi, en zag de richtingsaanwijzer in werking...
Ik moest moeite doen om niet in een lacht te schieten, maar het lachen verging me snel als ik er aan dacht dat ze het toch niet zouden wagen om dit soort goedkope fancy ledgedoe in de Kodiaq toe te passen... :nailbiting:

Bovenaan Onderaan