Kodiaq vragen en weetjes

Frenk21

Forumguru
Ben er vandaag achter gekomen dat het panodak niet open of dicht gaat met gebruik van het comfort openen/sluiten van de ramen. Bij mijn superb ging bij het openen van de ramen dmv de sleutel ook het dak open. Helaas is dat bij de Kodiaq niet het geval. Even opletten om voor het sluiten van de auto het dak te sluiten.
 

CDK

Forumguru
@Frenk21 bij mijn Superb gaat het dakraam niet open met de sleutel, maar sluiten lukt wel. Wellicht dat het te programmeren is met VCP of VCDS.
 

CDK

Forumguru
Wat mij opviel is dat mijn stuur niet rechtsstaat. Hebben meer mensen dat, en is dat eenvoudig op te lossen?

In de zin van bij rechtuit rijden het stuur gedraaid staat?
Dat is op te lossen ja. Normaliter behoort dit bij een correcte uitlijning.
 
@Kodiaq beer , Als je een wagen invoert uit het buitenland heb je normaal geen COC of gelijkvormigheidsattest nodig, staat normaal ook op je keuringsbewijs als je je auto heb laten keuren om in te schrijven in Belgie. Normaal zal het vermeld staan met code 076.
 

duijt

Forumguru
Op het Duitse zusterforum gelezen dat MY 2018 ook een verandering/verbetering van de software van Kessy mee gaat brengen. Dit om beter beschermd te zijn tegen 'relay attacks'. Over het gevaar daarvan is hier op het forum al veel gediscussieerd. Die aanpassing had ik ook wel graag gehad, hoewel deze waarschijnlijk ook geen 100% veiligheid zal opleveren:pieker:. Maar ik neem aan/hoop dat die software update ook aan MY2017 Kodiaqs zal worden verstrekt?!
 
Ik heb een handbak in bestelling staan. Helaas viel de DSG buiten budget.
Ik heb nu wel Hill Hold als optie mee besteld, maar als dit soort dingen allemaal veranderen voor 2018, moet ik misschien mijn bestelling ook wel een beetje veranderen.

Ik hoop ook dat ze vanaf januari ofzo de 1.5 TSI gaan leveren ipv. de 1.4.

Dan wordt het een 130PK hand geschakelde met ook een iets hoger koppel. Dat zou die mega levertijd ook nog een beetje goed maken.
 

Tuulster

Forumguru
Hill Hold is @#$=% BS nooit bestellen!!! Ook niet voor dit kleine bedrag.
Auto heeft standaard Auto Hold en dat is meer dan sterk genoeg voor de steilste heuvel / parkeergarage van waar ik ooit heb moeten wegrijden........ :jaja:
 

johnboy

Donateur
Eerder in het "
Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.
"


Inmiddels verder met uitzoeken qua mogelijke alarmsystemen:
- er zijn aftermarket 2 bekende systemen voor geschikt, beide klasse 3 te maken: Cobra 4627 en Defa DVS90
- beide hebben hellingshoek sensor en zo
Maar belangrijker nog:
- de systemen zorgen er voor:
- dat wordt voorkomen dat het "dievengilde" na kopiëren van "kessy-signaal" met met de auto kan wegrijden
- dat wordt voorkomen dan datzelfde gilde met een "OBD-killer" het systeem kan "afsluiten"

Verschil tussen de 2 systemen: de cobra gebruikt een "drivercard", zodra je de auto open doet (handmatig of via Kessy) wordt dit herkend (je hoeft niets in te drukken) en kan je met de auto rijden. Zo niet: alarm en toeters en bellen gaan af; De Deva heeft ook die 2e autorisatie maar dan moet je op een knopje drukken van een handzender.
De auto open doen en zo blijft in beide gevallen met de originele autosleutel.

Aldus medewerker van het bedrijf van de link hieronder, "Wat je onderstaand zegt klopt helemaal. Ik heb al een aantal Kodiaq's gedaan met de Cobra drivercards om deze reden. Vanuit de eigen organisatie wordt Defa geleverd, net even wat minder gebruiksvriendelijk icm keyless."
http://alarmscm.nl/klasse3/

Vraag over wat de actuele inbouwprijs is staat nog uit bij hen.
Inmiddels prijsopgave gekregen:

De Cobra 4627 klasse 3 inclusief 2 drivercards voor deze auto komt op € 549,- inclusief BTW , montage bij ons in Made, en SCM certificaat t.b.v. de verzekering.
Een extra drivercard kost € 69,- .
De montage duurt gemiddeld 2 uur. U kunt hierop (na afspraak) wachten.
 

duijt

Forumguru
Hill Hold is @#$=% BS nooit bestellen!!! Ook niet voor dit kleine bedrag.
Auto heeft standaard Auto Hold en dat is meer dan sterk genoeg voor de steilste heuvel / parkeergarage van waar ik ooit heb moeten wegrijden........ :jaja:

Met heeft Hill hold bedoelde ik inderdaad Auto hold wat hetzelfde doet:jaja:. Geen Hill hold nodig dus
 
Vreemd, de dealer heeft me geadviseerd die 80 pop uit te geven voor hill hold, omdat het een must zou zijn, omdat de handrem elektronisch is. (handbak) wat is dan het verschil tussen het hier genoemde hill hold en auto hold?
 

duijt

Forumguru
Volgens mij hoef je bij Autohold als de auto stilstaat - al dan niet op een helling - je voet niet op het rempedaal te houden. Als je wilt wegrijden: gas. Kan ook op een helling. Wel zegt de handleiding dat het systeem niet in alle omstandigheden, bijv. op een bevroren of anders gladde ondergrond op hellingen, de wagen stil te laten staan. Dus dan zou Hill hold een meerwaarde kunnen hebben, maar zie eerder bericht van @Tuulster
 

johnboy

Donateur
@johnboy, wat een koopje zeg! En zo te zien gekoppeld aan de OBD poort van de auto.
Yep, volgende week vrijdagochtend laat ik hem installeren. Tot op heden deed ik het zelf (Defa DVS90) omdat ik ook de software heb om die in te regelen. Voor de Cobra (nog) niet, dat alarm wil ik wel omdat je dan niet een knop hoeft in te drukken om te autoriseren bij instappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan