Kodiaq vragen en weetjes

kzwaenepoel

Nieuw lid
Na 18 jaar en 4 VW Sharans moet ik nu toch wat ruimte inboeten. En inderdaad, altijd gedieseld en nu voor het eerst een benzinewagen, verbruik vroeger rond de 6-7l/100km en nu 8,5-9l/100km. Ik hoop dat na het inrijden daar toch nog wat vanaf gaat. Dit zijn voor mij de enige 2 minpuntjes. Voor de rest alleen maar goeds, rijdt super, schakelt vlot en is vooral heel stil. Ook het beige leder staat geweldig met de zwarte buitenkant. En de 19" triglavs velgen maken het plaatje alleen maar mooier.

Canon-Eye

Forumguru
ik rij op de cruisecontrol
Dat zegt niet alles, hè. ;)

Als je - bij wijze van spreken dan - altijd volgas tot de 160 gaat en dan de cruisecontrol inschakelt, heb je een ander resultaat dan wanneer je (met een handbak) rustig en geheel volgens die suffe schakelindicator optoert tot precies de ter plaatse geldende Vmax op de teller - wat weer een 5 km/u onder het echte maximum is - en dan de cc inschakelt...

EdK

Forumguru
Een groot deel van het verbruik zit in de grijze massa tussen de oren en de rechtervoet......

Rayzman

Actief lid
Even een vraagje over de ambient light in de deuren. Standaard staan ze uit. En ik heb ze aangezet en op maximale helderheid, maar ik moet echt heel goed kijken wil ik zien dat er iets licht is. Hoe is dat bij anderen met een MY2018?

De Ridder

Senior Member
Even een vraagje over de ambient light in de deuren. Standaard staan ze uit. En ik heb ze aangezet en op maximale helderheid, maar ik moet echt heel goed kijken wil ik zien dat er iets licht is. Hoe is dat bij anderen met een MY2018?

Bij mij staat die nu op rood ingesteld en niet eens op maximale helderheid. Overdag zie je daar niets van, maar als het donker is zie je duidelijk de streep zitten.

Rayzman

Actief lid
OK, dus de kleuren zijn bij jou ook overdag niet te zien. Aan de hand van de filmpjes en foto's van de auto presentatie had ik verwacht dat die kleuren op de hoogste stand ook overdag zichtbaar zouden zijn.

Ik heb wel gemerkt dat je opvalt in een Kodiaq, gisteren bleef iemand bij groen licht stilstaan omdat hij in de binnenspiegel aan het gapen was en bij een rotonde zag ik een ander helemaal met zijn hoofd meedraaien toen ze eraf gingen :D

Laatst bewerkt:

De Ridder

Senior Member
Die kleuren vallen in het daglicht bijna niet op. Tenzij je heel laag in de auto zit en van onderaf tegen de portieren opkijkt.
Overdag heeft het i.m.o. ook geen nut, maar in het donker staat het wel sjiek.

Hebben jullie standaard reserve olie in je auto liggen? Bij vorige auto's reed ik probleemloos 30.000 km tussen onderhoudsbeurten zonder maar 1 druppel olie bij te vullen. Nu lees ik dat de TSI motoren wel een druppeltje lusten. Wat zijn jullie ervaringen?

Halen jullie de olie de dealer of (goede) bij een tankstation?

Ik rij nu al ongeveer 10 jaar TSI. Eerst 4 jaar een Seat Altea XL met 125PK 1.4TSI, daarna 5 jaar een VW Touran met 105PK 1.2TSI. Ik bracht de auto's netjes ongeveer iedere 30.000KM langs de dealer en die gooide er mogelijk af en toe iets bij. Tussendoor heb ik zelf nooit olie bij hoeven vullen.

Dat olie verbruik verhaal is ontstaan door de 1.8TSI welke voornamelijk door Audi werd gebruikt. Hier zaten slechte zuigerveren in welke sneller versleten dan normaal en hierdoor gingen deze motoren olie gebruiken en best veel ook. Nadeel hiervan is dat er erg veel smerig wordt en er dus snel neven schade optreedt.

RCB1975

Actief lid
Hi all,

Inmiddels 6.000km in m'n Kodiaq gemaakt en dik tevreden. Behalve over het start-stop-systeem, maar dat wordt nog vermoord of omgedraaid. Fascinerend vind ik dat je radio even zachter gaat als je auto vd rem gaat en dus weer start. Uh, maak van fascinerend maar gewoon bloedirritant.

Andere irritatie waar iemand wellicht een oplossing voor weet (of een rtfm met concrete aanwijzing ;)): als je de auto bij einde ritje neerzet en het contact uitzet, blijft de radio aan. Waarom?! En belangrijker: kun je dat instellen?

maik1

Forumguru
Als je de deur open doet om uit te stappen gaat de radio vanzelf uit, dus: waarom?! wil je dat anders hebben? ;)

RCB1975

Actief lid
Ik heb op de een of andere manier dat ik zeer geregeld nog even in mijn auto blijf hangen om iets te lezen of te bekijken op m'n Iphone. Dan heb ik vaak geen behoefte aan een radio en het wordt pas echt irritant als ik nog even wat filmpjes kijk en het geluid daarvan niet kan horen door verbinding Phone met radio.

RCB1975

Actief lid
Uh, en ja, dan kan ik mn deur even open en dicht doen of de bt-verbinding uitzetten, maar dat vind ik simply onhandig. En andersom gesteld: wat is het nut van dat die radio nog aanblijft als het contact uit is? Dat je milieuvriendelijk op je oprit naar je radio kan luisteren? :D

Bovenaan Onderaan