lakke
Lid
Zal ook nog even reageren gezien de nogal emotionele reacties met sterke bewoordingen.
Een aantal reacties vond ik persoonlijk onnodig kwetsend en beledigend van aard, maar verder wil ik daar geen aandacht aan geven. Inhoudelijk kan ik wel iets toevoegen.
Het is mijn ervaring (iets anders dan een ongefundeerde mening) dat LA met ACC en zandzakje leidt tot een defensieve en rustige rijstijl. LA werkt alleen goed bij lagere snelheden (tot ong 110). ACC zorgt ervoor dat je meer afstand houdt dan de gemiddelde bestuurder. Het zandzakje zorgt ervoor dat het systeem ophoud met piepen; het systeem piept ook als je wel de handen aan het stuur hebt.
Zonder zandzakje vind ik LA eigenlijk onbruikbaar door het aanhoudende gepiep (dus ook met handen aan het stuur). Soms leg ik inderdaad mijn handen op mijn schoot op rustige stukken rechtuit. Ik zit dus niet achterin, ga niet op mijn telefoon of wat dan ook. Ik neem mijn veiligheid en die van anderen zeer serieus.
Hopelijk was deze bijdrage in de ogen van alle guru's forumwaardig.
Een aantal reacties vond ik persoonlijk onnodig kwetsend en beledigend van aard, maar verder wil ik daar geen aandacht aan geven. Inhoudelijk kan ik wel iets toevoegen.
Het is mijn ervaring (iets anders dan een ongefundeerde mening) dat LA met ACC en zandzakje leidt tot een defensieve en rustige rijstijl. LA werkt alleen goed bij lagere snelheden (tot ong 110). ACC zorgt ervoor dat je meer afstand houdt dan de gemiddelde bestuurder. Het zandzakje zorgt ervoor dat het systeem ophoud met piepen; het systeem piept ook als je wel de handen aan het stuur hebt.
Zonder zandzakje vind ik LA eigenlijk onbruikbaar door het aanhoudende gepiep (dus ook met handen aan het stuur). Soms leg ik inderdaad mijn handen op mijn schoot op rustige stukken rechtuit. Ik zit dus niet achterin, ga niet op mijn telefoon of wat dan ook. Ik neem mijn veiligheid en die van anderen zeer serieus.
Hopelijk was deze bijdrage in de ogen van alle guru's forumwaardig.