Kodiaq vragen en weetjes

steege2

Senior Member
Heeft er toevallig al iemand onderzoek gedaan naar winterbanden maat 235/50/19 voor de kodiaq ? Moet binnenkort banden bestellen maar kan niet echt tests vinden van deze maat.

steege2

Senior Member
Uhmm... nee daar staat niks in over deze bandenmaat.
Resultaten van een andere maat zeggen volgens mij niet zo veel voor grotere maten.

Ik denk dat deze wel ok zijn :

CONTINENTAL Wintercontact TS850
of
Dunlop WINTER SPORT 3D

Laatst bewerkt:

steege2

Senior Member
Hoi Edk, ik moet echt winterbanden want het gaat om lease en daarnaast voldoen 4 seizoensbanden volgens mij niet in bepaalde landen.

Canon-Eye

Forumguru
Voor zover ik kan overzien zijn de nieuwste generatie allseasons van Michelin CrossClimate, de Contis en de Quatracs van Vredestein gewoon voorzien van ijskristal en bergje. Dus zijn ze als winterband goedgekeurd voor de meeste (zo niet alle) landen die zo'n eis hanteren. Dáár hoef je het niet voor te laten.
Als je wilt proberen om een zinnige conclusie te trekken uit de discussies hierover op dit forum, dan wens ik je sterkte... :D

Laatst bewerkt:
All Seasons zijn en blijven een compromis. In de zomer zomerbanden en in de winter winterbanden is de enige goede oplossing. En eigenlijk kost die niks extra. Koop winterbanden in 17", dan zijn ze goedkoper, kan je er extra velgen bijkopen, en terwijl ze er op zitten verslijten je zomerbanden niet. En als je het volledig gratis wil, doe dan effe moeite en wissel zelf je wielen. Een uurtje werk maar wie zijn auto liefheeft doet dat met plezier.

Bakboord1

Forumguru
All Seasons zijn en blijven een compromis. In de zomer zomerbanden en in de winter winterbanden is de enige goede oplossing. En eigenlijk kost die niks extra. Koop winterbanden in 17", dan zijn ze goedkoper, kan je er extra velgen bijkopen, en terwijl ze er op zitten verslijten je zomerbanden niet. En als je het volledig gratis wil, doe dan effe moeite en wissel zelf je wielen. Een uurtje werk maar wie zijn auto liefheeft doet dat met plezier.

Ik heb nu trouwens de herfstbanden er onder liggen.

CDK

Forumguru
All Seasons zijn en blijven een compromis. In de zomer zomerbanden en in de winter winterbanden is de enige goede oplossing.

Denk je dat nu werkelijk?
Met de winters zoals we die al jaren kennen in B/NL met hoogstens enkele dagen sneeuw ben neemt een all-season band die als winterband goedgekeurd is echt veel beter af :jaja: Met een wissel in oktober of november en in maart rij je meer dan 90% van de tijd met de verkeerde band naar mijn bescheiden mening. Ik ben er mee gestopt. Nu van april t/m oktober op zomerbanden en van november t/m maart op all-seasons met goedkeuring voor winterband.

FTAS

Lid
Heeft er toevallig al iemand onderzoek gedaan naar winterbanden maat 235/50/19 voor de kodiaq ? Moet binnenkort banden bestellen maar kan niet echt tests vinden van deze maat.

Ik rij nu al een paar weken op Conti WinterContact 235/50/19 op de Sirius velg. Echt helemaal prima, merk eigenlijk geen verschil.

CBreedijk

Donateur
Ik heb Corne zn voorbeeld gevolgd.
All season (ook geschikt voor een weekje wintersport) in de “winter”periode. En de zomerbanden voor als t “zomer” is.

Heb je alles afgevangen, warme winterdagen en koude herfst/lente dagen.

Prima oplossing. Thnx @Corné de Kluijver

• Leuk
Waarderingen: CDK

RonaldSkodiaq

Donateur
@Corné Als jij de all-seasons band de beste oplossing vindt voor de winter dan kan je die band het hele jaar gebruiken en hoef je niet te wisselen in april. Jou band die goedgekeurd is voor de winter is ook goedgekeurd voor de zomer! Of vertrouw je dat niet?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan