Het is lastig te beoordelen hoe de been ruimte is op de tweede zitrij omdat de voorstoel steeds verschoven wordt. Ik heb de voorstoel op me zelf afgesteld en ben er vervolgens achter gaan zitten en dat ging goed (ruimte zat, ik ben 1.90cm).
Dat heb ik ook precies zo gedaan, zowel in brussel als afgelopen woensdag. Eerst voorstoel ingesteld op mijn lengte (1m94), dan het beroemde "achter jezelf zitten"
Brussel is alweer even geleden, daarom ben ik niet 100% zeker, maar in Voorschoten leek ik toch echt minder ruimte te hebben.
Het wordt een ander verhaal als je de 3de zit rij nog wil gebruiken. Als je daar iets aan ruimte wilt geven moet de 2de zit rij naar voren en dan wordt het inderdaad krap. Het is wel te doen, maar zeker niet de grote ruimte die je gewend bent als de 3de zitrij niet gebruikt. Opmerking daarbij is dat ik niet gekeken hebt de zitruimte is als je de 3de zitrij ingeklapt is, echter ik had het idee dat dit hetzelfde is als opgeklapt.
Als je in de 5 zitter zit dan hoef je natuurlijk de bank niet naar voren te schuiven bij gebruik van de 3de zitrij, dus die is dan automatisch ruimer.
Dat snap ik, helemaal helder natuurlijk. Ik heb in ieder geval wel gecheckt afgelopen woensdag of het een verschil voor de tweede zitrij is als de 3de zitrij neergeklapt is of niet, en dat maakte dus geen verschil. Dan zou het dus zo moeten zijn dat de rails van de 2de zitrij van een 7-zitter korter moet zijn dan die van een 5-zitter, óf meer naar voren gemonteerd moet zijn.
Ik ben heel benieuwd of er iemand kan meten met een centimeter in zowel de 5 zitter als de 7 zitter, en of er dan echt verschil is. Meet dan bv. met alle stoelen op zowel helemaal achterste stand als juist naar voren.
Daar ben ik dus nu ook heel benieuwd naar!