Korte antenne

EdK

Forumguru
Zal maar vast mijn antenne laten zien die binnenkort de natuurelementen op het hoogste deel van de Yeti mag trotsseren.

Specs: Een vol messing antenne die aluminium geanodiseerd is en hierna door mij zelf matzwart is gespoten.

Wimus

Actief lid
maar wel radio drenthe is me verteld
Heb hier met lange en korte geprobeerd, maar krijg geen Radio Drenthe, dan maar eens met EdK praten of ik een kopietje kan krijgen van zijn antenne, kan ik ook lekker Radio Drenthe luisteren

EdK

Forumguru
Citaat: Ja, je weet niet wat je mist!

Een radiozender, en als ze plat praten ben je blij als er weer muziek is want van dat dialect versta je geen donder !!

FredV

Banned
Heb hier met lange en korte geprobeerd, maar krijg geen Radio Drenthe, dan maar eens met EdK praten of ik een kopietje kan krijgen van zijn antenne, kan ik ook lekker Radio Drenthe luisteren
Dan ligt het aan je auto, want hier krijg ik wel de BRT-radio:)

YeMii

Senior Member
Even :ot:

Beste Yeti rijders, vandaag de Yeti weer verwend en voorbereid op de winter. Gewassen, gestofzuigt, ruitensproeier vloeistof met antivries bijgevuld, de deurrubbers behandeld met Gummi Pflege, de ramen van binnen en van buiten goed schoongemaakt en ontvet en behandeld met Pro... Rain clear en Fog clear van Half.... Het is wel even werken maar het effect is OK. Vanmiddag getest, er viel hier genoeg regen in het westen. Het water vliegt van de voorruit en de zij ruiten. (thnks wimv) Geen gedraai meer op de zij ruiten voor de buitenspiegels. Nu weer "on topic" :yeah: Tevens heb ik een andere korte antenne geplaatst(zie foto), iets langer (is zo'n 20 cm.) als die van ebay, maar massief messing verchroomd en een prima ontvangst. :xyxthumbs: (alleen geen radio Drente hier in de Randstad) Ik denk er alleen nog over om hem zwart te spuiten. Deze gekocht bij een plaatselijke automaterialenzaak voor € 6,50.

Bijlagen

• Korte antenne.jpg
    Korte antenne.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 55

EdK

Forumguru
Mooie antenne en er is je waarschijnlijk wel uitgelegd waarom een messing beter ontvangst heeft dan de plastic dingetjes met een stukkie draad erin !?
Maar wat betreft ontvangst radio drente, dat komt wel goed hoor moet je even wat noordelijker rijden, zodra je de afsluitdijk over bent zal je gaan ontvangen !

wimv

Actief lid
@mctreb: Blij dat het bij jou ook werkt. Een (hele kleine) ergernis minder. Je zult zien dat je het ijs ook makkelijker van de ruiten verwijdert in de winter. Ik ga toch ook eens kijken naar een dergelijke antenne. Ook bij H.... gekocht ?

Ik heb vandaag de geschikte antenne gevonden voor op de Yeti, niet te kort maar ook niet te lang. (ik heb nu de 28 cm versie erop zitten), gekocht bij Heuts automaterialen
lijkt precies op het originele model ( pas op alle VW Seat en Skoda modellen) is te krijgen in een +/-20 cm en 28 cm versie en is antifluit en sluit mooi aan.
artikelnr 08.902035-02 prijs 10.5 euro

www.tomacarparts.nl

wimv

Actief lid
Eigenlijk had ik me al verzoend met het feit dat er op mijn Yeti alleen de originele antenne zou werken (het "kleintje" van de anderen was helaas te klein voor m'n radio) totdat ik vandaag ineens in een hoekje van de automaterialenhandel een uitschuifbaar antennetje zag liggen (varierend van 5 tot 28 cm). De voet hiervan was identiek aan de originele Yeti antenne. Volgens de verkoper was ie specifiek voor de VW Golf. Kleur, mat aluminium. Op de basis geschroefd en wat denk je; past alsof ie er voor gemaakt is en werkt perfect !! Staat blits en een uitstekende ontvangst. Klaar !

wimv

Actief lid
Ik zal kijken of ik m'n camera aan de praat kan krijgen. Foto's volgen in ieder geval !

wimv

Actief lid
En hier zijn dan de beloofde foto's
Meer foto's in mijn album.

Bijlagen

• DSCF0005.jpg
    DSCF0005.jpg
    16,4 KB · Weergaven: 90
  • DSCF0006.jpg
    DSCF0006.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 74
Bovenaan Onderaan