Korte antenne

wimv

Actief lid
@FredV: dat gaat alleen op als je met je Fabia richting Frankrijk rijdt. En je moet ons Yeti rijders eens achteruit zien rijden om naar Radio 538 te kunnen luisteren...

wimv

Actief lid
Weet ik Claude, maar ja, je bent een kritische Arnhemmer of je bent het niet. Check, check, dubbelcheck ....

Multi1100

Actief lid
Ik heb sinds vandaag dus ook de peusko oplossing, het ding was kleiner dan ik had gedacht! Moet nog even goed luisteren maar ik had vandaag (in Heerhugowaard) het idee dat de ontvangst minder goed was :confused:

@ Jan, jij zit in dezelfde buurt..heb jij nog verschil gemerkt na vorige week zaterdag?

Het staat wel :rolleyes::cool:

@Multi1100

Ik heb nog geen verschil in ontvangst gemerkt! Heb je hem goed aangedraaid?
Wel met de Hand! Geen gereedschap gebruiken!
Ik heb er 'n zwart Kraan Rubbertje tussen gezet.

Heb je in de achterruit ook twee vertikale draden?

Op verschillende plekken is de ontvangst wat minder dat zijn storingen van onbekende oorzaak.

Jan

Wasmachineman

Forumguru
Eindelijk! ik heb er ook een....een Peugeot antenne voor 5,70 euro!! Met goede ontvangst. Want in Leeuwarden gekocht bij Haaaaaisma en getest onderweg. En hij is erg klein zeg! Ik heb nu 2 reserve antennes, 1 originele van 50 cm en een aftermarket van Brezan met 3 verstelbare hoogtes.
Ik schenk beide antennes aan een goed doel. Welk doel weet ik nog niet!:ahum:

corsaar

Senior Member
Eindelijk wasmaschineman ook bij de club van kleine stoere antennes.
Ook jouw ontvangst is dus goed. Waarschijnlijk zit er toch verschil in het
voort kortjes.

EdK

Forumguru
Dat zal die van mij zijn !
Eergister even in een vrij moment op werk mijn antenne die van messing is en Alu geanodiseerd is even de kleur zwart gegeven
Zoals met alles is deze ook wat groter en dus 9,5 cm !

EdK

Forumguru
Tsja Rosinfield ik loop niet met de grote massa mee, maar meestal er dwars tegenin.
Zelfde doe ik ook op de Kalverstraat .....

corsaar

Senior Member
En EdK is de antenne al verbonden met die Kenwood DNX.
Heeft het voldoende signaal? Een teleurstelling is niet uitgesloten.

EdK

Forumguru
Heb al een mailtje gestuurd naar Skoda CZ of ze effe de coax kabel naar me huis konden uitrollen zodat ik dit kon testen.
Helaas wilde ze daar niet aan beginnen, dit vanwege dat dan de andere Yeti's in de productielijn vertraging zouden oplopen wegens een tekort aan coax kabel !

Dus het antwoord maar geaccepteerd, en dat ik er wel enig begrip voor kon tonen !
Wat ben ik toch meegaand he ?

Multi1100

Actief lid
@ Jan en Corsaar; ja, het zou kunnen zijn dat er bij HHW wat stoorzenders zitten..en dan weten we ook waar :winkie:
Ik had er gister last van over het hoge viaduct langs de autoslopers en waar ze nieuwe windmolens hebben neergezet..
Maar het goede nieuws is dat de auto nu zomaar de garage in te rijden is, dus laat het maar zo..als het alleen bij die plek blijft (de slechtere ontvangst dus).

@wasmachine..ik leg de originele onder in de kofferbak, druk hem wel in het piepschuim waar ook je bandenreparatieset (4 x woordwaarde) in zit.

@multi1100

Het kan komen door C2000- en Mobiele Telefoon masten, met vorige auto had ik altijd minder ontvangst bij de Leegwaterbrug daar staat een Telefoon Straal antenne

Jan

EdK

Forumguru
JvdZwet: Dat was ook een tijd bij de zuidas in A'dam toen die noodmast naast de orginel mast stond.
Viel me radio signaal ook kompleet weg met orginele antenne !
En doordat we steeds meer signalen in de ether krijgen zal dit steeds vaker gaan voorkomen !

FredV

Banned
daar staat een KPN Straal antenne
Wil je het woord "KPN" weghalen? Het zou suggereren dat KPN altijd de veroorzaker is, maar kan bijv. het een signaal van Telfort zijn, dan heb je vals beschuldigd.
Overigens zijn er ook Vodafone masten en andere masten... die kunnen ook problemen veroorzaken.

Bovenaan Onderaan