Korte antenne

Broenepoater

Nieuw lid
korte antene Yeti

Ook is was op zoek naar een kortere antenne en bij de Peugeot dealer kun een antennne verkrijgen die eigenlijk voor de tlefoon is maar het uitstekend doet voor radio-ontvangst in de Yeti. Kosten: €6,75. Vraag naar product no.6561.N3.:yeah::1819:

EdK

Forumguru
Je denkt toch niet dat ik een Peugeot onderdeel op mijn Skoda ga zetten !
Das hetzelfde als een aanhanger achter een ferarri hangen !!

Tallguy

Forumguru
:ot: zoiets?

8de3449818e0f183a1789799c7b31bff_view.jpg

Maar terug ontopic...ik begrijp dat degene die de korte antenne hebben er eigenlijk helemaal niks negatiefs aanmerken...geen minder ontvangst? geen gefluit? Zou dus voor elke Yeti rijder een optie zijn??

Captain Hook

Forumguru
Ontvangst is gelijk
Is dat zo? Ik vraag het me namelijk af omdat je bij de desbetreffende verkoper op ebay ook veel reacties ziet dat mensen geen ontvangst meer hebben en de korte antenne hebben teruggestuurd...
Heb je wellicht zonder die antenne nog net zo goed ontvangst omdat er ook een antenne in de voorruit zit ingebouwd? Wel eens geprobeerd wat het effect is als je die antenne helemaal weglaat? :smiley29:

ps: ik heb er zelf net ook eentje besteld voor m'n nieuwe Roomster.

OuweHippie

Senior Member
Ik heb zo eens staan kijken naar de antenne. Zou je het dunnere deel niet gewoon kunnen afknippen en met een rubber dopje kunnen afdekken?

Captain Hook

Forumguru
@Hougie: maar heb je het ook geprobeerd door de antenne helemaal weg te laten? M.a.w. misschien maakt die antenne op het dak wel weinig verschil...

Hougie

Lid
Neen,dat heb ik niet geprobeerd...waarom zou ik?Ik ben tevreden met deze korte antenne....staat ook stoer (dacht nooit dat ik dit als vrouw zou zeggen over een auto! :D

Wimus

Actief lid
Ik luister zelf veel naar Radio 2 (nl) en heb het uitgeprobeerd op een rit naar Brussel.
Eerst met de lange (standaard) antenne, en een week later met de korte antenne.
De plek waar de zender begon te storen cq wegvallen was dezelfde, dus wat mij betreft is de ontvangst gelijk.

@Captain Hook: Bij mij in de parkeerkelder heb ik weinig ontvangst, zowel met korte als lange antenne veel storing, maar zonder antenne GEEN ontvangst van Radio 2.

Erkens

Lid
Ik heb zo eens staan kijken naar de antenne. Zou je het dunnere deel niet gewoon kunnen afknippen en met een rubber dopje kunnen afdekken?
Als je helemaal geen (goed) ontvangst wilt hebben moet je dat vooral doen. De lengte van een antenne is o.a. afhankelijk van de frequentie en het bereik van het signaal dat je wilt ontvangen.

corsaar

Senior Member
Jawel erkens, maar waarom doet hij het dan ook met afgeschroefde antenne,
of met elke willekeurige ander korte antenne. Het zal de wikkel wel zijn.
Ik heb nu een korte, maar heb ook wel eens gedacht gewoon afknippen.

RobPG

Lid
@corsaar: swing heeft voorzover ik weet een ingebouwde antenne, de buitenantenne is extra. Is de zender sterk genoeg dan zal de ingebouwde antenne volstaan. Hangt er dus vanaf of je de buitenantenne al dan niet kan missen.

Captain Hook

Forumguru
Kreeg een berichtje van die duitse ebay antenne verkoper dat de korte antenne al verstuurd was. Dus die heb ik binnen een paar dagen binnen. Nou de Roomster nog... voordat ik de korte antenne kan testen moet ik nog minimaal zes weken geduld hebben... :biggthumpdown:

TamRex

Actief lid
Ik heb bij een VW garage een korte (ongeveer de helft van de standaard)antenne gekocht voor € 17,00, i.v.m. de hoogte van mijn garagedeur, Deze kortere is een stuk dikker (c.a. 1 cm.) en ziet ook veel beter uit op de Yeti !!

Met dank voor de mooie tip. Ziet er goed uit en maakt de auto wat hanteerbaarder in garages en met dakboxen...

zoek maar eens op ebay naar Antenne Yeti
antennes van 3 - 5 - 9 cm te krijgen :D
dus moet je ook in de reguliere handel vinden

http://cgi.ebay.nl/NEU-5cm-Antenne-schwarz-fur-Skoda-Yeti-Octavia-/330430909273?pt=Fahrzeugantennen_Zubeh%C3%B6r&hash=item4cef378b59
5 cm antenne 5.99 + 1.90 vzk

Eens kijken wanneer die binnen is, vermoedelijk veel eerder dan mijn Yeti :ahum:.

Bovenaan Onderaan