Korte antenne

OuweHippie

Senior Member
Dat gedraaide draadje heet earodynamica !!
En retro is weer helemaal in, vandaar dat Hippie zijn oude antenne ook op zijn HHH heeft gemonteerd.
Ik heb zelfs overwogen om de bruine band op mijn caravan in Mato Brown over te verven.

Maar even serieus, zoals ik al zei heb ik nu gewoon een zwart plastic afdekdopje wat je vaak bij meubels ziet in de "houder" gedraaid en het blijft muurvast zitten.

415009.jpg

Een ander alternatief is een kort boutje en daar een plastic dopje op frutsen.

showimage.php

corsaar

Senior Member
Omdat mijn andere antenne plotseling verdwenen is.
Net even een andere gehaald bij de peugeot dealer.
Type 6561 N3 5 cm lang prijs € 5.55

Rosinfield

† In Memoriam
Zo, Corsaar, krijg je korting ivm grote afname? Eerder was-ie 6.75. Heb weer cq nog steeds zo het idee dat hier de zaak een beetje getutoyeerd wordt.....

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, Corsaar, je ziet wij trappen er niet meer zo maar in. Je zult je creativiteit dus nog meer moeten aanspreken! Wel een uitdaging, natuurlijk!

FredV

Banned
heb sinds vandaag ook de korte, € 5,70.
Wel vind ik dat de standaard antenne iets mooier op de voet aansluit dan de korte antenne

icecube

Actief lid
Zou je die miniantenne kunnen laten zitten in de wasstraat? Zo ja dan moet ik er ook maar een halen...

FredV

Banned
Twee mogelijkheden schroefdraad korten maken of een mooi passend rubbertje
ertussen.
Het is niet de lengte van het schroefdraad, maar de basis van de schroefdraad zit hoger dan bij t origineel. En die basis komt tegen de rand van de antennevoet die op t dak zit gemonteerd.
Daardoor blijft er een kleine kier zitten.
Ik zal die afdichten met zwarte kneedbare kit. (ivm vochtinwerking en daardoor slechtere ontvangst)

wimv

Actief lid
Ik heb er vanmiddag ook 1 gehaald. Bij de Skoda dealer lagen ze gewoon op voorraad. Kosten: 5,55 euro incl. BTW en montage (jawel !!) Ik heb wel sterk de indruk dat ik een mindere ontvangst op mijn radio heb als met de originele lange antenne (meer ruis en soms wegvallen van de zenders) Ik hou het even in de gaten. Blijft de ontvangst minder dan gaat gewoon de oude er weer op.

hemi24

Forumguru
Het mindere ontvangst zal wel in de lucht hangen, had ik me (met normale antenne) ook al verbaasd, totdat m'n chef het onderwerp aan sneed, maar goed hij rijdt Toyota, dus voor hem zal er binnenkort wel een terugroepactie komen... ;)

hemi24

Forumguru
En na het vervangen van 45.000 exemplaren een persmelding de deur uit doen dat het toch niet aan de antennes lag, maar aan de beluisterde zender..!

Maar als ik het hier zo lees is iedereen binnenkort aan de korte spriet?!?

wimv

Actief lid
Volgens m'n dealer was er een tijdje geleden een hele hausse. Nu is het wat minder maar daarom hebben ze die dingen op voorraad.

YeMii

Senior Member
Sinds gisteren is onze Yeti ook voorzien van een korte antenne, staat een stuk sportiever. :xyxthumbs: Heb wel het bijgeleverde stukje schroefdraad met een inbussleuteltje er helemaal ingedraaid, antenne sluit dan netjes aan op de voet. Het valt me op, nu ik er oplet, dat heel veel auto's met het zelfde? sprietje rondrijden. Op deze manier onderscheiden we ons als Yeti(Skoda)rijders weer een beetje. :D

@wimus Ik heb deze antenne ook via ebay gekocht, maar voor € 8,99 + (€1,90 vzk) Heb nu inmiddels gezien dat ze al € 11,99 zijn. Is dus veel vraag naar op het moment.

Captain Hook

Forumguru
Die ebay verkoper maakt wel misbruik van de grote vraag naar Skoda antennes, want in een paar weken tijd is die antenne nu al 2 keer duurder geworden...

De originele prijs was zoiets van 6 euro, ik betaalde 9 euro en nu zie ik al 12 euro staan. :confused:

Bovenaan Onderaan