Korte antenne

corsaar

Senior Member
FredV Die antenne werkt net zo goed op de Yeti als op jouw superauto.
Wel intereresant 11 bladzijden over een antenne.
Om Wanderer te citeren wat een geneuzel.

FredV

Banned
en dan heb je de pagina's op de fabia draadje korte antenne nog geeneens meegeteld. Toch een serieus probleem

Multi1100

Actief lid
Yes! Heb de Yeti nu thuis staan! Geweldige auto, na boodschappen doen vanavond nog even een ritje door de NH dreven gemaakt..je wilt bijna niet meer stoppen haha.
Heb op (hele) kleine bochtige weggetjes zonder straatverlichting de Xenon getest, incl meedraaien...werkt geweldig en erg trefzeker/veilig. Ook met de regen hier...

Nu even over de antenne...heb ook een kleintje nodig, de antenne raakt de garagedeur met in en uitrijden, ga dus morgen even langs de peugeot dealer...
houd jullie op de hoogte van de ontvangst maar wil die 6 euro er wel aan wagen, zal goed komen denk ik.

overigens...kan me voorstellen dat er een antenne in de ACHTERruit gebouwd zit..die gaan (bijna) nooit stuk...was bij de audi ook zo (helemaal geen antenne daarop)
VOORruit lijkt me minder logisch, die heeft een veel grotere kans op breuk en dus vervanging..

FredV

Banned
overigens...kan me voorstellen dat er een antenne in de achterruit gebouwd zit..die gaan (bijna) nooit stuk...Voorruit lijkt me minder logisch, die heeft een veel grotere kans op breuk en dus vervanging..

Gefeliciteerd en veel rijplezier.
In de Fabia zit de antenne (althans ik denk dat dat draadje de antenne is) in de voorruit.

Multi1100

Actief lid
Ik denk dat het bij de Yeti de vertikale draadjes in de achterruit zijn.

Klopt (vlgs mij)

Overigens, ben net bij Peugeot vandaan gekomen, dacht een korte antenne te gaan halen...de voorraad is op! De medewerker vroeg zich af ze ze soms gestolen worden, hij had vanmorgen al twee verkocht en er is veel vraag naar, zullen toch niet allemaal Skoda (Yeti) rijders zijn :winkie:?
Dus besteld, a.s. dinsdag binnen..

corsaar

Senior Member
...de voorraad is op! al twee verkocht en er is veel vraag naar, zullen toch niet allemaal Skoda (Yeti) rijders zijn :winkie:?

Dat denk ik wel, of misschien voor de Fabia rijders.
Je moet wel met een Yeti of hij past niet in de garage of
je zwiept bij een parkeergarage tegen een hoogtebord aan.
Word het geen tijd om van fabriekswege de antenne aan te passen.

FredV

Banned
Dat denk ik wel, of misschien voor de Fabia rijders.
Je moet wel met een Yeti of hij past niet in de garage of
je zwiept bij een parkeergarage tegen een hoogtebord aan.
Vroeger had je van die elektrisch in-/uitschuifbare. dus we moeten weer naar de retro-versie:)

EdK

Forumguru
Die hoef ik echt niet in me dak te hebben hoor !
Komt de hemel zo'n end naar beneden !

ZZijn trouwens nog steeds makkelijk te verkrijgen viel me van de week op !
Meerdere site's bieden ze nog aan ! En veel aftersales radio's hebben ook de bedrading er nog voor.

FredV

Banned
Die hoef ik echt niet in me dak te hebben hoor !
Komt de hemel zo'n end naar beneden !

ZZijn trouwens nog steeds makkelijk te verkrijgen viel me van de week op !
Meerdere site's bieden ze nog aan ! En veel aftersales radio's hebben ook de bedrading er nog voor.
zaten toch in je spatbord? of langs de raamstijl?

EdK

Forumguru
Raamstijl was volgens mij nog steeds met de hand eruit trekken dan.
Maar werd vaak een gat in spatbord gezaagd en dan dat ding erin gemonteerd en bedrading naar binnengevoerd inderdaad.

Claude

Lid

Vanaf productieweek 45/2010 wordt de Yeti voorzien van een kortere antenne. Lengte 20 cm, antennemodel als op VW Polo. Voor foto's zie het topic over de Yeti op de autosalon in Parijs.

van morgen een korte antenne gehaald bij de Peugeot dealer hij had er nog 1 deze was eigenlijk voor 'n nieuwe auto die volgende week word geleverd, maar ik mocht hem kopen voor Euro 5,70

Jan Yeti 1.8

Rosinfield

† In Memoriam
Weet je wat pas echt retro is, een vossenstaart aan je antenne! Maar dan moet je ook brylcreme in je haar doen natuurlijk.

GJS

Senior Member
Moet je toch weer een lange antenne monteren anders komt die vossestaart niet tot zijn recht.

Bovenaan Onderaan