regeneratie-rem-circuit is gewoon een marketing tool voor de Combi Greenline.
Levert hooguit 1 tot 2 % op!
Bij een volle benzinetank heb je het dan over een besparing van 0,5 tot 1 euro! Niet echt om nu te zeggen dat dit zoden aan de dijk zet.
Als je rem-regeneratie echt goed wilt doen, moet je gebruik maken van de massa-traagheid die ontstaat bij vertragen van de auto.
Dan moet je dus NIET remmen met trommels of schijven, maar met een vliegwielconstructie werken of spoelen (lees elektromotoren op twee of vier wielen en de tegen-EMK naar de accu transporteren.
En dat gebeurt hier niet.
Dus alleen bij hybride auto's levert dit iets op.
Start-stop rendement hangt af van hoeveel je voor het stoplicht staat en welke duur!
Ik denk dat je pas winst behaald als je langer dan 40-60 seconden voor het stoplicht staat, want de motor starten kost ook vermogen!
Levert hooguit 1 tot 2 % op!
Bij een volle benzinetank heb je het dan over een besparing van 0,5 tot 1 euro! Niet echt om nu te zeggen dat dit zoden aan de dijk zet.
Als je rem-regeneratie echt goed wilt doen, moet je gebruik maken van de massa-traagheid die ontstaat bij vertragen van de auto.
Dan moet je dus NIET remmen met trommels of schijven, maar met een vliegwielconstructie werken of spoelen (lees elektromotoren op twee of vier wielen en de tegen-EMK naar de accu transporteren.
En dat gebeurt hier niet.
Dus alleen bij hybride auto's levert dit iets op.
Start-stop rendement hangt af van hoeveel je voor het stoplicht staat en welke duur!
Ik denk dat je pas winst behaald als je langer dan 40-60 seconden voor het stoplicht staat, want de motor starten kost ook vermogen!