Lane assist & traveller assistant (verkeersbordherkenning)

timg

Lid
Gegroet allemaal.

Mijn naam is Tim en ik ben afkomstig van België, als zakelijk rijder moet ik op korte termijn een nieuwe wagen kiezen en mijn keuze is al een aantal maanden gevallen op de O3C. Ik heb hiervoor begin september al een mooie offerte voor laten maken voor een 2.0TDI full option

Anyway...Vanmiddag wist mijn dealer te vertellen dat Skoda de Lane assist niet meer uitlevert voor de Octavia. Daaraan gekoppeld vervalt dan ook de traveller assistant aangezien deze blijkbaar van dit systeem gebruik maakt. Met andere woorden, vervalt heel de camera module in de voorruit.

Iemand van jullie die dit nieuws ook al vernomen heeft? Waarom zou men dit doen?

Groet

Maik

Actief lid
ik heb het nog niet gehoord, maar langzaam maar zeker vervallen zo wel al mijn mooie snufjes... ACA heb ik laten vallen, als ik nou Lane assist ook nog kwijt raak...

Die van mij wordt deze week geproduceerd en ik heb géén bericht gehad dat deze opties niet (meer) leverbaar zouden zijn.

Maik

Actief lid
ACA, in ieder geval bij ons in België, is nooit voor de 1.6TDI beschikbaar geweest.
Dat klopt, ook in nederland niet, maar moest het horen nadat ik de offerte had ingedient bij de LM via het forum hiero...

timg

Lid
Zoals u weet kampen we al even met beperkingen in de productie van Octavia Combi.
Enerzijds is dit te wijten aan het aanbod dat het succes van de vraag niet kan volgen,
anderzijds meldt de fabriek dat er een aantal uitrustingen beperkt zijn in
productiecapaciteit, waaronder:
- Lane assistant
- 16” Minoris velgen
Hierdoor zijn we genoodzaakt alle voertuigen in bestelling te ontdoen van deze
uitrustingen met de bedoeling nog langere levertijden te vermijden.
Concreet:
1. REEDS BESTELDE VOERTUIGEN
- Bij alle Octavia Combi Ambition in bestelling vanaf KW44met de 16” Minoris
velgen (apart of met Pack Style - WBE) werden de velgen vervangen door 16”
Ilias velgen. Deze commissies worden bovendien gekenmerkt door de code
“ILIA”in Newada.
Minoris Ilias
- Alle Octavia Combi in bestelling vanaf KW44 met het PackGPS(Ambition -
WBI of Elegance - WBF) werden ontdaan van de optie “Lane assistant”. Deze
bestellingen worden in Newada gekenmerkt door de code “PKW”.
De bestellingen met de code PKW zullen allen genieten van een korting van 150 €
BTWi.
BIJKOMENDE OPMERKING:
HET IS MOGELIJK DAT ER REEDS BESTELLINGEN ZIJN GEPLAATST IN KW 42 – 43 DIE
OOK DE CODE PKW (zonder Lane Assistant) REEDS BEVATTEN. GELIEVE DIT TE
CONTROLEREN OP UW BESTELSTAAT ZODAT U UW KLANTEN OP DE HOOGTE KUNNEN
BRENGEN.

Geknipt uit de sales planning d.d. 27/09

Dit geldt dus niet voor uw wagen @Herman Janssens

Zo te zien €150
Die actieve motorklep (gaat omhoog wanneer er een ongeluk begint zodat wanneer de passagier met zijn kop op de klep valt die een beetje kan naar beneden bewegen) hebben ze er ook stiekem uitgehaald maar daar kregen we geen compensatie voor...

Stevends001

Nieuw lid
Ook dealer in Mechelen (ACM2) heeft dit verhaal bevestigd. Levertijd in België wordt nu op 2-3 maanden gezet.

Rallye

Forumguru
Zo te zien €150
Die actieve motorklep (gaat omhoog wanneer er een ongeluk begint zodat wanneer de passagier met zijn kop op de klep valt die een beetje kan naar beneden bewegen) hebben ze er ook stiekem uitgehaald maar daar kregen we geen compensatie voor...

Is die actieve motorkap niet eigenlijk voor onnozele voetgangers?

Overigens wel vreemd dat de produktie van Belgische auto's met bepaalde extra's meer problemen geeeft dan de produktie van Nederlandse auto's met diezelfde extra's.........

Herman Janssens

Senior Member

Overigens wel vreemd dat de produktie van Belgische auto's met bepaalde extra's meer problemen geeeft dan de produktie van Nederlandse auto's met diezelfde extra's.........
Inderdaad, mijne begint aardig 'over tijd' te geraken. Straks nog eens langs de dealer om eens te horen hoe het zit. We zitten al aan 3, 5 maand. Mijn geduld raakt op, ;)

Canon-Eye

Forumguru
Ook, natuurlijk.
Maar vlak de onnozele automobilisten niet uit die voetgangers en fietsers geen voorrang geven op plekken waar ze er wel recht op hebben...

timg

Lid

Wij Belgen boeten voor die 'speciale bijtelling' wagens van de Nederlanders, die koste wat kost voor dit jaar opgeleverd moeten worden, volgens mij :tongue: ;)

Frappant: De intelligent light assist blijft bestaan. Deze gebruikt dezelfde camera module als de lane assist/traveller assistant. Moet dus wel ergens software-matig aan te zetten zijn lijkt me.

Bovenaan Onderaan