Lane assist & traveller assistant (verkeersbordherkenning)

Jochie

Lid
Het is inderdaad erg aan het worden. Zelf verkoper in België van Skoda, en dit geldt voor klanten die vanaf productieweek 44 zijn ingepland. De bestelde wagen ervoor zouden deze opties wel nog hebben. Levertijden zijn inderdaad aan het oplopen.

Herman Janssens

Senior Member
Mijne staat voor volgende week nu definitief gepland. Dus dat komt nog in orde blijkbaar. Zou het erg vinden, moest ik die snufkes niet hebben. Ben een beetje de tegenpool van Canon-eye op dat gebied. :deuk:

Spiegeltje

Senior Member
Frappant: De intelligent light assist blijft bestaan. Deze gebruikt dezelfde camera module als de lane assist/traveller assistant. Moet dus wel ergens software-matig aan te zetten zijn lijkt me.

Dat idee had ik eigenlijk ook. Lijkt mij dat het relatief eenvoudig moet zijn dat Lane Assist ergens in te kunnen schakelen. Is er iemand op het forum die daar wat verhelderends over kan zeggen?

MaRco2

Forumguru
ik heb het nog niet gehoord, maar langzaam maar zeker vervallen zo wel al mijn mooie snufjes... ACA heb ik laten vallen, als ik nou Lane assist ook nog kwijt raak...

Lane Assist is niet echt iets om hebberig van te worden. Ik zet het alleen aan als ik na een lange dag nog een paar honderd km naar huis moet, maar vanaf de snelweg en je zit op regionale 60 km wegen (dus 1 brede rijbaan, zeg maar, voor jou en tegenliggers), moet het uit, want anders wil hij steeds midden op de weg rijden (logisch, de witte strepen lopen langs de berm dan en het oog ziet het als een rijbaan).

MaRco2

Forumguru
Dat idee had ik eigenlijk ook. Lijkt mij dat het relatief eenvoudig moet zijn dat Lane Assist ergens in te kunnen schakelen. Is er iemand op het forum die daar wat verhelderends over kan zeggen?

Met Lane Assist + camera is het niet voldoende om de verkeersborden herkenning in te schakelen (bij mij gedaan, staat alleen in MaxiDot dat dit niet beschikbaar is, wel heb ik daar nu ook een laptimer in staan.:)

timg

Lid
Verkeersbordherkenning lijkt mij echt puur software matig te zijn. Lane assist lijkt me dan iets moeilijker, maar ik verneem graag of dit via VAGCOM geactiveerd kan worden. Ach ik moet hem ook nog altijd bestellen :) Misschien dat het een communicatiefout was van de importeur ;)

timg

Lid
Dat is het minste van m'n zorgen, dat lukt nog wel met m'n eigen ingebouwde herkenning ;) Die lane assist is toch wel een life saver als ik mijn zakdoek uit mijn broekzak moet halen op de autosnelweg :D

Heb van mijn dealer begrepen dat in plaats van de actieve motorkap de FA standaard geleverd wordt. Ik heb tenminste nu FA en geen actieve motorkap.
In Nederland misschien wel maar in Belgie volgens mij niet. Ik heb in ieder geval flink betaald om Front Assist te krijgen.
Ha... ik heb 0007250 op het eind.:)

Proficiat! Zo te zien is het bij Skoda dus wel handig om bij de vroege vogels te zijn.

Klaasje

Forumguru
Lane Assist is niet echt iets om hebberig van te worden. Ik zet het alleen aan als ik na een lange dag nog een paar honderd km naar huis moet, maar vanaf de snelweg en je zit op regionale 60 km wegen (dus 1 brede rijbaan, zeg maar, voor jou en tegenliggers), moet het uit, want anders wil hij steeds midden op de weg rijden (logisch, de witte strepen lopen langs de berm dan en het oog ziet het als een rijbaan).
Op 60 km zet je lane assist natuurlijk op alleen rechter witte lijn. Dit is gewoon mogelijk! Dus hoef je niet uit te zetten

Bovenaan Onderaan