Klaasje
Forumguru
En wanneer moet de auto dan zelfstandig het stuur verdraaien: precies, als er vanuit het Lane Assist systeem reden voor is.
Volgens mij schiet het dan niet op als uitgerekend op dát kritieke moment het systeem ermee stopt en op het scherm de aansporing projecteert dat ik mijn handen aan het stuur moet houden...
Stel je voor dat een bestuurder achter het stuur onwel wordt, bewusteloos raakt en beide handen van het stuur af vallen. Geen ondenkbaar scenario - er gebeuren met enige regelmaat zulke ongevallen.
Zowel de bestuurder zelf (voor zover niet reeds overleden) als de eventuele tegenliggers zullen het dan toch wel op prijs stellen als het systeem ervoor zorgt dat de auto op z'n minst in z'n baan blijft. Kan toch niet waar zijn dat zo'n LA het juist dan laat afweten?
Wat je verder nog voor fail-safe systemen zou kunnen bedenken om zo'n onverhoopte totale uitval van de bestuurder te signaleren en de auto dan ook nog tot stilstand te brengen is nu even niet aan de orde; daar zal vast wel over nagedacht worden.
Kijk bij onderstaande video 2:36 Daar laten ze het stuur los om te demonstreren dat Lane Assist corrigeert