Lane assist & traveller assistant (verkeersbordherkenning)

Klaasje

Forumguru
En wanneer moet de auto dan zelfstandig het stuur verdraaien: precies, als er vanuit het Lane Assist systeem reden voor is.

Volgens mij schiet het dan niet op als uitgerekend op dát kritieke moment het systeem ermee stopt en op het scherm de aansporing projecteert dat ik mijn handen aan het stuur moet houden...

Stel je voor dat een bestuurder achter het stuur onwel wordt, bewusteloos raakt en beide handen van het stuur af vallen. Geen ondenkbaar scenario - er gebeuren met enige regelmaat zulke ongevallen.
Zowel de bestuurder zelf (voor zover niet reeds overleden) als de eventuele tegenliggers zullen het dan toch wel op prijs stellen als het systeem ervoor zorgt dat de auto op z'n minst in z'n baan blijft. Kan toch niet waar zijn dat zo'n LA het juist dan laat afweten?

Wat je verder nog voor fail-safe systemen zou kunnen bedenken om zo'n onverhoopte totale uitval van de bestuurder te signaleren en de auto dan ook nog tot stilstand te brengen is nu even niet aan de orde; daar zal vast wel over nagedacht worden.

Kijk bij onderstaande video 2:36 Daar laten ze het stuur los om te demonstreren dat Lane Assist corrigeert

• Leuk
Waarderingen: CDK

Herman Janssens

Senior Member
Laten we hopen, ik heb deze zo besteld allesinds (In Juli). Ik kreeg gisteren van m'n dealer te horen dat deze niet meer te bestellen is voor de ambition modellen.
Mijn auto moet nu zowat gebouwd zijn. Besteld op 20 juni. Een Elegance met GPS-pack. Niemand heeft een verandering in de bestelling gemeld. Wat de Ambition betreft weet ik het dus niet.

Mijn auto moet nu zowat gebouwd zijn. Besteld op 20 juni. Een Elegance met GPS-pack. Niemand heeft een verandering in de bestelling gemeld. Wat de Ambition betreft weet ik het dus niet.

Knap dat de jouwe bijna gebouwd is. Bij mij kunnen ze momenteel tot in week 46 kijken en daar staat hij nog niet tussen. Ja, m'n dealer sprak van nog een paar aanpassingen in het gamma wegens een tekort aan leveringen van toeleveranciers die niet kunnen volgen. Ik heb maar met een half oor geluisterd daar het me stilletjes aan wat veel wordt al hun verkoopspraatjes... Een recht voor de raap antwoord heb ik nog steeds niet gekregen. En nu m'n oude wagen het begaf deze week zit ik zonder wagen. Wat het allemaal nog een beetje erger maakt.

Herman Janssens

Senior Member
Knap dat de jouwe bijna gebouwd is. Bij mij kunnen ze momenteel tot in week 46 kijken en daar staat hij nog niet tussen. Ja, m'n dealer sprak van nog een paar aanpassingen in het gamma wegens een tekort aan leveringen van toeleveranciers die niet kunnen volgen. Ik heb maar met een half oor geluisterd daar het me stilletjes aan wat veel wordt al hun verkoopspraatjes... Een recht voor de raap antwoord heb ik nog steeds niet gekregen. En nu m'n oude wagen het begaf deze week zit ik zonder wagen. Wat het allemaal nog een beetje erger maakt.
Krijg je geen vervangwagen ?

Herman Janssens

Senior Member
Lees eens bijdrage 9 in dit topic van timg. U zit volgens die bijdragemet uw bestelling in juli safe.
Sorry voor het even off topic gaan. Maar wij Vlamingen moeten elkaar wat helpen, niet? :jaja:

Lees eens bijdrage 9 in dit topic van timg. U zit volgens die bijdragemet uw bestelling in juli safe.
Sorry voor het even off topic gaan. Maar wij Vlamingen moeten elkaar wat helpen, niet? :jaja:

Idd, volgens mijn dealer is er ook nog niets veranderd aan de bestelde configuratie. En idd, wij Vlamingen moeten elkaar steunen ;)

flatron

Actief lid
Ik heb ook een geïnformeerd (België) en idd lane-assist is momenteel niet te bestellen. Er gaat iets van een 150€ af van het GPS-pack. De verwarmde vooruit is nu wel te bestellen.

Ik heb ook een geïnformeerd (België) en idd lane-assist is momenteel niet te bestellen. Er gaat iets van een 150€ af van het GPS-pack. De verwarmde vooruit is nu wel te bestellen.

Volgens mijn dealer wel alleen maar op de ambition modellen? Volgens hem zitten die er op de elegance nog steeds bij...

timg

Lid
Ter info: De Belgische importeur heeft bevestigd dat GEEN ENKELE OCTAVIA nog met lane-assist geleverd zal kunnen worden. Dit tot nader order, blijkbaar kan de toeleverancier van de camera's niet volgen en wil D'Ieteren (importeur .BE) voorkomen dat wagens een half jaar in order staan.

Waarschijnlijk één van de redenen waarom onze NL vrienden langer op hun O3 moeten wachten. Gezien daar de lane-assist optie nog wel leverbaar is.

Laatst bewerkt:
Ter info: De Belgische importeur heeft bevestigd dat GEEN ENKELE OCTAVIA nog met lane-assist geleverd zal kunnen worden. Dit tot nader order, blijkbaar kan de toeleverancier van de camera's niet volgen en wil D'Ieteren (importeur .BE) voorkomen dat wagens een half jaar in order staan.

Waarschijnlijk één van de redenen waarom onze NL vrienden langer op hun O3 moeten wachten. Gezien daar de lane-assist optie nog wel leverbaar is.

Ook de reeds bestelde wagens??? Waar haal je die info als ik mag vragen? Mijn dealer blijft hoog bij laag beweren dat mijn wagen die LA zal hebben... Van verwarring gesproken :banghead:

timg

Lid
Ook de reeds bestelde wagens??? Waar haal je die info als ik mag vragen? Mijn dealer blijft hoog bij laag beweren dat mijn wagen die LA zal hebben... Van verwarring gesproken :banghead:

Als je kijkt in mijn reactie #9 lees je het volgende:

BIJKOMENDE OPMERKING:
HET IS MOGELIJK DAT ER REEDS BESTELLINGEN ZIJN GEPLAATST IN KW 42 – 43 DIE
OOK DE CODE PKW (zonder Lane Assistant) REEDS BEVATTEN. GELIEVE DIT TE
CONTROLEREN OP UW BESTELSTAAT ZODAT U UW KLANTEN OP DE HOOGTE KUNNEN
BRENGEN.

Wagens besteld (ingevoerd en al!) voor week 42 zijn niet onderhevig aan deze wijziging. Mocht dit wel zo zijn dan zou uw orderprijs verlaagd worden met €150.

Mocht je na week 42 een bestelling geplaatst hebben voor een Octavia dan heb je geen lane-assist. Bestelling die dus in het heden gebeuren hebben geen optie lane-assist.

Info komt rechtstreeks van de importeur voor VAG, D'Ieteren. Ik denk dat die wel accuraat te noemen valt ;)

Ok ok, het was eventjes verwarrend daar je in het rood poste geen enkele octavia ;) Pak van m'n hart dat m'n in week 27 bestelde OIII deze optie toch zal hebben. Al wordt het nog alleen afwachten wanneer, maar dat is een ander verhaal :tongue:

mijn in week 23 bestelde en voor in week 44 geplande Octavia zou deze niet meer hebben volgens dealer

*zucht* Al die tegenstrijdigheden... Ik ga toch nog eens m'n dealer opbellen en hem op hete kolen zetten. Wie weet komt er dan wel een deftig antwoord :)

Bovenaan Onderaan