Last van windgeruis voorruit

Quartz

Lid
Ik vind het vreemd, heb er nu 1100 km opzitten maar herken dit probleem niet. Dan lijkt het dus op een individueel probleem dat bij sommige auto's zich voordoet maar niet een algeheel productieprobleem.

frisok

Senior Member
Of perceptie van windgeruis verschilt per persoon... (vandaag trouwens slechte dag om te meten ;) )

Badnews

Senior Member
Is er verschil tussen de combi en hb? ik heb de hb, maar het valt me niet extreem op (windgeruis).
Het is veel minder dan mijn vorige auto.

Rick

Senior Member
Ik vind de ruis toch echt wel meer dan gemiddeld aanwezig. Auto is verder stil dus valt het misschien extra op, maar het lijkt toch alsof er ergens een weerstand zit waar de wind langs suist. Echt het skibak op het dak geluid. Heb nog eens gezocht op het engelse forum en daar kan ik niks vinden.
Ik zou niet weten waarom de combi aan de voorruit anders zou zijn dan de HB. Tot aan de B-stijl zullen die toch wel gelijk zijn lijkt me.

Wesly

Senior Member
Kunnen we misschien eens inventariseren of de auto's met meer ruis ook geen demping onder de motorkap hebben?

res-q

Senior Member
Mij en mijn vrouw viel het windgeruis ook op. Heb de 1.6TDI, dus met motorkapdemping.
Denk dat het gewoon aan het model ligt. Moet daarbij wel aantekenen dat de rest van de auto zeer stil is, dus bij 130 valt het dan gewoon erg op door de afwezigheid van andere geluiden.

Rick

Senior Member
Misschien met goed weer een rolletje tape om de ruitenwissers draaien. Kijken of die het probleem zijn.

henriz

Forumguru
Niets van gemerkt bij de proefrit. Dat was een 1.6 diesel HB. Geluid van de diesel viel me wel op, wind- en rolgeluiden viel erg mee. En ik lette er speciaal op. Voor mij is een proefrit meteen de snelweg op en luisteren. Strak sturen en sprintjes trekken interesseert me niet. Ik rij toch altijd op de snelweg.

Tom RS

Forumguru
In de Rs combi geen last van welk geluid dan ook, auto is "oorverdovend stil" :D. Ik vind het verschil vooral opvallend als ik een tegenligger kruis: die hoor je bijna niet, is toch wel iets anders dan ik gewend ben.

Pollewop

Forumguru
Vandaag in Zuid Duitsland paar keer, op de teller, de 200 kmh "aangetipt". Auto is aangenaam stil tot 180 kmh. Daarboven begint het wel wat te suizen, maar niet echt storend.

Majefloti

Forumguru
Niks nieuws als ik roep dat de Skoda's standaard vrij hoog op hun poten staan maar daardoor dus ook meer windgevoelig. Met name vanaf 120km/h neemt dit toe, alhoewel dit op zich t.o.v. mijn vorige golf 5 nauwelijks verschilt. Ik kan uit ervaring zeggen dat het windgeruis na de verlaging, in mijn geval setje Eibachs, aanzienlijk is afgenomen. :thumbsup:
Kortom bezoekje brengen aan @Antera met als resultaat meerdere vliegen-in-één-klap.
- minder windgeruis
- erg fijn rijgedrag
- gunstiger verbruik
- en niet te vergeten de prachtige look :D.

kleine heino

Senior Member
Ik probeer niet meer harder dan 80 km/h te rijden, dan valt het wel mee. Daarboven doe ik tegenwoordig een koptelefoon op zodat ik de muziek hoor zoals het bedoeld is.

kleine heino

Senior Member
Grapjurk? Het is helemaal niet grappig dat deze Skoda zo'n verschrikkelijk last heeft van windgeruis! Echt iedereen die met mij meerijd zegt dit tegen me zonder dat ik hun daar eerder over verteld heb.

Joske

Forumguru
al eens met een andere O3 meegereden of kunnen rijden om te zien of het vooral je eigen wagen is die dit geluid produceert? Misschien is er inderdaad toch iets mis met jouw wagen?

O3-Rider

Senior Member
Hier hb, geen last van. Wel maken de winterbanden een huilend geluid. Maar ik zou zeggen, rij eens in een megane 3, das pas een windgeruis....

Laatst bewerkt:
Ik hoor ook wel wat geruis, maar om nou te zeggen dat het hinderlijk is. Als ik de radio aan heb hoor ik het echt niet. Daarnaast is de motor zo stil, dat het enige dat ik kan horen, op de Canton na, het windgeruis is....

Bovenaan Onderaan