LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Happyman

Forumguru
Ik krijg geen foutmelding. Ik heb die 3e generatie leds besteld bij Leddel. Ze knipperen alleen even heel kort tijdens de lampencheck.

Petrolhead

Forumguru
DRL zonder foutmelding, gisteravond erin gezet, vanmiddag zag ik heel kort (1-2 seconden) wat geknipper na het starten en daarna probleemloos branden. Volgens Corné schijnt dat door de CANBUS controle te komen.

Heb dezelfde leds als @Happyman

Bram_O2

Actief lid
Ziet er goed uit!

Wellicht nog een tip voor ook degenen die met de DRL aan de gang gaat bij de Octavia 2:

Stop op het punt waar de rode pijl staat een creditcard o.i.d. tussen lamp en spoiler en je klikt de lamp zo los.
Hoef je niet de ellendige roosters los te halen :D

Ik heb even de foto van @Happyman gebruikt:

Bekijk bijlage 22638
De cc tip is goud waard, ik was binnen 5 minuten klaar met het vervangen van beide lampjes :thumbsup:Er moeten zeker geen sterkere LED's in, ze zijn aardig fel. Gelukkig geen foutmeldingen.

Bram_O2

Actief lid
Mijn LED lampen doen soms wat flikkeren, hebben meerdere eigenaren hier last van? Lijkt me niet de bedoeling.

Bram_O2

Actief lid
Had net de auto met het contact aan op de oprit staan en toen viel het me aan de rechterkant ineens op. Na een paar minuten was de andere kant aan de beurt en brandde rechts zonder te flikkeren.

Laatst bewerkt:

deusjevo

Forumguru
Mijn LED lampen doen soms wat flikkeren, hebben meerdere eigenaren hier last van? Lijkt me niet de bedoeling.

Zag het bij mij ook vandaag, was me niet eerder opgevallen.
Volgens mij is dat alleen bij starten en niet bij overschakelen dimlicht naar DRL en andersom.

Bram_O2

Actief lid
Ik neem aan dat als het contact al een tijdje (1 à 2 minuten) aanstaat en de lampen branden, dat flikkeren niet de bedoeling is? Ik ga er eens een mailtje naar LEDdel aan wagen.

ertromp

Forumguru
Dat flikkeren in die 1 - 2 minuten kan best. De can bus doet nl. Een zogenaamde koud en warm diagnose over het circuit. Hier zit enige tijd tussen. Als je heel snel de sleutel zou doordraaien om te starten moet dit effect van knipperen heel snel weg zijn

Bram_O2

Actief lid
Binnen twee maanden 1 LED lamp stuk, vreemd. Leddel denkt dat m'n canbus systeem daarvoor zorgt, maar dat lijkt me niet logisch. Ik stuur de lamp morgen op en krijg een nieuwe...

ertromp

Forumguru
Binnen twee maanden 1 LED lamp stuk, vreemd. Leddel denkt dat m'n canbus systeem daarvoor zorgt, maar dat lijkt me niet logisch. Ik stuur de lamp morgen op en krijg een nieuwe...
Inderdaad apart. Dat van de Can bus lijkt me vreemd want ik rijd nu 2 jaar al met Led DRL. Hopelijk houden de nieuwe het langer uit

EdK

Forumguru
Dat Canbus verhaal mag die leverancier me hier dan maar eens goed uitleggen, want canbus doet in de verlichting niets anders dan kijken wat het opgenomen vermogen is van een lamp en is die lager dan de ingestelde software waarde dan geeft hij een melding op je dashboard / maxidot.
En de defecte lamp is gewoon een gevalletje slechte lamp en indien je er een garantie periode op hebt dan mag hij gewoon nieuw leveren aan jou.

Bram_O2

Actief lid
Juist, zo denk ik er ook over. Nou weet ik niet hoe lang er garantie zit op zo'n lamp, maar binnen twee maanden kapot lijk me sowieso geen discussie. Ik krijg een nieuwe na het opsturen van de defecte lamp en hoop dat het dan gewoon opgelost is.

Bovenaan Onderaan