LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Petrolhead

Forumguru
Hier ook één defecte DRL lamp van Leddel, zal zo even mailen om een vervangende lamp te vragen. De lamp die het wel doet ziet er prima uit! (eindelijk verlost van dat gelige licht!) En geen CANBUS melding.

De led lampjes voor de kofferbak passen niet lekker in het armatuur, iemand ervaring/tips om dit wel voor elkaar te krijgen? (Ik weet dat de set van superskoda prima werkt, maar die is 6x duurder.)

Petrolhead

Forumguru
Ledjes kofferbak werken en geven duidelijk meer licht! :-)
Heb waarschijnlijk zelf te hard staan duwen en trekken aan de pootjes van het armatuur waardoor er niet lekker contact meer werd gemaakt. :bloos: De boel weer recht gebogen en er was licht...
Andere kant ging probleemloos, plug-and-play!

DRL lamp komt een nieuwe voor, nu maar even verplicht met dimlicht rijden, combi LED-normale lamp is geen gezicht. :D

Ben bang dat ik nu nog wel meer wil vervangen door ledjes.

Petrolhead

Forumguru
Spiegellampjes zijn zeker een optie om te vervangen Joske, alvast bedankt voor de how-to!

Helaas wil ook de vandaag ontvangen DRL lamp niet goed branden.
Hij knippert een aantal keer regelmatig en gaat daarna uit.
Lampje 180 graden draaien in de fitting maakt niet uit, het aantal keer knipperen wordt steeds minder, totdat er helemaal geen licht meer uit komt.
Als ik alles een half uur met rust laat, doet de lamp het voor even goed, daarna begint het geknipper van voor af aan...
Lampen onderling wisselen is geen oplossing, zelfde, nieuwe lampje geeft aan beide kanten zelfde probleem, andere lamp probleemloos aan beide kanten.
De vorige lamp deed niets aan beide kanten.
Heb ik twee keer ongelofelijk pech of is er iets anders aan de hand??

Petrolhead

Forumguru
Daar heb ik ook aan gedacht maar omdat er 1 lamp is die vanaf de eerste seconde probleemloos heeft gewerkt, moet het volgens mij mogelijk zijn 2 werkende lampen te krijgen zonder plus en min om te hoeven draaien...
Anders zou die ene goede lamp toch ook voor problemen moeten zorgen? :nailbiting:
(ben niet zo ervaren met electra)

O2_1.2TSI

Actief lid
Volgens mij is er toch een defect in de LED lamp omdat de andere het wel goed doet. Ook omdat het links/rechts wisselen het probleem mee verplaatst met de defecte LED lamp.

Happyman

Forumguru
Ik heb vandaag mijn stadslichten en drl vervangen door LED verlichting. Was een flinke klus. Kreeg met moeite de roosters onder in de bumper los. Vervolgens moesten de koplampen er uit. Na eerst de ballasten en de xenonlamp verwijderd te hebben kreeg ik na een hoop gehannes de stadslichten uit de behuizing.

Gelukkig doen ze het allemaal en hoefde ik de +- niet om te draaien van de drl. Zal zo nog ff wat foto's bijvoegen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Petrolhead

Forumguru
Volgens mij is er toch een defect in de LED lamp omdat de andere het wel goed doet. Ook omdat het links/rechts wisselen het probleem mee verplaatst met de defecte LED lamp.

Gistermiddag voor de derde keer een lampje ontvangen van Leddel en 3x is scheepsrecht....Ze doen het!
Verlost van dat "mooie" gele licht. :D
Het knipperen na het starten zoals genoemd in een ander topic heb ik ook maar is van korte duur.
In het (tweede) defecte, knipperende lampje zat een fabricagefout, het eerste defecte lampje deed helemaal niets in mijn auto maar werkte wel bij Leddel. :pieker:

Uiteindelijk prima opgelost.
Volgende stap zijspiegels, stadslichten en kentekenverlichting...?? :bloos:

ertromp

Forumguru
Ziet er goed uit!

Wellicht nog een tip voor ook degenen die met de DRL aan de gang gaat bij de Octavia 2:

Stop op het punt waar de rode pijl staat een creditcard o.i.d. tussen lamp en spoiler en je klikt de lamp zo los.
Hoef je niet de ellendige roosters los te halen :D

Ik heb even de foto van @Happyman gebruikt:

20131220_095635.jpg

Happyman

Forumguru
Mijn stadslicht is nu witter dan de xenon lamp. Had wel bij 1 koplamp dat ik de stadslichthouder er zeer lastig uit kreeg. Het werd nog vervelender toen ik de led er in had gezet en de houder nog even terug haalde. De lamp viel uit de houder en in de koplamp behuizing :banghead: Moest toen de led lamp weer door het gaatje zien te krijgen. Het leek een beetje op zo'n puzzel met een klein balletje die je ergens in moet krijgen.

ertromp

Forumguru
@Happyman en @Petrolhead : Zonder foutmelding op het dashbord?
Heb mijn LED dagrijlampen er ca 2 jaar geleden ingezet maar destijds waren de leds ondanks dat de fabrikant aangaf CAN BUS geschikt nog niet zonder foutmelding in mijn Octavia en heb er weerstanden bij in moeten zetten.

Bovenaan Onderaan