LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Pendragon

Donateur
vcds heb je niet nodig denk ik in deze.
gewoon wisselen en dan kijken wat gebeurd.
enne binnenverlichting krijg je meldingen van hoor

binnenverlichting zit niet op canbus, dus daar krijg ik geen meldingen van. Ik had het over vcds om te zorgen dat ch/lh op de mistlampen zit, niet voor de lampjes. Ik heb op de meeting ook gezien dat je ze zo kon verwisselen. Dat waren de drl's.

Neptukker

Forumguru
Ik heb op mijn Superb II deze LED dagrijlampen: http://www.leddel.nl...neratie-canbus/
Werken zonder weerstand monteren en Canbus proof.
Er is echter één complicerende factor: Wegen polariteit is de bekabeling voor de DRL 'verkeerd om' en moet je deze omwisselen. Met behulp van een 'stekkertrekker' een koud kunstje maar zonder niet te doen, dan zou je draden moeten doorknippen en andersom aansluiten.

Op de laatste forum meeting bij TVS is hun 'stekkertrekker' mij tot hulp geweest en kon de boel aangesloten maar bleek één van de lampjes wat lam (soms wel, soms niet aan). Nieuw lampje en nu werkt de boel perfect. Mooi helder wit licht en geen Canbus meldingen.

Pendragon

Donateur
Vandaag bij klitmp3 geweest voor de LED verlichting, maar dat viel niet mee. Binnenverlichting geen probleem (behalve die in de kofferruimte), maar geen enkele LED die geen storing gaf op de canbus. Zelfs de leds op de kentekenplaat gaan via canbus en werkten niet. De Superb 2 zit duidelijk anders in elkaar dan z'n voorganger. Toch een leuke middag gehad, lekkere koffie en lekker gepraat over onze hobby. Als ik zo lees dat die van Leddel wel kunnen, maar dat er dan een probleem is met de polariteit, dan laat ik het maar even. Ik heb geen stekkertrekker en ik ga de kabels niet doorknippen. Jammer, maar misschien komt er nog een andere oplossing. We blijven zoeken.

CDK

Forumguru
Kofferbak verlichting werkt ook over canbus??
Kentekenverlichting is met VCDS te coderen als af fabriek LED....
Dagrijverlichting polarisatie omdraaien met een stekkertrekker is eenvoudig hoor...
Jammer hoor! Wat is er nu wél aangepast dan?

Pendragon

Donateur
Nee, de lampjes die hij heeft voor de kofferbak pasten niet goed. Daar krijg ik nog anderen voor. Ik heb geen VCDS, maar dat kan ik dan later nog doen, want ik heb de LEDs voor de kentekenplaat nog. Omdraaien van de polarisatie zal heel makkelijk zijn, maar dan moet je wel een stekkertrekker hebben ;) Ik zal het eens opzoeken. Nu is alleen de binnenverlichting aangepast.

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Tsja @Pendragon ik had het al gehoord dat t niet geheel naar wens was gegaan, je was
net op de terugweg
En voor mij H4 besteld hij meteen de weerstanden mee van plug and pest systeem
Maar mot nog minimaal een week wachten

Neptukker

Forumguru
..... Omdraaien van de polarisatie zal heel makkelijk zijn, maar dan moet je wel een stekkertrekker hebben ;) Ik zal het eens opzoeken.....
Dat was ook mijn dilemma. Als je googlet op zo'n ding dan blijken er vele varianten te zijn en welke moet je dan hebben? De oplossing is zo'n hele set en dan wordt het best een dure hobby voor een paar lampjes.
Gelukkig voor mij hadden ze bij TVS net zo'n set ten tijde van de forummeeting en was ik mooi geholpen.

Ben ook heel lang bezig geweest met zoeken en lezen over de leds maar de drl van Leddel werkt bij mij fantastisch. Is er voor het dimlicht ook een led die geschikt is?

Pendragon

Donateur
Nee lampen erin en toen was er licht :D Niet gelukt bij dat bedrijf ?

Nee helaas. Jij hebt alleen een Octavia zie ik en ik een Superb. @Neptukker heeft ook een S2 en die had het polariteit probleem ook, dus ik denk dat dat bij mij ook zo zal zijn. Ik ga ze bij Leddel bestellen (de drl) en dan ga ik even naar de dealer om de polariteit om te laten zetten.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Neptukker

Forumguru
Ik ga ze bij Leddel bestellen (de drl) en dan ga ik even naar de dealer om de polariteit om te laten zetten.
Verstandige keus denk ik. Gewoon bestellen, monteren, kijken of het werkt en anders de bedrading omdraaien. Met het juiste gereedschap is het een klusje van niks. Leddel DRL werk uitstekend en straalt lekker helder uit.

Ja klopt Leddel is een solide bedrijf. Na wat mail over de lamp die het niet goed deed krijg ik snel een nieuwe. Gek toch dat er zoveel verschil is met wel of niet polariteit? Met dezelfde type's. S2. En het klopt wat Neptukker aangaf mooie DRL verlichting.:jaja: Succes Pendra

Happyman

Forumguru
Ik heb van de week maar de eerste stap gezet om uberhaupt mijn DRL te laten functioneren. De lampen zaten er wel in maar deden niets. Toch raar dat deze dan standaard uit staan, tenzij de vorige eigenaar ze heeft laten uitzetten. Maar via VCDS wat aanpassingen gedaan. Ik kan ze nu ook gewoon aan en uitzetten via instelling in Maxidot.

Volgende stap is toch wel om de gewone lampen te vervangen door LED. Ik begrijp dus dat als je LED lampen neemt, geschikt voor CANBUS, de kans groot is dat ik de + en - moet omdraaien in de stekker?

Bovenaan Onderaan