LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Ik heb de led verlichting binnen en ben reuze benieuwd of deze gaan werken.
Van het weekend er even in zetten ff kijken hoe dit moet het slopen van de roosters

Nou lampjes erin van BA15S 26 SMD 6-18V LED met met 3de generatie canbus.
Geeft direct aan dat de linker drl niet goed is,de lamp doet het ook niet,even wisselen dan maar misschien werkt dat ,maar ook dat werkt niet toch jammer. Even geprobeerd thuis op 12 volt en dan doet de lamp het wel snap er niets van.

Wesly

Senior Member
Led's hebben om het simpel te zeggen ook een plus en een min. Dus plus op de plus en min op de min.

Pendragon

Donateur
Ben benieuwd, want wil dat ook wel. Vind het veel mooier dan het meer gele licht. Op de meeting was ook iemand die leds ging plaatsen. Hij had problemen met 1 van de leds, maar meer omdat het contact niet goed was. Weet niet of het om dezelfde types ging.

En die leds hebben toch geen twee aansluitingen? Je kunt ze niet fout aansluiten. De aansluiting is een soort bajonet aansluiting. Erin, draaien en klaar, of ik heb niet goed opgelet vorige week :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat klopt, maar het gaat maar om een lamp die het dan niet doet die ander geeft gewoon licht en heb ze onderling nog gedraaid. Maar het ene lampje blijft het niet doen.

LdN

Forumguru
Raakt het middencontact (+) wel de contactveer in de houder?
Zit het lampje soms wat los in de houder waardoor de zijcontactveer (-) het lampje niet raakt?

LdN

Forumguru
Al eens geprobeerd of het met de originele gewone gloeilamp nog steeds wel werkt?

Pendragon

Donateur
Dus als ik het goed begrijp, het ene lampje doet het aan beide kanten, maar het andere lampje niet. Ik zou dan de leverancier om een andere vragen, ook al doet hij het wel goed thuis op een 12V. Er zit dan vast iets niet helemaal lekker in dat lampje.

Pendragon

Donateur
Bij Leddel besteld? Ben wel benieuwd, want ik zag ze daar voor 25 euro per set en die wil ik ook wel namelijk :)

Klopt bij Leddel, geeft mooi licht wel.jammer dat zo gaat.
Ik heb net weer een mailtje gestuurd dus even afwachten wat ze ervan zeggen.

Bovenaan Onderaan