Led stadslicht canbus proof

Pendragon

Donateur
Ik heb hem juist daarom gekozen, omdat ik een 2011 Superb heb. Ik krijg ze vandaag binnen en zal laten weten of het goed werkt.....en anders gaan ze gewoon weer terug.

ertromp

Forumguru
Er zijn nu mogelijkheden om de canbus check middels VCP uit te zetten. Aankomend weekend zal ik eea testen op m'n eigen auto :D

Pendragon

Donateur
Maar als er dan een lamp stuk is krijg je ook geen melding meer dan lijkt me, toch? Ik ga deze nog een keer omruilen. Ik ga ze eerst maar even bellen.

ertromp

Forumguru
Vag werkt met een zogenaamde warm en kouddiagnose over het can bus systeem.
Die kouddiagnose is degene die bij starten die mooie lampjes en waarschuwingen in je display afgeeft.
De warmdiagnose is degene als je onderweg bent en er gaat een lamp kapot dan krijg je een melding in je display.
Nu is het mogelijk om dus die kouddiagnose uit te zetten. Maar dat moet ik dus eerst testen en zien alvorens ik er in geloof :D

Pendragon

Donateur
Ok, dan ga ik ze eerst bellen voor andere. Zou het wel super vinden als het werkt (ook op een superb).

ertromp

Forumguru
Als het op mijn FL O2 gaat lukken dan zal het op jou S2 ook gaan aangezien ze van dezelfde bordnetmodule gebruik maken.
Ook het activeren van je achterlichten ging afgelopen zaterdag op dezelfde wijze en nu is het dus middels dat VCP programma ook mogelijk om op de O2 FL en de S2 wat te doen aan die diagnose. Maar dat wil ik dus eerst zaterdag vaststellen wat er dan gebeurt :D

Pendragon

Donateur
Ik ben heel benieuwd! Zou echt fantastisch zijn, dan kan ik de rest zonder problemen vervangen. Voor de drl ga ik morgen naar een Xenonlamp dealer, dan kan ik ter plekke testen met andere versies.

Octavia32

Forumguru
Is de beste manier denk ik, try it before you buy it. Je betaald waarschijnlijk iets meer dan bestellen bij xenonlamp rechtstreeks maar je weet zeker of het werkt. Daarom werken bij jouw nu ook de stadslichten heb ik eerst uitgeprobeerd en het jouw laten weten.

Misschien handig om een database te maken met werkende configuraties....op het forum.

Zwapp

Forumguru
Ja qua zicht ziet het er goed @Pendragon !
In mijn O2 heb ik overigens reflectorunits zitten en dus niet te vergelijken denk ik, ben benieuwd naar jou ervaring met deze lamp!

ertromp

Forumguru
Ziet er zeker goed uit!
Zojuist natuurlijk gelijk de laptop uit de garage getrokken want ik was wel erg nieuwsgierig :D Hup de VCP starten, drl's de weerstanden er tussen uit en:

Die koud diagnose gaat goed (ook geen geknipper)................................................... maar zodra je de contactsleutel doordraait en start ...... ping het geel/oranje lampje :cry: De warmdiagnose speelt dus parten en die is niet uit te vinken.

Dat gaat hem dus niet worden. We zullen echt de goede configuraties hier moeten posten

Bovenaan Onderaan