Led stadslicht canbus proof

EdK

Forumguru
Hup de VCP starten, drl's de weerstanden er tussen uit en:

Die koud diagnose gaat goed (ook geen geknipper)................................................... maar zodra je de contactsleutel doordraait en start ...... ping het geel/oranje lampje :cry: De warmdiagnose speelt dus parten en die is niet uit te vinken.

VCP ?? Doe je dit met de VCDS kabel en andere software ?
want indien ja ben ik nog meer benieuwd namelijk, want als de Yeti die koud diagnose heeft dan zou dit mooi kunnen zijn voor me DLR leds die ik al een ruime 2 jaar erin heb en als ik te lang wacht met starten krijg ik melding maar als ik dus snel start dan zie ik de melding nooit.
Gelukkig ben ik met benzine een snelle starter , maar af en toe die ene keer dat irriteert me dan wel.

Dus hoor graag van je heer Tromp
 

Joske

Forumguru
hey Edje, ik geef je toch alvast de betekenis van de afkorting é :tongue:

is een geheel ander programma als VCDS (en dus ook een andere kabel) en is ontwikkeld in 1 of andere kelder in Polen maar wel uitgegroeid tot een meer en meer gebruikt softwarepakket.

nu blij? :bloemen:
 

EdK

Forumguru
Ja met deze laatste tekst wel, als t klopt....
Maar met dat eerste bericht heb ik zoiets van laat t dan ff tot etromp online komt...

En ja ik lach nu zo hard dat me buuf me al belt wat er aan de hand is.......nu gelukkig ?? :tongue::tongue::deuk:
 

ertromp

Forumguru
@EdK niets aan te vullen op de topics van @Joske
Ook de BCM van jou Yeti is met VCP aan te passen betreffende de lichtinstellingen maar ook die kouddiagnose.
Nu nog een een keer naar een meeting komen!!! :D
 

EdK

Forumguru
@ertromp heb jij hier of per PB eventueel een link met dat VCP zodat ik me hier wat in kan verdiepen.
Hoef ik misschien toch niet naar een meeting te komen........:lezen::pieker:


sssttttt @Joske , @ertromp gaat me antwoorden hoor... :deuk:
 

Pendragon

Donateur
@Pendragon

de kleur ziet er alvast goed uit, vrees alleen voor de lichtopbrengst.. maar ik duim mee voor jou ;) :D

Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Het licht is natuurlijk wat witter dan eerder, dus dat geeft een ander effect waar je aan moet wennen, maar veel minder lichtopbrengst is het niet, misschien een ietsie pietsie :)

Wat me wel gelijk opviel is dat in de bochten en bij het afslaan de leuke gele lampjes onderin meedoen. Die moeten dus ook gedaan worden, oh ja, die zouden toch al :) Wat ik wel stom vind is dat al die lampen een ander formaat hebben. Waarom niet de dim, mist en groot licht hetzelfde formaat ipv de ene H7, de andere H3 en nog weer een andere H8.....

Plaatje:

IMG_20140909_214651.jpg
 

EdK

Forumguru
Wat ik wel stom vind is dat al die lampen een ander formaat hebben. Waarom niet de dim, mist en groot licht hetzelfde formaat ipv de ene H7, de andere H3 en nog weer een andere H8.....

Tsja en dan praat je nog alleen maar over autolampen.
ga eens kijken bij halogeen / PL verlichting etc naar de verschillende voetjes.

Maar wees blij aan ene kant dat er verschil inzit, hierdoor kan menig mens ook niet vlug een fout maken met verkeerde lampje plaatsen en hierdoor een voorschakelapparaat of trafo op te blazen.
Of een mistlamp in een achterlicht te plaatsen.
Want voor velen mensen is een lamp een lamp en hebben niet eens in de gaten dat men naar wattage moet kijken oid.
Halogeen verlichting in woningen / kantoren bv is in verleden veel fout gegaan doordat men een 3 tal lampjes op één trafo van 60 Watt hadden gekocht en de lamphouders max 20 Watt per lamp mochten hebben maar dat men er op bepaald moment 50 watt in drukte want dat gaf meer licht ...... tsja fikte er een trafo uit....
 

Pendragon

Donateur
Je kan het altijd mooi verstellen @EdK en je hebt nog gelijk ook. Heb het ook al een paar keer meegemaakt dat ze me vroegen, die trafo ging zomaar stuk...ik kijken, ja hoor, veel te veel aangesloten. Morgen maar even verder kijken hoe alles aan de voorkant mooi wit te maken.
 

Pendragon

Donateur
Ja, vond het er ook beter uitzien, maar was toch niet 100% tevreden. Morgen komen er toch Xenons in. Ik weet nu ook waarom mijn drl's het niet deden, die waren 10W ipv 21W.....geen idee hoe ze dat hebben gedaan bij xenonlamp. We gaan verder kijken voor de drl. Morgen worden dan ook de groot licht en mistlampen vervangen zodat alles netjes wit is ipv de ene geel en de andere wit. Allen drl moet dan nog wit worden. En als dat klaar is ga ik nog maar eens nadenken over de achterkant en knipperlichten :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan