Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
Had al bedragen van 8000€ zien passeren voor akrapovic … dus achterover viel ik niet maar dergelijke bedragen heb ik er niet voor over. Het is al gek genoeg om binnenkort een M3 te bezitten.
 

leon-cupra

Forumguru
Tja … als je alles optelt kost die hond ook 3/5 van een akrapovic uitlaat … kan elk moment trouwens geboren worden … dus binnen 6-8 weken lopen hier 4 extra pootjes rond :D:D:D
 

Fmoon

Forumguru
Weet niet hoe het met de dierenarts kosten zit in BE maar met een beetje pech gaat een hond je nog een vermogen kosten (hoop het niet voor je natuurlijk. Er zijn zoveel mooie systemen op de markt, geen idee hoe dat met de keuringen zit bij jullie maar in DE hoef je echt niet zo een bedrag kwijt te zijn voor een uitlaat.
 

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon DA is volle mep in BE. Krijg je niets van terug en de kosten volledig zelf te betalen. Ga je naar de dierenuniversiteit met de professoren met elk hun specialiteit, ben je enkel voor een consultatie al 500€ kwijt. Moet je opereren , ben je 1000den euro kwijt. In veel gevallen (wanneer de kans op herstel klein is ) worden dergelijke dieren geeuthanaseerd. Hebben vorig jaar voor dezelfde keuze gestaan. Ze dachten ook aan hersentumor of ontsteking. Gelukkig heb ik nog tegen DA gezegd (puur logisch bekeken) laat ons eerst dat proberen , baat het niet , schaadt het niet en zat er boenk op. Onze poes loopt nu reeds een jaar happy rond. Sindsdien ook 0.0 vertrouwen in een DA.

Betreft de uitlaat, akrapovic is uiteraard (zeker qua prijs )de Bentley onder de uitlaten. Die 8500 is echt geen uitzondering voor een akrapovic. Goedkoper kan het uiteraard. Een milttek, Remus hebben ook systemen die goed zijn voor de keuring voor +|-3k (maar hoor dat geluid niet zo graag). Een uitlaat met attest is wel belangrijk aangezien ik elk jaar naar de keuring moet gaan (aangezien de M3 als camionette wordt beschouwd). Geen zin in ieder jaar uitlaten te veranderen.
 

Fmoon

Forumguru
Ik lees nu dat je ieder jaar inderdaad moet (had je al eerder gezegd). Ik werk zelf veel met Akra (niet met de handen) en het is inderdaad top spul.

Dierenartsen in Nederland zijn van wat ik hoor ook een boevenbende, zeker als je naar 1 van de grote organisaties gaat, zijn 2-3 partijen tegenwoordig.
 

Captain Hook

Forumguru
Dierenartsen in Nederland zijn van wat ik hoor ook een boevenbende, zeker als je naar 1 van de grote organisaties gaat, zijn 2-3 partijen tegenwoordig.
't Is geen boevenbende. Anders zouden er strafbare feiten begaan moeten zijn.

Aangezien mensen hun huisdieren als mensen betrachten, worden dezelfde economische principes aangewend door de commercie!
Als er geld te verdienen valt, ondersteund door emotionele chantage en - marketing, dan zul je moeten dokken.
Isse simpel. :koffie:
:sick:
 

MarcoO2

Forumguru
't Is geen boevenbende. Anders zouden er strafbare feiten begaan moeten zijn.
En exact dat lopen nu onderzoeken naar. Niet alleen wegens verboden prijsafspraken, maar ook lopen er meerdere rechtszaken omdat de (te) hoge prijzen niet vooraf benoemd en geaccordeerd zijn.

Je conclusie is dus wat prematuur, want de onschuldpresume speelt geen rol in het civiele recht ;)
 

Captain Hook

Forumguru
Er lopen idd onderzoeken naar.
Maar er is nog geen rechterlijke uitspraak, laat staan defintieve vaststelling van een verboden feit/gedraging.

Dat we vaak, voor het gemak, het een stelletje oplichters noemen is iets heel anders.
Maar zulk soort sneaky financiële gedragingen zijn redelijk 'normaal' geworden in onze samenleving. Helaas. :cautious:
:censored:
 

Arjan1985

Forumguru
Net auto dealers toch. Maar @leon-cupra tegenwoordig heb je ook een verzekering voor je huisdier. Wij hebben dat niet omdat de katten al zeer oud zijn maar mochten we een jonge hond of kat hebben dan gaan we dat wel afsluiten.
 

leon-cupra

Forumguru
ga er eens voor kijken. Honden zijn wel iets gevoeliger voor heup/gewricht problemen wat sneller vraagt voor dure operaties. Zus zit ook met een Duitse herder met heup problemen(wel weinig aan te doen).

Wat mij vooral stoorde aan de twee DA praktijken waar we geweest zijn is het gebrek aan kennis. Je mag van een DA met 25j ervaring toch wel verwachten dat ze bepaalde zaken herkent en wat mij nog meer stoorde dat er niet logisch meer werd nagedacht (was een vrouw , mss ligt het daar aan). Bij iedere onderzoek was de conclusie van de DA “ik zou een spuitje zetten”. De piste was altijd hersentumor of zware ontsteking. Ik heb moeten aandringen om medicatie tegen oorontsteking te geven …. En plots werd onze kat beter. 1200€ armer maar we hebben onze kat tenminste nog steeds. Je ziet wel dat er een blijvende allergie voor iets maar soit ze heeft er geen last van dus dat laten we maar.


@Fmoon de M3 zal ieder jaar naar de keuring moeten. Aangezien het een lichte vracht is (dus achterbank eruit) wordt de wagen als een bestelwagen/bedrijfswagen aanzien en deze dienen elk jaar naar de keuring te gaan. Op zich geen probleem. Paar uurtjes kwijt, wat geld maar de voordelen zijn een stuk interessanter. Nu, betreft aanpassingen aan de wagen, ben wel voorstander van “legale”’stukken. Hoe minder miserie, hoe beter.
Nu, mezelf kennende , eens de wagen er staat zullen dergelijke kriebels wel afnemen. Geen probleem om serieuze bedragen uit te geven aan wagens maar aanpassingen (velgen, uitlaten, optische tuning,…) … altijd al “zonde van het geld” gevonden. Spendeer liever al dat geld in een upgrade voor de volgende wagen
 

MarcoO2

Forumguru
Er lopen idd onderzoeken naar.
Maar er is nog geen rechterlijke uitspraak, laat staan defintieve vaststelling van een verboden feit/gedraging.

Dat we vaak, voor het gemak, het een stelletje oplichters noemen is iets heel anders.
Dat zeg ik: de onschuldpresume is er alleen in het strafrecht ;)

Civiele uitspraken zijn er al, teveel zelfs. Er kan dus prima van “oplichters” gesproken worden.
 

JeSko

Forumguru
Wat is eigenlijk juist de reden om hem als lichte vracht in te schrijven? Jaarlijkse taks is 980 euro dacht ik, of is het ook voordeliger op de BIV?
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko als lichte vracht kan ik de wagen inschrijven in mijn vennootschap. Als gewone personenwagen zou het financiële zelfmoord zijn in de vennootschap. Wagen is dan 100% aftrekbaar + alle kosten die toewijsbaar zijn aan de wagen zijn ook 100% aftrekbaar in mijn vennootschap (om heel grof te zijn, een uitlaat van 8500€ zou ik eigenlijk strikt genomen ook als kost kunnen inbrengen :deuk: ). Daarnaast 100€ taks per jaar ipv +/- 980€. En ook een bedrag dat je niet kan negeren, de éénmalige taks. Als personenwagen een dikke 7.000€, als lichte vracht 0€.
En ook wel een grote plus voor een lichte vracht, aangezien de wagen in mijn vennootschap zit en 100% aftrekbaar is, is de BTW ook terugvorderbaar. De btw op een M3 is ook een klein wagentje. Dus hééél leuk meegenomen dat je dit terug krijgt ;)
Nu, wel een kanttekening, wanneer je de M3 verkoop na x-aantal jaar, kijkt de belasting wel naar de boekwaarde van de M3 in jouw boekhouding en de effectieve verkoopwaarde. Ligt de verkoopwaard hoger dan de boekwaarde (wat meestal wel zo is) , ga je van bepaalde voordelen wel een deel moeten terugbetalen.

Rij eigenlijk voor de prijs van een Dacia een M3 :D Moest ik de M3 niet als lichte vracht kunnen inschrijven, had ik nooit een M3 gekocht. Eigenlijk was het de bedoeling om een 911 (992) te kopen, maar gezien deze niet alle voorgaande voordelen heeft, hebben we dat nog een paar jaar uitgesteld. Een 911 moet ik privé kunnen kopen (was de conclusie met mijn madam/accountant) en dat kan ik op vandaag niet. Een M3 kan ik zakelijk wel kopen ;)
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Helder @leon-cupra , wat een voordelen man pff :D maar is je gegund hoor, en als je de achterbank niet nodig hebt zeker de moeite om is elk jaar naar de keuring te gaan, zo'n jonge wagen keuren ze toch altijd goed.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko tja, is dan ook één van de weinige voordelen van zelfstandige te zijn of zelfstandig bijberoep te hebben. Voor de rest is het véél betalen en veel werken (komt gelukkig ook genoeg binnen ;) ) . Ik verschiet soms van mezelf hoe 'normaal' ik bepaalde bedragen begin te vinden. Factuurtje van 1000€. Voor mijn bijberoep was dat van "f*ck jong", nu is dat van " tis gelukkig maar 1.000€" (als je weet welke factuurbedragen ik soms betaal, gek hoor).

En de achterbank, tja, soms vind ik het wel beetje spijtig. De gezinsritjes zullen sowieso met een andere wagen moeten gebeuren. Had wel plezanter geweest met de M3 of na 4 jaar maak ik er terug een personenwagen van ... even de bittere pil van BIV slikken en terug een achterbank hebben ... maja, aan de andere kant, de M3 zal wss ook geen blijvertje worden en zie er binnen een paar jaar mijn madam ook niet mee rijden.

We zien wel ... eerst eens beginnen met hem te betalen en in ontvangst te nemen. De rest is toekomstmuziek en kan afhankelijk van de situatie heel snel veranderen.
 
Bovenaan Onderaan