Levertijd Octavia 3

sluwesjors

Actief lid
Niks geen nieuws Henk, zit er ook op te wachten.
Heb een witte greenline besteld welke in week 50 geleverd zal worden volgens de dealer.
Volgens sommige forumleden hier zullen de candy white octavias als eerste van de band rollen wat zou betekenen dat de eerste witte greenlines ondertussen op de band zouden moeten staan aangezien we nu al in week 45 zitten.

Maargoed, als het nog lang duurt dan wachten we nog effe :)

RRPR

Lid
Mijn auto zou deze week geproduceerd worden. Gisteren de dealer gemaild, nog geen reactie.
Ik kan me ook voorstellen dat de leasemaatschappijen zo aan het einde van het jaar de auto's niet meer op kenteken willen zetten. Het is voor de restwaarde slimmer op dat op 1-1-2014 te doen... Wellicht dus nog wat langer wachten.

sluwesjors

Actief lid
@svdm:

Ik zie dat jij actief bent op twitter, zag je staan op de twitter van Skoda.
Kan jij niet is een vraag stellen aldaar wanneer begonnen word met de productie van de greenline en of dit op volgorde van kleur gebeurt ?

Bakkertje

Forumguru
Heeft iemand ervaring met de levertijd van een O3C Elegance Business met 2.0 TDI of 1.6 TDI met DSG, met:
Dynamic pakket
DAB
Panorama dak
Metallic Lak
Chromen Raamlijsting
Lane assist
Elektrisch verstelbare stoelen
Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning (als dat kan icm Dynamic)
Sunset
Ik twijfel nog over adaptive cruise control

Dan weet ik wanneer ik ongeveer zou moeten gaan bestellen om in september volgend jaar te kunnen rijden.

peterbaarlo

Senior Member
Hoi,

Helaas geen foto gemaakt. Deze mooie bolide zag ik bij skoda verlaat in veldhoven.
Ik zal de volgende keer een foto maken als ik daar langs kom ;)

ik heb mijn HB greenline besteld bij verdaat eindhoven, ik zal er eens langsgaan om te kijken of er een zwarte o3 hb staat. zo ja dan komen er zeker wel wat plaatjes.

rtwee

Senior Member
Daar is niks zinnigs over te zeggen denk ik. Hoe weten we nou hoe het het komende jaar gaat met produceren. Het is/was nu even storm omdat het een nieuw model was. In ieder geval kan je die neerklapbare passagiersstoel wel vergeten met je dynamic stoelen. En de chromen raamlijsten heeft de Elegance business standaard. Althans; die van mij wel.. :)

TedVlemmings

Forumguru
Heeft iemand ervaring met de levertijd van een O3C Elegance Business met 2.0 TDI of 1.6 TDI met DSG, met:
Dynamic pakket
DAB
Panorama dak
Metallic Lak
Chromen Raamlijsting
Lane assist
Elektrisch verstelbare stoelen
Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning (als dat kan icm Dynamic)
Sunset
Ik twijfel nog over adaptive cruise control

Dan weet ik wanneer ik ongeveer zou moeten gaan bestellen om in september volgend jaar te kunnen rijden.
Ha, zo'n voorspelling kunnen wij hier ook niet doen denk ik. Wie weet hoe de markt er in 2014 uit gaat zien? Afhankelijk van welke motor kun je adaptive cruise control van je lijstje strepen (niet icm met 1.6) en de electrische stoelen icm Dynamic gaat dacht ik ook niet. Mensen die nu zijn/haar 1.6/2.0 DSG met Panoramadak uitgeleverd krijgen hebben er tussen de 6 en 3 maanden op moeten wachten ongeveer. Erg variabel dus. Nu is de auto een hype en nieuw, volgend jaar September zal dat stukken minder zijn dus zal de levertijd waarschijnlijk ook weer beter worden. Tenzij er natuurlijk een andere auto dit gaat verstoren (Superb bijvoorbeeld, maar dat zal in vele kleinere maten zijn dan met de Octavia is geweest denk ik)

MQB80

Nieuw lid
Grrr :banghead:..... vandaag contact gezocht met mijn LM om te vragen wat de verwachte leverdatum is van mijn O3 HB EBL (14%).
De reactie op mijn vraag vind ik toch wel iets teleurstellend en stelt mijn geduld aardig op de proef.

De eerste Greenline Business uitvoeringen worden gebouwd in week 49.
De leverdatum valt nu in week 52 :sterretjes:.
Ik vind het nog een eind weg en wel heel erg naar het einde van het jaar.

Bakkertje

Forumguru
oké, dus grofweg ergens tussen de 3 en 6 maanden qua levertijd. Een auto die de keuze mogelijk zou kunnen beïnvloeden zou de nieuwe Passat kunnen zijn, maar ik gok dat die prijstechnisch afvalt.
Momenteel rijd ik in een Superb en om nu nog een keer 3 a 4 jaar in dezelfde auto te rijden.. Begrijp me niet verkeerd er is absoluut niets mis met de S2, maar op een aantal componenten is ie toch wat gedateerd tov de O3.

Oogje

Senior Member
Grrr :banghead:..... vandaag contact gezocht met mijn LM om te vragen wat de verwachte leverdatum is van mijn O3 HB EBL (14%).
De reactie op mijn vraag vind ik toch wel iets teleurstellend en stelt mijn geduld aardig op de proef.

De eerste Greenline Business uitvoeringen worden gebouwd in week 49.
De leverdatum valt nu in week 52 :sterretjes:.
Ik vind het nog een eind weg en wel heel erg naar het einde van het jaar.
Stel je niet aan. Er zijn er hier zat die al een aantal maanden wachten (ik zelf vanaf 1e week augustus) en nog tot eind februari moeten wachten om eender welke reden bij productie.

Je bestelt een 14% auto en zal ongetwijfeld een clausule opgenomen hebben dat als hij er niet meer in 2013 is, het contract ontbonden mag worden. Heb je dat niet... tja... dan heb je simpelweg pech gehad en iets voor een volgende keer geleerd.

Mlmc

Nieuw lid
Goedenavond,

Vandaag is mijn Octavia 3 besteld (1.6 TDI elegance business line, topaz brown, beige interieur en houten inleg), de verwachte afleverweek is 27 (eerste week juli). Zijn er al meer mensen op dit forum die de auto besteld hebben, en wat is jullie ervaring qua wachttijd?

M.V.G

J. Hoogendoorn

Goed en slecht nieuws:
Het goede nieuws eerst:
Gistermiddag van mijn dealer telefoon gehad dat mijn O3 (opgegeven produktiedatum wk 49) binnen was en gereed gemaakt zou worden voor uitlevering.
Slechte nieuws:
Leasecontract gaat pas in op 2 januari 2014, dus nog even afwachten. Minder leuk als je weet dat de nieuwe al binnen is..

Remakil

Forumguru
Stel je niet aan. Er zijn er hier zat die al een aantal maanden wachten (ik zelf vanaf 1e week augustus) en nog tot eind februari moeten wachten om eender welke reden bij productie.

Je bestelt een 14% auto en zal ongetwijfeld een clausule opgenomen hebben dat als hij er niet meer in 2013 is, het contract ontbonden mag worden. Heb je dat niet... tja... dan heb je simpelweg pech gehad en iets voor een volgende keer geleerd.

Denk niet dat je daar goed zit...

Als je een 14% auto bestelt, levertijd dit jaar, dan kan het niet zo zijn dat je deze in 2014 geleverd krijgt. Het is dan immers geen 14% auto meer en voldoet dan niet meer aan de beschrijving en je aankoopverwachting. Dus zal de dealer zijn uiterste best doen om de auto op zijn minst in 2013 op kenteken te krijgen en anders zal je moeten wachten tot februari/maart op de 2014 versie met 14% bijtelling...

Ik heb geen clausule opgenomen, maar op basis van de afspraken en de aankoop denk ik niet dat mijn dealer in januari durft aan te komen met een inmiddels 20% auto... ;)

• Leuk
Waarderingen: svdm

Oogje

Senior Member
Denk niet dat je daar goed zit...

Als je een 14% auto bestelt, levertijd dit jaar, dan kan het niet zo zijn dat je deze in 2014 geleverd krijgt. Het is dan immers geen 14% auto meer en voldoet dan niet meer aan de beschrijving en je aankoopverwachting. Dus zal de dealer zijn uiterste best doen om de auto op zijn minst in 2013 op kenteken te krijgen en anders zal je moeten wachten tot februari/maart op de 2014 versie met 14% bijtelling...

Ik heb geen clausule opgenomen, maar op basis van de afspraken en de aankoop denk ik niet dat mijn dealer in januari durft aan te komen met een inmiddels 20% auto... ;)

In het verleden zijn hier al verschillende leaserijders! mee op hun bek gegaan. Immers:

- De dealer heeft niets te maken met bijtelling en levert de gevraagde auto
- De leasemij heeft niets te maken met bijtelling en levert de gevraagde auto
- De leaserijder is de enige die te maken met bijtelling. Of een auto nou 14 of 20% bijtelling heeft, de specificaties van de bestelde auto wijzigen niet door de latere leverdatum.

Je zal dus, zoals gezegd, iets moeten afspreken met de leasemij bij het aangaan van het contract, zodat de leasemij dat in de overeenkomst met de dealer op kan nemen.

Deze O3 HB 14% is toch echt door Skoda (ism Pon) als 14% auto in de markt gezet.
Ben geen jurist, maar mijn gevoel zegt dat de leverende partij in deze niet sterk staat mochten de auto's pas in 2014 op kenteken worden gezet en daarmee in de 20% vallen.

Bovenaan Onderaan