Hoi,
Helaas geen foto gemaakt. Deze mooie bolide zag ik bij skoda verlaat in veldhoven.
Ik zal de volgende keer een foto maken als ik daar langs kom
Dan zul je sowiso voor de 2.0 moeten gaan.... 1.6 met ACC gaat helaas niet....[/quote][/quote]Ik twijfel nog over adaptive cruise control
Ha, zo'n voorspelling kunnen wij hier ook niet doen denk ik. Wie weet hoe de markt er in 2014 uit gaat zien? Afhankelijk van welke motor kun je adaptive cruise control van je lijstje strepen (niet icm met 1.6) en de electrische stoelen icm Dynamic gaat dacht ik ook niet. Mensen die nu zijn/haar 1.6/2.0 DSG met Panoramadak uitgeleverd krijgen hebben er tussen de 6 en 3 maanden op moeten wachten ongeveer. Erg variabel dus. Nu is de auto een hype en nieuw, volgend jaar September zal dat stukken minder zijn dus zal de levertijd waarschijnlijk ook weer beter worden. Tenzij er natuurlijk een andere auto dit gaat verstoren (Superb bijvoorbeeld, maar dat zal in vele kleinere maten zijn dan met de Octavia is geweest denk ik)Heeft iemand ervaring met de levertijd van een O3C Elegance Business met 2.0 TDI of 1.6 TDI met DSG, met:
Dynamic pakket
DAB
Panorama dak
Metallic Lak
Chromen Raamlijsting
Lane assist
Elektrisch verstelbare stoelen
Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning (als dat kan icm Dynamic)
Sunset
Ik twijfel nog over adaptive cruise control
Dan weet ik wanneer ik ongeveer zou moeten gaan bestellen om in september volgend jaar te kunnen rijden.
Dan zul je sowiso voor de 2.0 moeten gaan.... 1.6 met ACC gaat helaas niet....
Stel je niet aan. Er zijn er hier zat die al een aantal maanden wachten (ik zelf vanaf 1e week augustus) en nog tot eind februari moeten wachten om eender welke reden bij productie.Grrr ..... vandaag contact gezocht met mijn LM om te vragen wat de verwachte leverdatum is van mijn O3 HB EBL (14%).
De reactie op mijn vraag vind ik toch wel iets teleurstellend en stelt mijn geduld aardig op de proef.
De eerste Greenline Business uitvoeringen worden gebouwd in week 49.
De leverdatum valt nu in week 52 .
Ik vind het nog een eind weg en wel heel erg naar het einde van het jaar.
Goedenavond,
Vandaag is mijn Octavia 3 besteld (1.6 TDI elegance business line, topaz brown, beige interieur en houten inleg), de verwachte afleverweek is 27 (eerste week juli). Zijn er al meer mensen op dit forum die de auto besteld hebben, en wat is jullie ervaring qua wachttijd?
M.V.G
J. Hoogendoorn
Stel je niet aan. Er zijn er hier zat die al een aantal maanden wachten (ik zelf vanaf 1e week augustus) en nog tot eind februari moeten wachten om eender welke reden bij productie.
Je bestelt een 14% auto en zal ongetwijfeld een clausule opgenomen hebben dat als hij er niet meer in 2013 is, het contract ontbonden mag worden. Heb je dat niet... tja... dan heb je simpelweg pech gehad en iets voor een volgende keer geleerd.
Denk niet dat je daar goed zit...
Als je een 14% auto bestelt, levertijd dit jaar, dan kan het niet zo zijn dat je deze in 2014 geleverd krijgt. Het is dan immers geen 14% auto meer en voldoet dan niet meer aan de beschrijving en je aankoopverwachting. Dus zal de dealer zijn uiterste best doen om de auto op zijn minst in 2013 op kenteken te krijgen en anders zal je moeten wachten tot februari/maart op de 2014 versie met 14% bijtelling...
Ik heb geen clausule opgenomen, maar op basis van de afspraken en de aankoop denk ik niet dat mijn dealer in januari durft aan te komen met een inmiddels 20% auto...