Levertijd Octavia 3

svdm

Senior Member
Vandaag twee keer goed nieuws:
  1. Een bloemetje ontvangen van de dealer (Ames Dordrecht) i.v.m. de geboorte van onze tweede dochter (Noek) op 26 november jl. Erg attent.., en dát terwijl ik de auto nog niet eens heb (pas op 18-12);
  2. Het kenteken is aangevraagd en al bekend. Het is er een uit de X-STJ-XX serie/range geworden.
Toevoeging 13-12: kenteken dat ik doorkreeg, klopt niet; wel aangevraagd, maar nog niet bekend.

Bijlagen

• 2013-12-12 14.29.38.jpg
    2013-12-12 14.29.38.jpg
    611,6 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
E

Ex-lid 12606

De Octavia is dus gearriveerd. Zie een paar foto's in Media.
wp_20131212_008-jpg.22505

Ik heb er vandaag al heel wat kilometertjes in gereden. :yeehaa:
Ik heb ook al onverwacht de Navigatie en Traffic nodig gehad. Op weg naar huis stond het ineens helemaal stil op de A1. Druk de knop Traffic in en zie 7 kilometer stilstaan. :mad:
Navi aan en die zegt meteen: "Herberekening route in verband met wegsituatie"
Ik heb mijn auto meteen kunnen uitproberen op landelijke weggetjes.
Wel jammer hoor, want toch veel later thuis.
Via bluetooth verbinding naar huis gebeld en mijn zoontje over de telefoon teleur moeten stellen. "Papa nieuwe auto" die hij graag nog even had willen zien moet tot morgen wachten. :(

Ja, kan me dat voorstellen! Mijn zoontje wordt over een maand 2 jaar oud, maar weet Skoda's al perfect aan het logo te herkennen. Zet dat zoontje morgen maar even achter het stuur en mail wat foto's!

mark210486

Nieuw lid
Al een hoop gelukkige nieuwe bezitters van een O3 greenline. Helaas voor mij nog niets. Vandaag eens gebeld met dealer, nog niets bekend over een uitleverdatum. Besteld augustus..

henriz

Forumguru
nog niets bekend over een uitleverdatum.
Nog niets bekend???
De dealer moet op zijn minst weten of de auto al gemaakt is!
De Greenlines voor de Nederlandse markt zijn allemaal kort na elkaar gemaakt. Deze week zal waarschijnlijk de laatste week zijn van de batch. Dus bot gezegt, er zijn 3 mogelijkheden:
  1. je auto is al gemaakt en op weg naar Nederland.
  2. je auto wordt vandaag gemaakt
  3. je auto wordt helemaal niet gemaakt
Ik denk niet dat je auto na deze week nog gemaakt wordt. Naar Nederland verschepen en voor 1 januari op kenteken zetten wordt dan erg lastig.
Optie 1 zou je dealer moeten weten. Optie 3 is ofwel een blunder van je dealer, of wanneer de fout bij de fabriek ligt laks van je dealer dat hij er niet achteraan zit.

Het kan niet zo zijn dat je dealer helemaal niets weet. Hij moet op z'n minst een productieweek weten. Dat staat in het bestelsysteem van POM.

heb vandaag de vraag gesteld of ze ook konden kijken of samen met mijn dagrij verlichting ook mijn achterlampen kunnen worden ingeschakeld (wordt uitgezocht) Verder mijn kenteken gekregen voor LM voor winterbanden afspraak maken. X-SRG-XX

henriz

Forumguru
Mark, gezien dat het nu wel 5 voor 12 is een tip.
Mocht je vandaag tijd hebben, ga dan eens persoonlijk langs bij je dealer. Dan krijg je waarschijnlijk meer gedaan dan over de telefoon.
Vraag (vriendelijk, maar wel een beetje stellig) of je inzage kunt krijgen van de bestelling in het bestelsysteem.
In hun On-line-bestelsysteem van Skodanet staat de geplande productieweek. Ook staat er een status en een SBR datum, maar ik weet natuurlijk niet hoe frequent die geupdate worden of wat ze betekenen.

Het kan zijn dat ze al weten wanneer zij de auto binnen krijgen, maar zelf de aflevering van de auto nog niet ingepland hebben. Dat mogen ze toch eerlijk zeggen. Ik neem aan dat jij gewoon wil weten of je een 14% Octavia krijgt.

RMP

Lid
Hier ook eindelijk bericht: mijn greenline besteld 5-9, ik kan hem afhalen op 27-12. Twee weken later dan vanaf begin geplande afleverdatum maar dus 'net op tijd'.

Nu gericht aftellen....

Rodo

Lid
@henriz,
bedankt voor de tip. Dadelijk toch maar eens naar de dealer, eens kijken of ik dan meer te weten kom.
Ik ben gisteren er langs geweest. Juli besteld, vroege vogel dacht ik.
"Ik kan alleen een leverdatum afspreken als de auto hier is afgeleverd". Blijkbaar is de mijne nog niet (helemaal) geproduceerd. Allemaal lastige vragen.

Maar ik moet immers ook het inleveren van mijn huidige auto plannen ed.... :sterretjes:

Snap nog steeds niet, in deze tijd, met de huidige communicatiemiddelen, waarom het nog steeds niet te zeggen is wanneer de auto geleverd wordt binnen de komende 2 weken. Terwijl al wel vast staat DAT hij geleverd wordt, dat is nogmaals bevestigd.

Remakil

Forumguru
Haha, zal wel een weerspiegeling zijn van een andere auto...

2 uurtjes eerder? Moet jij wel heel lang wachten... ;)

Mooi kleurtje hoor Henriz ;)
Heb vandaag al een hoop complimenten over de kleur gehad, vooral bij de winterbandenwissel..... :thumbsup:
hier is de mijne... vanmiddag opgehaald...... :tegek:

octavia-iii-hb-greenline.563

octavia-iii-hb-greenline.564

piet42

Nieuw lid
Gisteren besteld week 9 in Nederland

octavia combi 1.6 tdi greenline businesline combi moonwhite
extra's technology licht dab columbus en sunset en th

levertijd valt me erg mee

prikkers

Nieuw lid
@Remakil gister de foto gemaakt in Arnhem? Dan heb ik je gister gezien ;)
Ik kreeg gister slecht nieuws productie uitgesteld naar week 3 ( was eerst 47 :mad:)

svdm

Senior Member
Zojuist mailtje ontvangen van dealer; kenteken wordt er niet een uit de X-STJ-XX serie (zoals ik had gedacht/verwacht), maar uit de X-SVS-XX serie. Ik zeg 'Skoda Voor Stephen'.

Ach, kan ik mijn collega @EnzoC plagen dat mijn auto op kenteken in ieder geval nieuwer is (we mogen 'm beiden a.s. woensdag ophalen). ;)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan