Levertijd Octavia 3

svdm

Senior Member
Uiteraard! Was maar een geintje! Geweldige auto! Wat mij betreft met stip de beste prijs-/kwaliteitverhouding in zijn klasse! Heb alleen nog maar "Oooh, da's een mooie auto zeg!" gehoord tot nu toe van iedereen! De jaloezie druipt ervan af bij menigeen! ;)

LdN

Forumguru
Ja, Ja, sinds 16:30 eindelijk skoda rijden, nog wel niet mijn "echte" O3 maar wel een (bijna) gelijkwaardige
demo auto van de dealer als leenauto totdat mijn eigen O3HB EBL begin januari geleverd gaat worden.
Foto's hebben dus nog geen zin, die maak ik wel als mijn eigen O3 er is.

henriz

Forumguru
Die jaloezie daar heb ik ook een mooi voorbeeld van.
Enkele maanden geleden liet een collega mij enthousiast zijn Renault Megane zien. Hij had 'm al wat maanden, maar was er nog erg vol van en vertelde trots dat de hele auto met veel opties binnen budget paste.
En terecht: prima wagen. Mijn Honda stak wat schil af.

Bij het kerstdiner van mijn werk sprak ik dezelfde collega weer. Ik vertelde dat ik de nieuwe Octavia Greenline heb. Toen was het zijn beurt om jaloers te worden. Die Octavia die kende hij goed. Die had hij ook graag willen hebben, maar hij was te vroeg om 'm te kunnen bestellen. De O2 vond hij minder mooi en zou met 20% bijtelling toch maar duurder zijn, dus hij is toen maar voor de Megane gegaan.
Zijn vriendin kon dat beamen. Volgens haar praat hij regelmatig over de nieuwe Octavia en zegt dan dat dat zijn volgende auto wordt.

Ik bracht het gesprek maar op zijn auto en vroeg welke kleur hij heeft (wist ik niet meer). Het bleek een zwarte; dat was een compromis met zijn vriendin. Het liefst had hij zelf een blauwe gehad.

Oeps.

Toen heb ik 'm maar de foto's van mijn gloednieuwe, lichtblauwe Octavia Greenline laten zien (die zelfs met MBR binnen budget past).
Hij keek 2, 3 minuten voorovergebogen stilletjes naar de foto's op mijn telefoon...

peterbaarlo

Senior Member
eindelijk! 28 augustus besteld, 24 december op kenteken gezet, 2 januari Polo BM inleveren en OC3 GL BL ophalen, 24 januari € 26 meer bijtelling per maand betalen.:tegek:

Laatst bewerkt:
eindelijk! 28 augustus besteld, 24 december op kenteken gezet, 2 januari Polo BM inleveren en OC3 GL BL ophalen, 24 januari € 26 meer bijtelling per maand betalen.:tegek:

Van een Golf6 20% naar een OC3 14% scheelt iets meer dan 100 euro per maand.
Met de nieuwe MRB (25euro per maand extra en 7 euro eigen bijdrage ivm vele opties) houd ik 80 euro in de maand extra over. #mooileven

serum

Forumguru
Amen. Ik ga qua bijtelling van 375 naar 160. Auto's mogen best geld kosten, maar ik kan mijn ego prima aan de kant zetten als ik 7740e kan verdienen in 3 jaar. In mijn beleving (naast de golf bluemotion) 1 de enige betaalbare 14procent bijteller welke niet bepaald een compromis is.

• Leuk
Waarderingen: RMP

Z!P

Lid
Amen. Ik ga qua bijtelling van 375 naar 160. Auto's mogen best geld kosten, maar ik kan mijn ego prima aan de kant zetten als ik 7740e kan verdienen in 3 jaar. In mijn beleving (naast de golf bluemotion) 1 de enige betaalbare 14procent bijteller welke niet bepaald een compromis is.

Zwaar mee eens! Voor mij geldt ook een verschil van €200.- in de maandlasten. Nu nog even een paar dagen geduld hebben.
Dealer gister gebeld, alle auto's binnen behalve die van mij(tuurlijk..) die staat nog bij PON voor leerinbouw.
Met een beetje mazzel a.s. zaterdag ophalen.

Na oliebollen komt ... Skoda octavia 1.6tdi elegance business ophalen op 2 januari ! De LM wilde echt niet uitleveren ondanks dat de auto al een week in de showroom staat... Zodra ik hem heb gehaald plaats ik wat foto's in de showroom. Alle andere O3 wachters veel strekte met wachten.

Remakil

Forumguru
Je hadden een dure auto dus... ;)

Ik ben in 2011 van een Peugeot 3008 overgestapt naar een Ibiza Ecomotive... Scheelde 300 bruto p/mnd...

Nu de O3 GLBL... Ga ik zo waar 6 tientjes p/mnd meer betalen, bruto... ben zwaar van slag, hihi...

Bovenaan Onderaan