Levertijd Octavia 3

thekawa

Forumguru
Heeft te maken met wanneer de dealer een kenteken aanvraagt. Dat kan zodra hij de juiste gegevens heeft, de een doet dat snel, de ander wat later...

Een aangevraagd kenteken staat nog niet op naam hè, dat doen ze pas bij aflevering... ;)

Dealer heeft het niet gedaan. Gebeurd al wanneer de autos bij pon binnenkomen. Dealer doet alleen maar op datum zetten vlak voor levering.

Mettes

Forumguru
Gisteren (20/1/2014) een octavia 3 Rs 2.0 Tsi besteld.
Afleverdatum eind Juni!!!!!!! 20 weken ,hallo!!!!!

DJ'83

Lid
Ja, ja, het is gelukt, ik heb een afspraak voor aflevering!

De dealer gaf me nog wel de optie om nog 2 weken langer te wachten omdat de fietsdrager constructie nog niet leverbaar is. Wat denk je zelf.......

Vrijdag om 14:00u gaat het gebeuren, ik ben benieuwd!

blokart

Senior Member
Ben in afwachting van een RS Combi Tdi DSG met opties die de levertermijn verlengen, besteld begin december.
Vandaag op het Belgische autosalon m'n stoute schoenen aangetrokken en aan iemand rechtstreeks van de invoerder gevraagd wanneer die zou worden geproduceerd gezien er nog geen productiedatum was vastgelegd begin januari.
Blijkbaar was buildweek eerst W20, nadien geen buildweek, vervolgens W13 en als laatste W9 dit is de historiek sinds 13 januari, dus of deze laatste datum enige waarde heeft weet ik niet, maar vrees ervoor als op amper 8 dagen de data 4x gaat wijzigen??
Laatste datum was gelukkig deze waar ik me best kon in vinden gezien wagen beloofd voor maart 2014.

Frenk21

Forumguru
Ben in afwachting van een RS Combi Tdi DSG met opties die de levertermijn verlengen, besteld begin december.
Vandaag op het Belgische autosalon m'n stoute schoenen aangetrokken en aan iemand rechtstreeks van de invoerder gevraagd wanneer die zou worden geproduceerd gezien er nog geen productiedatum was vastgelegd begin januari.
Blijkbaar was buildweek eerst W20, nadien geen buildweek, vervolgens W13 en als laatste W9 dit is de historiek sinds 13 januari, dus of deze laatste datum enige waarde heeft weet ik niet, maar vrees ervoor als op amper 8 dagen de data 4x gaat wijzigen??
Laatste datum was gelukkig deze waar ik me best kon in vinden gezien wagen beloofd voor maart 2014.
Mijn RStdi dsg is besteld 4 oktober. Laatste bericht: probleem levering DSG. Produktieweek 12. Begin maart gaat dus niet lukken ben ik bang.

Remakil

Forumguru
Dealer heeft het niet gedaan. Gebeurd al wanneer de autos bij pon binnenkomen. Dealer doet alleen maar op datum zetten vlak voor levering.
Ok...

Mijn dealer zei tegen mij dat hij het kenteken bij Pon had aangevraagd destijds. Dat nam ik maar aan voor waar...

Tom RS

Forumguru

Zoals reeds gezegd in een ander topic: Bij mijn dealer is er in oktober een rode Combi Rs tdi besteld en die zou geleverd worden in de derde week van januari. Die persoon (of de dealer, wil het kwijt zijn) heeft in de tweede week van januari een bericht gekregen dat de levering uitgesteld is naar eind...mei.
Ik help het je dus hopen dat het voor jou wel gaat lukken, maar gezien ook mijn ervaringen met de heren van Skoda (zowel dealer als invoerder) kan ik je maar 1 raad geven: geloof er geen ballen van tot je de auto voor je neus ziet staan!

Jstruijk

Senior Member
Onze octavia combi greenline businessline is vandaag officieel in bestelling gegaan en indicatie leverdatum is week 18. Nog "even" geduld dus...

Zoals reeds gezegd in een ander topic: Bij mijn dealer is er in oktober een rode Combi Rs tdi besteld en die zou geleverd worden in de derde week van januari. Die persoon (of de dealer, wil het kwijt zijn) heeft in de tweede week van januari een bericht gekregen dat de levering uitgesteld is naar eind...mei.
Ik help het je dus hopen dat het voor jou wel gaat lukken, maar gezien ook mijn ervaringen met de heren van Skoda (zowel dealer als invoerder) kan ik je maar 1 raad geven: geloof er geen ballen van tot je de auto voor je neus ziet staan!
De productie van de rs zou volledig stil liggen aangezien ik constant met de verkopers ik contact sta omdat ik er zelf werk waar ik hem gekocht heb kom je beetje meer te weten dan gewone klant productie zou pas terug opstarten eind february begin maart kan vroeger of later zoals ge zegt geloof niks voor hij er is :-)

Mettes

Forumguru
@Tom-rs:Hoe lang heb jij moeten wachten op je wagen?
Trouwens heb gezien dat je uit mijn streek bent en heb je waarschijnlijk reeds gespot in Ezaart.
Ben vandaag bij de dealer geweest en blijkbaar verkopen de RS-en als zoete broodjes in onze streek.

Laatst bewerkt:

Tom RS

Forumguru
Ik ben van Ezaart, dus dat zou wel eens kunnen :jaja:
Als je met de dealer Beerens in Mol bedoelt: ver van weg blijven (kijk er mijn berichten maar op na). Die verkoper (Raf) zou zijn eigen moeder verkopen zonder verpinken, die man liegt dat het gedrukt staat.
Als je eerlijke info wil kan ik je alleen maar aanraden om naar Peerlings in Lommel of Van Rompaey in Westerlo te gaan. Tegen mij zei hij bij de levering nog dat de mijne nog altijd de enige verkochte was en dat was anderhalve maand geleden.
Ik heb uiteindelijk 3 maand moeten wachten, maar dat is alleen maar omdat mijn rechtsbijstand serieus gedreigd heeft en de verkoper/dealer enorme fouten hadden gemaakt. Bovendien was mijn bestelling letterlijk de eerste in heel België, dus dat is niet echt meer vergelijkbaar met deze situatie aangezien er nu al ettelijke wachtenden voor u zullen zijn.

Zirx

Lid
Heeft iemand enige inschatting van een levertermijn van mijn configuratie?
Hij is nog niet officieel besteld, wel de goedkeuring voor bestelling overigens, maar volgens mij heb ik niet echt heel bijzondere opties.

Zie onderstaande handtekening.

Bovenaan Onderaan