Levertijd Octavia 3

Rickvw

Lid
29 augustus besteld en gisteren eindelijk de Octavia HB EBL (opties dynamic pakket, sunset en trekhaak) opgehaald. Hoe was de uitdrukking ook alweer? Als een kind zo blij! ;) Dat wordt een weekend lang kilometers maken en de Octavia ontdekken!

Opvallend dat deze week uitgeleverde auto's met 'cijfer' & vervolgend 'S' als letter beginnen.. Mijne 2 wkn. in bezit en mijn kenteken begint met de T = hoger in het alfabet & daardoor normaliter later aangevraagd.. rara...

rtwee

Senior Member
en met een chassis nr kan je gewoon een kenteken aanvragen... dus wellicht auto's die nog op 2013 staan en dus nog gunstig zijn met bijtelling. Volgens mij hoeft de auto nog niet bij de dealer te staan..

jellemeer79

Actief lid
Ja echter is dit geen greenline maar een EBL, dus qua bijtelling maakt het niks uit, 2013 = 20% en 2014 = 20%.
Wel raar trouwens want ik zie een achterklep spoiler en dacht dat die alleen bij Greenlines erbij werd geleverd.

Volgens mij vraagt pon voor hele badges de kentekens aan, maar worden ze eventueel pas 4 weken later op naam gesteld. Dus een S in januari, terwijl de RDW op dat moment al in de T zit.

jellemeer79

Actief lid
Daar zou je wel eens gelijk in hebben maar waarom hebben andere Octavia rijders al wel kenteken met T. Deze auto is gisteren op naam gezet volgens RDW website.

Als dat zo is vind ik dat ook ERG slecht, zeker voor prive rijders, kenteken heeft toch een beetje invloed op waarde.

Mijn auto is 15-01 op naam gezet en toegelaten ook volgend de RDW. Heb een x-SVZ-xx Meest relevante voor de waarde is toch de datum, en niet het kenteken? Een aantal opvolgende kentekens voor en na mij zijn allemaal Skoda's :-) Zal morgen even wat foto's maken. Was tot nu toe steeds donker of nat.

Blackokkie2

Forumguru
Hoezo? Het gaat om de feitelijke datum eerste afgifte; de rest lijkt me kleuterpsychologie van de kouwe grond... :D
Ja dat maakt niet uit, hooguit als de ene uit dec. 2013 is en de andere uit jan. 2014, tenminste als je wil verkopen, als je wil kopen zeggen ze(de dealert) dat het niet uitmaakt.

@Bassdaddy wow, echt een mooie wagen. Ik vind zilver normaal niet zo mooi, maar op de O3 staat het echt goed! Veel fijne km gewenst! :bloemen:
Thanks! Had hiervoor een zwarte Prius en met heel veel km's is dat geen handige kleur. In de showroom de O3 gezien met deze zilveren kleur en was meteen verkocht. Geeft de auto wel een luxe uitstraling. Heb het afgelopen weekend heel veel complimenten gekregen over de O3. Met name over het mooie uiterlijk, de rijke uitrusting en de ruimte. Er waren een aantal mensen die dachten dat het een nieuwe Audi A4 was! ;)

Bovenaan Onderaan