Levertijd Octavia 3

Altos

Banned
Ik ben het met je eens betreffend de Pon/Skoda kwestie, maar denk echt dat dit grotendeels bij Pon ligt...Mijn vader heeft 25+ jaar bij een Volkswagen dealer gewerkt en had ook weinig goeds over voor de firma Pon...hij is nu 68 jaar maar vergeten doet hij dat soort zaken niet...maargoed, zoals altijd zijn er meer zaken die goed gaan en opgelost worden (waar je altijd minder over hoord) dan de echt slechte zaken (waar meteen over aan de bel getrokken wordt)...die zitten ertussen...maarja...wij willen ook met z'n allen de 1e zijn he, over een half jaartje zal alles wel duidelijk en leverbaar zijn en zo nog 5 jaar doorblijven gaan tot er een ander model komt. Die mensen zullen we niet horen denk ik.
Verder wel begrijpelijk, als je bestelde auto wordt uitgesteld/vertraagd, dat je je ei even kwijt moet. Zal ook dealer afhankelijk zijn hoe deze problemen opgelost worden. Mijn auto is besteld met een vaste trekhaak (welke niet leverbaar was) maar heb nu een afneembare dankzij de dealer, ongevraagd luxe kentekenplaten enzo...al met al een dealer die met je meedenkt. Dat is ook de reden dat ik deze dealer hoog aanschrijf, om anderen te laten weten dat het ook anders kan in tegenoverstelling met diverse prutsers elders in het land.

CoesDoes

Forumguru
Net weer contact gehad met mijn dealer, hij heeft vandaag de importeur nog gespoken over de inhoud van het Dynamic pakket, helaas nog steeds geen nieuws over de sportstoelen (dus ook de verstelbaarheid van de hoofdsteun blijft voor mij nog een vraag), de kleur van de instaplijsten is ook nog niet duidelijk, maar...., ook geen nieuws over het stuurwiel, oftewel, voor zover bekend nog steeds met 3 spaken! :D

tha a

Senior Member
Net weer contact gehad met mijn dealer, hij heeft vandaag de importeur nog gespoken over de inhoud van het Dynamic pakket, helaas nog steeds geen nieuws over de sportstoelen (dus ook de verstelbaarheid van de hoofdsteun blijft voor mij nog een vraag), de kleur van de instaplijsten is ook nog niet duidelijk, maar...., ook geen nieuws over het stuurwiel, oftewel, voor zover bekend nog steeds met 3 spaken! :D

Over de hoofdsteunen van de sportstoelen staat duidelijke taal in het instructieboekje van de Octavia:

For the sports seats, the head restraints are integrated into the front seat

backrests. These headrests cannot be adjusted by height or removed

Op deze link kun je het instructieboekje vinden (kunt ook nederlands aanvinken)

http://new.skoda-auto.com/en/mini-a...OwnersManualEditionDate=05-2013#!pageId=00255

CoesDoes

Forumguru
Over de hoofdsteunen van de sportstoelen staat duidelijke taal in het instructieboekje van de Octavia:
For the sports seats, the head restraints are integrated into the front seat backrests. These headrests cannot be adjusted by height or removed.
Goed gevonden. Ik had nog een 'oude' versie van het boekje in de app staan, meteen ff een update gedaan. Ik zal er persoonlijk geen last van hebben, maar weet dat er anderen met deze vraag zaten.

Dennis Nijholt

Forumguru
blij dat ik de sportstoelen niet besteld heb, wil wel me hoofdsteun kunnen verstellen. Dat driespaaks stuurwiel als ik die wil dan bestel ik hem wel apart en laat het inbouwen. Maar goed toen ik me Octavia bestelde was het dynamic pakket nog niet bekend.

CoesDoes

Forumguru
De reserveband is een 16" 205 band zie ik net.
Dat dacht ik al, maar nog steeds beter dan een thuiskomer.
Jammer dat je er niet voor kan kiezen om bij aflevering een winterband om die velg te hebben, mijn Octavia gaat waarschijnlijk op 16" de winter door en dat zou toch weer een band schelen.

JoofHolland

Nieuw lid
Gezien je opties, 17" Teron, chrome lijsten, verw voorstoelen, waarom niet voor de Elegance gekozen? Ook ik heb besteld en zo mijn op/aanmerkingen maarja het is een nieuwe auto die nauwelijks net geproduceerd wordt, je kan van iets nieuws niet meteen verwachten dat alles goed gaat, zeker gezien de interesse/vraag voor de auto.

Goede vraag! Het verschil tussen BL en EBL was meer dan 4000 euro. Ik wilde perse een DSG want een 5-bak 1.6 TDI vind ik niet van deze tijd. Verder had ik me tot doel gesteld niet meer uit te willen geven aan een nieuwe auto dan mijn huidige auto kost (Toyota Verso). Het budget had zijn grenzen.
Overigens vandaag netjes een mail gehad van de dealer die aangaf dat de Teron 17" een probleem waren. Dat is op dit forum eerder genoemd. Hij wordt geproduceerd in week 27, 28 dus half juli wordt hij geleverd.

TedVlemmings

Forumguru
Duidelijk en logisch dan inderdaad. Ik heb overigens nog niets gehoord over de 17" Teron maar mijn verwachte leverdatum staat sowieso pas op eind Augustus dus ik denk dat ze het nog even afwachten met mijn auto voordat de velgen over enkele weken misschien wel goed leverbaar worden. Zou de 18" Golus ofzo ook wel willen maar niet voor de meerprijs qua winterbanden die erbij komt kijken in lease. Jammer trouwens dat Skoda geen donkere velgen in het aanbod heeft zitten, zou denk ik erg mooi staan op een bruine auto.

Duidelijk en logisch dan inderdaad. Ik heb overigens nog niets gehoord over de 17" Teron maar mijn verwachte leverdatum staat sowieso pas op eind Augustus dus ik denk dat ze het nog even afwachten met mijn auto voordat de velgen over enkele weken misschien wel goed leverbaar worden. Zou de 18" Golus ofzo ook wel willen maar niet voor de meerprijs qua winterbanden die erbij komt kijken in lease. Jammer trouwens dat Skoda geen donkere velgen in het aanbod heeft zitten, zou denk ik erg mooi staan op een bruine auto.
Volgens mij staan er in de accessoire folder wel zwarte lichtmetalen velgen voor de Octavia. (Turini 18")

JoofHolland

Nieuw lid
Waarschijnlijk kan dit inderdaad niet, bij 16" zijn de banden 205 breed, bij 17" en 18" is dit 225 waardoor het volwaardig reservewiel vermoedelijk niet meer past, vreemd genoeg hebben ze ervoor gekozen om in de prijslijst bij de thuiskomer (alleen mogelijk in combinatie met 17/18 inch lichtmetalen velgen) te vermen bij het volwaardig reservewiel geen uitzonderingen op te nemen...
Een volwaardig reservewiel mag best 16 inch zijn. Heb ik bij een Volvo S60 ook gehad. De omtrek is praktisch hetzelfde. Ik ga het zien.

TedVlemmings

Forumguru
Volgens mij staan er in de accessoire folder wel zwarte lichtmetalen velgen voor de Octavia. (Turini 18")

Dat zou kunnen, maar ik ben iemand die een ontzettende afkeer heeft tegen niet originele onderdelen op een auto, te beginnen bij velgen, bodykits, uitlaatjes e.d. Zolang het vanuit de fabriek erop kan, geen probleem, "after market" dan laat maar zitten (op de trekhaak na dan) :)

CDK

Forumguru
@TedVlemmings, als het in de Skoda accessoire folder staat hoef je er toch geen afkeer van te hebben??? welke velg er ook onder jouw auto geleverd gaat worden, geloof me, daar staat geen Skoda merkje op hoor! de OEM velgen van mijn S2 zijn van het merk Ronal.......

greetz Corné

JoofHolland

Nieuw lid
ik vind dit ook buitensporig slecht en begin mij langzaam ook te ergeren en begin ook spijt te krijgen dat ik niet voor Audi heb gekozen. Je besteld een auto van 36-37k en dan zo lopen prutsen... Mijn ervaring bij BMW en Audi gaat dat zekers anders, althans qua informeren van de klant. Wellicht is dit de prijs van een budget auto waarin je het verschil terug ziet. Ik heb nu al een wansmaak en zit zelf te denken om de boel te cancellen.

Natuurlijk bij ieder merk gaat er wel eens wat mis, maar dit is botweg zo slecht.

Ik zat ook tegen het afbestellen aan. Ik ben ondernemer en dan kijk je nog kritischer denk ik. Als ik niet lever dan heb ik immers een boze klant en die loopt weg. Dat wil je niet. Ik snap dat er aanloopproblemen kunnen zijn, maar ik wil wel geïnformeerd worden waarom die er zijn. Dan kan ik immers mijn bestelling veranderen. Gelukkig is nu bekend wanneer mijn auto geleverd wordt.
Niets dan lof over de dealer overigens (Kreijne). Die belde steeds netjes terug. Zeer correct en vriendelijk! Een dikke 10!

CoesDoes

Forumguru
Zou de 18" Golus ofzo ook wel willen maar niet voor de meerprijs qua winterbanden die erbij komt kijken in lease. Jammer trouwens dat Skoda geen donkere velgen in het aanbod heeft zitten, zou denk ik erg mooi staan op een bruine auto.
Ik ga voor de Golus voor de zomer en waarschijnlijk 16" in de winter (goedkoper en iets smallere band is in de winter alles behalve erg) zat te kijken naar de zwarte premie, vraag me zeker af hoe dat zou staan!

Een volwaardig reservewiel mag best 16 inch zijn. Heb ik bij een Volvo S60 ook gehad. De omtrek is praktisch hetzelfde. Ik ga het zien.
Je kan er uiteraard mee rijden (en veel beter dan met een thuiskomer) maar zou geen honderden km met verschillende wielen rijden. (En als het 'moet' dan in ieder geval op de achteras)

paulus474

Senior Member
blij dat ik de sportstoelen niet besteld heb, wil wel me hoofdsteun kunnen verstellen. Dat driespaaks stuurwiel als ik die wil dan bestel ik hem wel apart en laat het inbouwen. Maar goed toen ik me Octavia bestelde was het dynamic pakket nog niet bekend.
Same here...

TedVlemmings

Forumguru
@TedVlemmings, als het in de Skoda accessoire folder staat hoef je er toch geen afkeer van te hebben??? welke velg er ook onder jouw auto geleverd gaat worden, geloof me, daar staat geen Skoda merkje op hoor! de OEM velgen van mijn S2 zijn van het merk Ronal.......

greetz Corné
Net even de accessoire folder doorgenomen, dat valt inderdaad niet tegen. Niet eerder onder ogen gehad. Zojuist even gemaild of de Teron uit mijn order niet vervangen kunnen worden door de net iets duurder maar exact even grote Hawk zwart/zilver design, denk dat die mooi accentueren met de donkere portieren met chrome lijsten, aangezien de velgen ook donker met lichtmetaal gecombineerd zijn!

Bovenaan Onderaan