Levertijd Octavia 3

Gunner

Forumguru
Gezien je opties, 17" Teron, chrome lijsten, verw voorstoelen, waarom niet voor de Elegance gekozen?
de upgrades die jij daar noemt kosten een kleine 700 euro.

Het verschil tussen de ABL en EBL is in de folder 3400 euro.... reken maar uit. Misschien niet zo'n probleem voor de zakelijke rijder want dat zal marginaal zijn op een leasebedrag, maar als je zo'n ding prive aanschaft een gigantisch verschil.

CoesDoes

Forumguru
de upgrades die jij daar noemt kosten een kleine 700 euro.

Het verschil tussen de ABL en EBL is in de folder 3400 euro.... reken maar uit. Misschien niet zo'n probleem voor de zakelijke rijder want dat zal marginaal zijn op een leasebedrag, maar als je zo'n ding prive aanschaft een gigantisch verschil.
Dat is waar, maar als je al €700 aan die zaken uitgeeft kun je voor €2700 extra o.a een beter navisysteem (t.w.v €1100), Canton audio (t.w.v €500), xenon verlichting en mistlampen met cornerfunctie (t.w.v €1700), kessy en parkeerassistent (t.w.v €1300) aanschaffen..
Blijft natuurlijk een hoop geld, maar ik heb besloten het wel te doen :)

Gunner

Forumguru
Dat is waar, maar als je al €700 aan die zaken uitgeeft kun je voor €2700 extra o.a een beter navisysteem (t.w.v €1100), Canton audio (t.w.v €500), xenon verlichting en mistlampen met cornerfunctie (t.w.v €1700), kessy en parkeerassistent (t.w.v €1300) aanschaffen..
Blijft natuurlijk een hoop geld, maar ik heb besloten het wel te doen :)
"Er moet wat te wensen overblijven" zou m'n vrouw zeggen :tongue:

Nee serieus, dat zijn zaken die ik niet bepaald zoek in een auto en daarom de meerprijs in mijn ogen niet waard. Maar natuurlijk prima als jij dat wel vind :)
Zoveel mensen zoveel wensen :)

zoveel dingen waar ik nu al op vooruit ga t.o.v m'n huidige auto (Golf 6), dus ik ben allang blij. Behalve wat paardenkrachten inleveren en bochtenverlichting is het in alle opzichten een verbetering.

CoesDoes

Forumguru
Ik heb 7 mei (4 weken geleden) mijn allereerste Skoda besteld en begin spijt te krijgen. Ik heb mog nooit een merk meegemaakt dat zo'n rommel maakt van opeens niet meer leverbare opties en vaagheid rond levertermijnen. Sterker nog, de dealer zou afgelopen donderdag navragen bij Pon wat er gaande is, maar nog steeds niks gehoord! Er is niet bekend wanneer hij geproduceerd wordt.
Zo exotisch is het toch niet:
O3 HB 1.6 TDI met 7 traps DSG, Ambition BL, Black mica met als extra: functiepakket, volw reservewiel, 17" Teron, verw voorstoelen, getint glas achter, chromen raamomlijsting, ruitenw achter en afn trekhaak
Wie snapt hier iets van??
Ik kan je vertellen dat het bij meerdere merken zo kan gaan, daarnaast zie je hier natuurlijk ook alles van iedereen (inclusief specifieke uitzonderingen) voorbij komen wat ook niet echt positief is voor het totaalbeeld.
In jouw geval kan het goed zijn dat de 'problemen' voort komen uit de Teron velgen (wat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de leverancier van de velgen en niet door Skoda zelf)

CoesDoes

Forumguru
"Er moet wat te wensen overblijven" zou m'n vrouw zeggen :tongue:
Herkenbaar :roflmao:

Nee serieus, dat zijn zaken die ik niet bepaald zoek in een auto en daarom de meerprijs in mijn ogen niet waard. Maar natuurlijk prima als jij dat wel vind :)
Zoveel mensen zoveel wensen :)
Helemaal mee eens!(Ik wilde sowieso de extra audio omdat ik dat nu mis en voor mij gaf het net dat beetje extra 'luxe' gevoel, maar het is zeker niet "nodig")

[off-topic] Hoe is het met je xbox ouwe tweakert? :tongue: [/off-topic]

Jarsiv

Senior Member
Ik heb 7 mei (4 weken geleden) mijn allereerste Skoda besteld en begin spijt te krijgen. Ik heb mog nooit een merk meegemaakt dat zo'n rommel maakt van opeens niet meer leverbare opties en vaagheid rond levertermijnen. Sterker nog, de dealer zou afgelopen donderdag navragen bij Pon wat er gaande is, maar nog steeds niks gehoord! Er is niet bekend wanneer hij geproduceerd wordt.
O3 HB 1.6 TDI met 7 traps DSG, Ambition BL, Black mica met als extra: functiepakket, volw reservewiel, 17" Teron, verw voorstoelen, getint glas achter, chromen raamomlijsting, ruitenw achter en afn trekhaak
Kan een volwaardig reservewiel wel, dacht dat het alleen kon kon met 16inch

CoesDoes

Forumguru
Kan een volwaardig reservewiel wel, dacht dat het alleen kon kon met 16inch
Waarschijnlijk kan dit inderdaad niet, bij 16" zijn de banden 205 breed, bij 17" en 18" is dit 225 waardoor het volwaardig reservewiel vermoedelijk niet meer past, vreemd genoeg hebben ze ervoor gekozen om in de prijslijst bij de thuiskomer (alleen mogelijk in combinatie met 17/18 inch lichtmetalen velgen) te vermen bij het volwaardig reservewiel geen uitzonderingen op te nemen...

Fean

Forumguru
Info vanuit mijn dealer:

Wanneer u voor het ‘dynamic pakket’ kiest waar in de prijslijst benoemd staat dat een 3-spaaks stuurwiel erbij hoort zal deze alsnog geleverd worden met een 4-spaaks stuurwiel inclusief flippers. Zojuist telefonisch contact gehad met de importeur en geeft aan dat het een foutje is in de prijslijst.

Bij het nieuwe model is 3-spaaks niet leverbaar en zal ook het ‘dynamic pakket’ met een 4-spaaks geleverd worden.

Is dit niet alleen in combinatie met DSG? Ik heb ergens iets gelezen (vraag mij niet waar) dat ivm de flippers de 3 spaak stuur "nog" niet leverbaar was.

Dynamic pakket heb ik ook besteld met expliciet 3 spaak stuur! Ik heb nog niets van de dealer vernomen dat dit anders gaat worden. Wel een euvel over het sportonderstel, deze was er "nog" niet te verkrijgen en voor 685-200=485 (sportonderstel) kon ik achteraf eibach monteren.

ik vind dit ook buitensporig slecht en begin mij langzaam ook te ergeren en begin ook spijt te krijgen dat ik niet voor Audi heb gekozen. Je besteld een auto van 36-37k en dan zo lopen prutsen... Mijn ervaring bij BMW en Audi gaat dat zekers anders, althans qua informeren van de klant. Wellicht is dit de prijs van een budget auto waarin je het verschil terug ziet. Ik heb nu al een wansmaak en zit zelf te denken om de boel te cancellen.

Natuurlijk bij ieder merk gaat er wel eens wat mis, maar dit is botweg zo slecht.

CoesDoes

Forumguru
ik vind dit ook buitensporig slecht en begin mij langzaam ook te ergeren en begin ook spijt te krijgen dat ik niet voor Audi heb gekozen. Je besteld een auto van 36-37k en dan zo lopen prutsen... Mijn ervaring bij BMW en Audi gaat dat zekers anders, althans qua informeren van de klant. Wellicht is dit de prijs van een budget auto waarin je het verschil terug ziet. Ik heb nu al een wansmaak en zit zelf te denken om de boel te cancellen.

Natuurlijk bij ieder merk gaat er wel eens wat mis, maar dit is botweg zo slecht.

Ik zie in je voorgaande bericht dat het bij jou gaat om het 3-spaaks stuur gaat... zolang je daar van de dealer niks over hoort zou aannemen dat je dat gewoon krijgt en als het niet zo is kun je eisen dat de dealer het later alsnog levert.
en het sportonderstel wat m.i. redelijk netjes opgelost wordt door een korting op een goed alternatief te geven. Kan dat niet echt buitensporig slecht noemen.
Tuurlijk er zijn een aantal onduidelijkheden, maar volgens mij is dat bij de meeste fabrikant zo, zeker bij de introductie van nieuwe modellen, als de productie lekker op gang is gekomen gaat dat meestal een stuk beter, dus dat is niet echt een eerlijk vergelijk

Ben het wel met je eens dat de informatie niet altijd even duidelijk is, dat zal deels de Tsjechische inslag vs. Duits grundlichkeit zijn, maar dat komt misschien ook doordat we hier de neiging hebben redelijk wat aannames te doen.

(ik zie de Octavia niet als budget auto, maar dat kan persoonlijk zijn)

Fean

Forumguru
Ik krijg geen korting op de eibach, sportonderstel was 200 euro en die gaan van de 685 af. Het gaat er mij meer om dat als je zoveel geld uitgeeft je wel duidelijkheid wilt hebben vanuit de dealer zelf en niet op een forum moet lezen dat bepaalde dingen niet te verkrijgen zijn, dan verwacht je allerminste even een belletje.
Het geval sportonderstel heb ik zelf moeten ondervinden nadat ik iets hierover gelezen had hier op het forum ben ik gaan informeren. Voor 37k een auto kopen en dan geen belletje als iets niet kan worden geleverd, dat gaat er bij mij niet in. Bij Audi en BMW word je op handen en voeten gedragen, zelfs als je een goedkope A1 koopt.

Ik kom ditmaal van Audi af.. Skoda is echt waarde voor je geld, echt prima, daar is het kwalitatief iets minder, maar de service is beduidend (budget) minder! Ik denk dat communicatie PON-Skoda mag verbeteren, sterker nog, het is bedroevend slecht. Als 1 euvel bij PON bekend is dan meld je dat toch door naar je kanalen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

@Paulus474
Eibach veren waren geen probleem.

Darkside

Forumguru
Heb geen ervaring met audi en/of bmw (of vergelijkbare merken).
Maar meer dealers mogen best wel wat doen aan hun kennis. Ook met modeljaar wijzigingen is dit een ramp en moet je zelf goed op de hoogte zijn wat je kan verwachten.
Zo wist de dealer ook niet welke velgen ik zou krijgen met het nieuwe modeljaar.
En wist de opel dealer ook niet of mistlampen nu wel/niet standaard waren.
Zo zijn er meer zaken. ze weten alleen wat het kost lijkt het wel.

CoesDoes

Forumguru
Het gaat er mij meer om dat als je zoveel geld uitgeeft je wel duidelijkheid wilt hebben vanuit de dealer zelf...
...Ik denk dat communicatie PON-Skoda mag verbeteren, sterker nog, het is bedroevend slecht. Als 1 euvel bij PON bekend is dan meld je dat toch door naar je kanalen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Helemaal mee eens! Daarnaast mag ook de communicatie van de fabriek naar PON wat verbeteren, bij PON hebben ze bv. nog steeds geen officiele foto's van de stoelen uit het Dynamic pakket en heb ik mijn dealer al een aantal keer info gegeven die de importeur nog niet had..(of zei niet te hebben..)

paulus474

Senior Member
@Mik19 Nice!
Ga je de auto ook nog verlagen, of vind je de ruimte in de wielkasten/het hoog op de poten staan wel meevallen?

Bovenaan Onderaan