Levertijd Octavia 3

RoelF

Forumguru
... Ik wilde perse een DSG want een 5-bak 1.6 TDI vind ik niet van deze tijd...
Ik snap wat je zegt, maar wat is het nadeel van een 5-bak? Ik heb gereden in de 1.6 met 5 bak en het reed prima.
Persoonlijk vond ik het wel weer lekker dat ik met minder schakelen, toch vlot op snelheid kon komen.
Ter vergelijking: Ik rij nu een Megane 1.6 benzine met een 6bak, weinig Nm's en daarom 6x een hoop toeren om vlot naar 120km/u te komen.

CharlesTucker

Forumguru
Ik wilde perse een DSG want een 5-bak 1.6 TDI vind ik niet van deze tijd.
Waarom "niet van deze tijd", wat is er in jouw ogen mis en/of ouderwets aan die bak? Ik (en met mij vele anderen op dit forum) ben blij met dat ding. Bij de aanschaf vond ik het gevoelsmatig wel jammer dat er geen 6-bak in zat, zoals bij mijn vorige auto. Echter in het gebruik blijkt dat de verhoudingen tussen de versnellingen zo gekozen zijn dat het allemaal prima en volledig naar tevredenheid werkt in combinatie met de 1.6TDI. Een persoonlijke voorkeur voor een DSG begrijp ik uiteraard, maar "niet van deze tijd" moet je misschien toch even uitleggen :wink:.

Rick

Senior Member
Mijn auto is gisteren besteld: Octavia Combi 1.4 TSI Eleg. Business DSG, Race Blue, Bagage pakket, Dynamic pakket, 18 inch Alaris, Drive set up, schuif/kanteldakdak, DAB, Sunset.
Verwachtte leverdatum 15-10. Valt wel tegen 4,5 maand levertijd.

Altos

Banned
Mijn auto is gisteren besteld: Octavia Combi 1.4 TSI Eleg. Business DSG, Race Blue, Bagage pakket, Dynamic pakket, 18 inch Alaris, Drive set up, schuif/kanteldakdak, DAB, Sunset.
Verwachtte leverdatum 15-10. Valt wel tegen 4,5 maand levertijd.

Mooie kleur :happy:, Mooie set-up, over 4,5 maand zie ik graag de foto's tegemoet! Wachten duurt helaas lang idd...

Badnews

Senior Member
Ik zie nu vooral mensen die de combi bestellen, en dan een wachttijd hebben van 4.5 maand.
Is dit ook met hatchback? Of is deze nog sneller te leveren?
ik heb geen idee of dit op dezelfde lijn gebeurd, dus de 2 modellen door elkaar, of dat ze 2 losse lijnen hebben voor deze types. Want dan zal de hb ook 4 tot 5 maanden gaan duren (snif)

TedVlemmings

Forumguru
Ik heb zojuist officiële bevestiging gekregen over bepaalde vertraagde opties. Direct vanuit PON via dealer doorgestuurd antwoord op mijn vraag over levertijd velgen. Wat hieronder staat is een selectie van het officiële antwoord, vind het namelijk niet netjes om het rechtstreeks te knippen/plakken.
De 17" lichtmetalen velgen zorgen voor een vertraging van een week, echter zorgt het panoramadak voor meer vertraging (niet duidelijk aan te geven hoeveel). Ook kan de motorisering en versnellingsbak voor vertraging zorgen, echter is het vaker het panoramadak of de velgen. Dit alles komt door de verkoopaantallen die ver boven verwachting liggen. Mijn order van 17-5 is momenteel nog niet ingedeeld, hierdoor is er dus nog geen enkele zekerheid qua levertijd. Men verwacht dat het pas na de fabrieksvakantie (vanaf week 32 dus) productie verder ingedeeld kan worden, waarna pas de definitieve bevestiging plaats gaat vinden. Over deze indeling verwacht men intern binnen nu en twee weken concrete info te krijgen echter zullen wij als klant daar niet direct iets van gaan horen verwacht ik.

Edwin1969

Actief lid
Na de switch in velgen ivm leveringsproblemen kreeg ik recent te horen dat er ook vertraging ontstaat ivm leveringsprobleem dynamic pakket. Heb je daar nog iets over gehoord van PON of je dealer ?

Hoor het graag, want ook ik ben niet blij over de rommelige informatievoorziening (geen goede start voor deze nieuwe Skoda-rijder).

gr. Edwin

TedVlemmings

Forumguru
Na de switch in velgen ivm leveringsproblemen kreeg ik recent te horen dat er ook vertraging ontstaat ivm leveringsprobleem dynamic pakket. Heb je daar nog iets over gehoord van PON of je dealer ?

Hoor het graag, want ook ik ben niet blij over de rommelige informatievoorziening (geen goede start voor deze nieuwe Skoda-rijder).

gr. Edwin

In de reactie die ik heb gekregen wordt daar niets over genoemd. Zou kunnen omdat ik zelf dat pakket niet heb, dus helaas kan ik je daar niet verder mee helpen.

Joel

Nieuw lid
Ik ben net bij de (nieuwe) dealer in Vlissingen geweest. En in mijn gesprek gaf ik aan geïnteresseerd te zijn in de 14% bijtelling variant van de Combi. De verkoper gaf aan dat deze gewoon besteld kon worden, dit aan de hand van de prijslijst zou gebeuren van de 2 business versies. En dat wanneer de prijzen duidelijk zijn dit weer verrekend ging worden. Hij gaf aan dat dit ook nog lag aan de lease maatschappij. Dus dat sommige dit wel doen en andere niet. Beetje vaag verhaal volgens mij, heb dit ook niet eerder gelezen hier op het forum. Herkent iemand dit? Zoja dan ga ik bij de leasemaatschappij informeren of dit idd kan.

Hoor het graag, alvast bedankt :-)

Ik (of eigenlijk de leasemaatschappij) heb week 17 (ergens rond 16 mei) een Octavia Combi Elegance Bussinessline 2.0TDI in brilliant Silver besteld bij Skoda Center Utrecht. Met de volgende opties: Hill assist, Driving mode, Bagagepakket, Dynamic pakket, Panoramadak, Sunset en afneembare trekhaak.

Bij bestellen gaf de dealer al aan dat de 17" velgen een vertraging van 2 weken zouden geven t.o.v. de reguliere levertijd. Verwachting was levering rond week 37 (2de week september). Gisteren nog contact gehad over wat anders en toen gaf de verkoper aan dat de vraag groter is dan verwacht en levertijden lijken op te lopen. De importeur zou hierover in gesprek zijn met de fabriek om de schade te beperken.

Vragen over al dan niet hebben van een 3-spaaks stuur in het dynamic pakket heb ik niet gesteld omdat ik deze discussie vandaag pas heb gelezen. Ook de kleur van de sportstoelen is mij niet bekend, ze zijn door de leasemaatschappij besteld als Crinkel Zwart, maar dat is eigenlijk de kleur van de normale stoelen. Ik reken dus op een zwart-grijs combi en niet op zwart-rood.

Rick

Senior Member
Idd, wilde ook vragen of de transportblokken er nog onder zitten o_O
Als die van mij ook zo hoog staat overweeg ik toch links en rechts een paar grindtegels structureel in de auto te leggen.

Gunner

Forumguru
Inderdaad :tongue:

Ik hoop dat de foto wat vertekend. Op Demo-modellen die op 17 inch stonden leek het allemaal niet zo erg.

CDK

Forumguru
@Superb2009, je hebt altijd mensen die geluk hebben :) mooie wagen hoor, zeker i.c.m. deze kleur en velgen! ik neem aan dat hij nog op de transportblokken staat, dus hij zal nog een stukje zakken denk ik. geniet nog ff van de voorpret, straks kan je er echt van gaan genieten :)

greetz Corné

CDK

Forumguru
om schade te voorkomen tijdens het transport met het op en af rijden van de autotransporter zetten ze in de fabriek de auto's op transportblokken, als de auto bij de dealer gelift wordt, worden deze weer verwijdert, komt goed!
alleen een aftermarket schroefset van bijvoorbeeld KW misstaat nooit hoor ;)

Bovenaan Onderaan