Levertijd Octavia 3

cDree

Lid
Vorige week is mijn Octavia HB 2.0 TDI Elegance Businessline Topaz Brown besteld, over 11 a 12 weken zal hij geleverd moeten worden. Zal me benieuwen of ze dat waar kunnen maken na alles wat ik hier gelezen heb.

Rick

Senior Member
Voor mij komt er een Combi Ambition Business Line 1.4 TSI in het wit met Hawk 17inch zwart/zilver velgen (+audio pakket, afn trekhaak, sunset). Auto wordt in week 36 gebouwd als het goed is (fabriek af met 16 inch). Productiedatum voor zelfde uitvoering met fabriek af 17 inch lag op week 40. Met panodak, DSG of dynamic zou er nog meer vertraging bij komen (lees: levering pas in november).

Hmm precies die vertragende opties heb ik wel aangevinkt. Dealer geeft mij vandaag aan (bestelling was gisteren) dat ze de auto eind september verwachten (week 39/40), dus hopelijk geen november. Maar goed niks is zeker.

fh232

Nieuw lid
Hmm precies die vertragende opties heb ik wel aangevinkt. Dealer geeft mij vandaag aan (bestelling was gisteren) dat ze de auto eind september verwachten (week 39/40), dus hopelijk geen november. Maar goed niks is zeker.
Eigenaardig dat verschillende dealers kennelijk verschillende prognoses qua levertijden aanhouden. Aflevering in week 39/40 of week 42 is wel fors verschil

CoesDoes

Forumguru
Zojuist even gemaild of de Teron uit mijn order niet vervangen kunnen worden door de net iets duurder maar exact even grote Hawk zwart/zilver design, denk dat die mooi accentueren met de donkere portieren met chrome lijsten, aangezien de velgen ook donker met lichtmetaal gecombineerd zijn!
Had je hier al meer over gehoord? Ben namelijk wel benieuwd naar die velgen onder een Topaz combi. (Zou evt. mijn wintervelg kunnen worden)

TedVlemmings

Forumguru
Had je hier al meer over gehoord? Ben namelijk wel benieuwd naar die velgen onder een Topaz combi. (Zou evt. mijn wintervelg kunnen worden)

Het enige wat ik ervan heb gehoord is dat de dealer zijn best ging doen om deze velgen voor mij te regelen. Ze moeten los besteld worden dus hij wil kijken of iemand anders mijn velgen als optie neemt en die dan te wisselen met de Hawk aangezien de accessoire prijs nagenoeg gelijk is. Hopelijk krijg ik dus 'gratis' de Hawk ipv Teron echter zijn er nog geen garanties, al gaf de dealer wel aan goede hoop te hebben dat het ging lukken :) Voordat ik de auto overigens heb zitten we alweer in September ofzo dus kan ze helaas niet laten zien voor die tijd

CoesDoes

Forumguru
Hopelijk krijg ik dus 'gratis' de Hawk ipv Teron echter zijn er nog geen garanties, al gaf de dealer wel aan goede hoop te hebben dat het ging lukken :) Voordat ik de auto overigens heb zitten we alweer in September ofzo dus kan ze helaas niet laten zien voor die tijd
Zou mooi zijn als het gratis gaat lukken! Ik krijg mijn Octavia ook pas in augustus/september (verwachte levertijd staat op wk34, maar het zou me niet verbazen als dat de productie week is) en winterbanden worden pas vanaf oktober interessant, dus daarvoor is het ruim op tijd :)

MeneerB

Forumguru
Ze moeten los besteld worden dus hij wil kijken of iemand anders mijn velgen als optie neemt en die dan te wisselen met de Hawk aangezien de accessoire prijs nagenoeg gelijk is. Hopelijk krijg ik dus 'gratis' de Hawk ipv Teron echter zijn er nog geen garanties, al gaf de dealer wel aan goede hoop te hebben dat het ging lukken :)

Ik krijg onder mijn combi de velorums. Eigenlijk zou ik Terons eronder willen. Maar die zaten niet als optie in het gewone Elegance pakket. Valt er geen ruiltje te maken ? (met kleine bijbetaling :cool:)
Aan verandering van de opties ga ik nu niet beginnen want dat zou geheid de levertermijn opschuiven.

Met een beetje geluk rij ik in week 26 mijn combi de garage uit. :thumbsup:

TedVlemmings

Forumguru
Ik krijg onder mijn combi de velorums. Eigenlijk zou ik Terons eronder willen. Maar die zaten niet als optie in het gewone Elegance pakket. Valt er geen ruiltje te maken ? (met kleine bijbetaling :cool:)
Aan verandering van de opties ga ik nu niet beginnen want dat zou geheid de levertermijn opschuiven.

Met een beetje geluk rij ik in week 26 mijn combi de garage uit. :thumbsup:

Helaas niet. Ik moet echt aan de Hawk vanwege exact dezelfde bandenmaat met de Teron. Omdat leasemaatschappij mijn banden e.d. regelt kan ik daar niets aan veranderen, plus de Hawk's passen mooi in mijn plaatje. Verder laat ik de dealer deze zaak zelf regelen aangezien die er het best toe in staat zijn :)

MeneerB

Forumguru
Weet iemand de steek van de velgen

Dit is de info die ik heb:

Teron:
Colour: silver
Number of bolts: 5
Wheel dimensions: 7.0J × 17", ET 49
Tyres: 225/45 R17
Designed for cars: Octavia III (from 2013) with 225/45 R17 tyres

Ik vergat de steek:5 x 112

JoofHolland

Nieuw lid
Waarom "niet van deze tijd", wat is er in jouw ogen mis en/of ouderwets aan die bak? Ik (en met mij vele anderen op dit forum) ben blij met dat ding. Bij de aanschaf vond ik het gevoelsmatig wel jammer dat er geen 6-bak in zat, zoals bij mijn vorige auto. Echter in het gebruik blijkt dat de verhoudingen tussen de versnellingen zo gekozen zijn dat het allemaal prima en volledig naar tevredenheid werkt in combinatie met de 1.6TDI. Een persoonlijke voorkeur voor een DSG begrijp ik uiteraard, maar "niet van deze tijd" moet je misschien toch even uitleggen :wink:.

Oeps het was niet de bedoeling iemand tegen de schenen te schoppen. Ik had 8 jaar geleden al een Toyoata Avensis station diesel met een 6 bak. Er was geen automaat leverbaar. Nu rij ik bijna 4 jaar in een Toyote Verso 1.8 benzine met 6 bak. Een automaat voor die auto spreekt me niet aan: een loeiende CVT. Voor de prijs van de Verso op benzine (met vergelijkbare uitrusting) rij ik binnenkort een diesel met 7 traps DSG. De Octavia is value for money!

CharlesTucker

Forumguru
Ach, ik voelde me niet tegen de schenen geschopt of zo hoor, vandaar de smiley aan het einde. Ik dacht alleen een beetje dat je dezelfde "fout" maakte als ik, "een moderne" handbak heeft 6 versnellingen, de rest is ouderwets". Ik heb echter gemerkt dat het een beetje hetzelfde is als met pixels bij digitale camera's, meer is niet altijd beter, het gaat om de kwaliteit van het geheel. Zoals ik al zei, ik was zelf enigszins teleurgesteld in het feit dat er geen 6-bak leverbaar was voor de 1.6TDI maar in de praktijk bevalt die 5-bak me uitstekend. Ik ben trouwens geen fan van automaten, heb er niet veel ervaring mee, maar wat ik wel ken vond ik niet prettig, mijn ervaring strekt zich echter niet uit tot de DSG's, na wat ik daar over gelezen heb zou m'n mening na een ritje zomaar kunnen veranderen.

En wat betreft value for money, daar heb je absoluut gelijk in. Mijn huidige auto is 5000 euro in aanschaf goedkoper dan de vorige, ik schat in gebruik (brandstof, verzekering, belasting, afschrijving, etc) zo'n 2000 per jaar goedkoper, en ik heb geen seconde het gevoel dat ik een stapje terug heb gedaan. In ieder geval, veel plezier met de nieuwe auto!

Jarsiv

Senior Member
Ach, ik voelde me niet tegen de schenen geschopt of zo hoor, vandaar de smiley aan het einde. Ik dacht alleen een beetje dat je dezelfde "fout" maakte als ik, "een moderne" handbak heeft 6 versnellingen, de rest is ouderwets". Ik heb echter gemerkt dat het een beetje hetzelfde is als met pixels bij digitale camera's, meer is niet altijd beter, het gaat om de kwaliteit van het geheel. Zoals ik al zei, ik was zelf enigszins teleurgesteld in het feit dat er geen 6-bak leverbaar was voor de 1.6TDI maar in de praktijk bevalt die 5-bak me uitstekend. Ik ben trouwens geen fan van automaten, heb er niet veel ervaring mee, maar wat ik wel ken vond ik niet prettig, mijn ervaring strekt zich echter niet uit tot de DSG's, na wat ik daar over gelezen heb zou m'n mening na een ritje zomaar kunnen veranderen.

En wat betreft value for money, daar heb je absoluut gelijk in. Mijn huidige auto is 5000 euro in aanschaf goedkoper dan de vorige, ik schat in gebruik (brandstof, verzekering, belasting, afschrijving, etc) zo'n 2000 per jaar goedkoper, en ik heb geen seconde het gevoel dat ik een stapje terug heb gedaan. In ieder geval, veel plezier met de nieuwe auto!
Charles, rijd jij op dit moment de O3, en zo ja 4.6 op 100km is dat het echte verbruik, zoja op hoeveel km gebaseerd. En wat is je rijstijl :)

Altos

Banned
Onze O3 1.2 Tsi verbruikt na 2x tanken gemiddeld (uitgerekend) 4,8l/100km. in op 21 ongeveer. Boardcomputer zegt 4,7l/100km.
Dit zal natuurlijk nog veranderen naar gelang de zomer komt (als die nog komt) en andere weersomstandigheden.

CharlesTucker

Forumguru
Ik rij een O2C (ik zal m'n handtekening aanpassen), bijna 2 jaar oud, bijna 70.000 op de teller.

De 4.6l per 100km uit m'n handtekening is m'n werkelijke gemiddelde verbruik (getankte liters, afgelegde afstand volgens de odometer). Volgens de maxidot is het verbruik iets lager (meestal 4.4 gemiddeld per tank). Mijn rijstijl is wel behoorlijk rustig, ik rijd voornamelijk snelweg, waar ik het wel rustig aan doe, zo'n beetje 110 km/u. Ik blijf echter niet tussen de vrachtwagens op de rechterbaan hangen, en als ik die mannen inhaal terwijl er anderen achter me rijden trek ik wel snel door naar de 130. In die 70.000 km zitten ook 3 vakanties, met totaal zo'n 9000 km autobahn waar ik meestal wel continue 130-135 rij. Dan zie je het verbruik wel behoorlijk oplopen, gemiddeld 5.4, 5.6 in de vakanties.

Jarsiv

Senior Member
Ok, heeft iemand toevallig al iets vernomen van het werkelijk verbruik van de O3 1.6 tdi

Darkside

Forumguru
Onze O3 1.2 Tsi verbruikt na 2x tanken gemiddeld (uitgerekend) 4,8l/100km. in op 21 ongeveer. Boardcomputer zegt 4,7l/100km.
Dit zal natuurlijk nog veranderen naar gelang de zomer komt (als die nog komt) en andere weersomstandigheden.

Dat is netjes. Ik rij iets minder zuinig. Maar heb wel al 90k op de teller staan en koude winters etc.
ook wil ik nog wel eens wat doortrappen

Dennis Nijholt

Forumguru
ga ik niet redden volgens mij met de O3 16tdi DSG...zal wel iets in 5 liter per 100 km zijn...ik rij namelijk nogal door op de snelweg (tussen de 130 en 140..dat doe ik nu ook al met de Citigo)..

Nou, ondanks dat er op het forum al lang en breed over gesproken werd is het toch een tegenvaller als je de Skodadealer vraagt wat de huidige productiedatum is.... Mijn auto is in week 18 besteld en zou in week 28 geleverd worden. Na een belletje naar de dealer blijkt de productiedatum nu op week 35 te staan en de verwachte leverdatum om week 39. Het is nog geen definitieve datum, dus het kan nog naar voren, maar natuurlijk ook naar achteren. Wat een domper.

Overigens wel goed nieuws v.w.b. het Dynamic pakket. Deze bevat gewoon een 3-spaaks sportstuurwiel en stoelen waarbij de hoofdsteunen gewoon te verstellen zijn... Dat is weer een opluchting. Oh ja, de stoelen zijn in het pakket alleen leverbaar is zwart. Dit kan nog wijzigen....

Ik ga dus nog even rustig wachten.... Pfffffff!

Bovenaan Onderaan