Voor mij komt er een Combi Ambition Business Line 1.4 TSI in het wit met Hawk 17inch zwart/zilver velgen (+audio pakket, afn trekhaak, sunset). Auto wordt in week 36 gebouwd als het goed is (fabriek af met 16 inch). Productiedatum voor zelfde uitvoering met fabriek af 17 inch lag op week 40. Met panodak, DSG of dynamic zou er nog meer vertraging bij komen (lees: levering pas in november).
Eigenaardig dat verschillende dealers kennelijk verschillende prognoses qua levertijden aanhouden. Aflevering in week 39/40 of week 42 is wel fors verschilHmm precies die vertragende opties heb ik wel aangevinkt. Dealer geeft mij vandaag aan (bestelling was gisteren) dat ze de auto eind september verwachten (week 39/40), dus hopelijk geen november. Maar goed niks is zeker.
Had je hier al meer over gehoord? Ben namelijk wel benieuwd naar die velgen onder een Topaz combi. (Zou evt. mijn wintervelg kunnen worden)Zojuist even gemaild of de Teron uit mijn order niet vervangen kunnen worden door de net iets duurder maar exact even grote Hawk zwart/zilver design, denk dat die mooi accentueren met de donkere portieren met chrome lijsten, aangezien de velgen ook donker met lichtmetaal gecombineerd zijn!
Had je hier al meer over gehoord? Ben namelijk wel benieuwd naar die velgen onder een Topaz combi. (Zou evt. mijn wintervelg kunnen worden)
Zou mooi zijn als het gratis gaat lukken! Ik krijg mijn Octavia ook pas in augustus/september (verwachte levertijd staat op wk34, maar het zou me niet verbazen als dat de productie week is) en winterbanden worden pas vanaf oktober interessant, dus daarvoor is het ruim op tijdHopelijk krijg ik dus 'gratis' de Hawk ipv Teron echter zijn er nog geen garanties, al gaf de dealer wel aan goede hoop te hebben dat het ging lukken Voordat ik de auto overigens heb zitten we alweer in September ofzo dus kan ze helaas niet laten zien voor die tijd
Ze moeten los besteld worden dus hij wil kijken of iemand anders mijn velgen als optie neemt en die dan te wisselen met de Hawk aangezien de accessoire prijs nagenoeg gelijk is. Hopelijk krijg ik dus 'gratis' de Hawk ipv Teron echter zijn er nog geen garanties, al gaf de dealer wel aan goede hoop te hebben dat het ging lukken
Ik krijg onder mijn combi de velorums. Eigenlijk zou ik Terons eronder willen. Maar die zaten niet als optie in het gewone Elegance pakket. Valt er geen ruiltje te maken ? (met kleine bijbetaling )
Aan verandering van de opties ga ik nu niet beginnen want dat zou geheid de levertermijn opschuiven.
Met een beetje geluk rij ik in week 26 mijn combi de garage uit.
Weet iemand de steek van de velgen
Waarom "niet van deze tijd", wat is er in jouw ogen mis en/of ouderwets aan die bak? Ik (en met mij vele anderen op dit forum) ben blij met dat ding. Bij de aanschaf vond ik het gevoelsmatig wel jammer dat er geen 6-bak in zat, zoals bij mijn vorige auto. Echter in het gebruik blijkt dat de verhoudingen tussen de versnellingen zo gekozen zijn dat het allemaal prima en volledig naar tevredenheid werkt in combinatie met de 1.6TDI. Een persoonlijke voorkeur voor een DSG begrijp ik uiteraard, maar "niet van deze tijd" moet je misschien toch even uitleggen :wink:.
Charles, rijd jij op dit moment de O3, en zo ja 4.6 op 100km is dat het echte verbruik, zoja op hoeveel km gebaseerd. En wat is je rijstijlAch, ik voelde me niet tegen de schenen geschopt of zo hoor, vandaar de smiley aan het einde. Ik dacht alleen een beetje dat je dezelfde "fout" maakte als ik, "een moderne" handbak heeft 6 versnellingen, de rest is ouderwets". Ik heb echter gemerkt dat het een beetje hetzelfde is als met pixels bij digitale camera's, meer is niet altijd beter, het gaat om de kwaliteit van het geheel. Zoals ik al zei, ik was zelf enigszins teleurgesteld in het feit dat er geen 6-bak leverbaar was voor de 1.6TDI maar in de praktijk bevalt die 5-bak me uitstekend. Ik ben trouwens geen fan van automaten, heb er niet veel ervaring mee, maar wat ik wel ken vond ik niet prettig, mijn ervaring strekt zich echter niet uit tot de DSG's, na wat ik daar over gelezen heb zou m'n mening na een ritje zomaar kunnen veranderen.
En wat betreft value for money, daar heb je absoluut gelijk in. Mijn huidige auto is 5000 euro in aanschaf goedkoper dan de vorige, ik schat in gebruik (brandstof, verzekering, belasting, afschrijving, etc) zo'n 2000 per jaar goedkoper, en ik heb geen seconde het gevoel dat ik een stapje terug heb gedaan. In ieder geval, veel plezier met de nieuwe auto!
Onze O3 1.2 Tsi verbruikt na 2x tanken gemiddeld (uitgerekend) 4,8l/100km. in op 21 ongeveer. Boardcomputer zegt 4,7l/100km.
Dit zal natuurlijk nog veranderen naar gelang de zomer komt (als die nog komt) en andere weersomstandigheden.