Ik heb me toch maar aangemeld, om ook mijn ervaringen te delen met het bestellen van mijn nieuwe O3 vanuit de lease.
Begin april heb ik een bestelling gedaan van een 1.6 TDI elegance BL. In de lijst van Alphabet stond toen adaptive cruise control nog als standaard optie. Wij waren helemaal blij met de bestelling. Tot we eind april doorkregen dat onze bestelling tussen wal en schip viel bij de verschillende bedrijven (lease/werkgever/dealer/leverende dealer)
Oorspronkelijk zou onze nieuwe auto half juni geleverd worden. Echter vanwege het wal/schip verhaal werd dat opeens augustus. De bestelling was net een paar dagen te laat echt doorgevoerd volgens de dealer.
Vervolgens zie ik in juni op dit forum dat ACC niet standaard is, en dan pas geleverd kan worden. Na het uitzoeken daarvan baalde ik ontzettend. Ook omdat de inhoud van pakketten opeens veranderd was. Functiepakket was opeens zonder zonnescherm en met vanuit de kofferbak neerklapbare stoelen. en het safetypakket was opeens geen asp/esr/bandenspanning meer maar isofix op de voorstoel met alarm.
Ik ben daarna gaan proberen dit aan te passen. volgens de dealer en de leasemaatschappij kon dat. En toch weer niet, en wel, kastje/muur. Uiteindelijk een maand later neemt iemand van Alphabet het op zich om dit tot een goed einde te brengen. ACC kan niet op de 1.6 TDI (balen) maar de andere aanpassingen konden wel. Dit zou geen gevolgen hebben voor de bestelling, die was inmiddels toch alweer tot eind september/begin oktober vertraagd.
gelukkig geen nieuwe bestelling. Maar wel een lastig traject.
Uiteindelijk is mijn bestelling geworden
Skoda Octavia elegance BL
Zwart met crinkel black bekleding
drive setup
elektrische stoel met geheugenfunctie
digitale radio ontvangst
lane assist
sunset
chromen bumperstrip
functie pakket
travel pakket
Een mooie auto waar ik de komende 4-5 jaar in mag toeren door Nederland.
Hopelijk wordt de levering niet nog verder uitgesteld. Want we zouden in oktober met deze auto op vakantie gaan (huur auto is te klein)