Levertijd Octavia 3

elephtera

Forumguru
@Badnews het is een combi, die is namelijk goedkoper in de lease voor dezelfde motor/specs. Dat komt waarschijnlijk door de restwaarde die hoger ligt bij een combi dan bij een hb.

Badnews

Senior Member
Zijn de wachtlijsten net zo lang bij de HB?
mijn bestelling is nu officieel uitgezet, maar 2 weken geleden was het nog 8 tot 10 weken, nu 20 weken?
Dus hoop dat het alleen om de combi's gaat, en de HB's wel snel(ler) kunnen

elephtera

Forumguru
Wat ik gelezen heb en gehoord heb is dat de fabriek vakantie heeft voor een paar weken, en wat er wat hoog water is. dat zorgt voor het grote verschil tussen de 10 en 20 weken.
Ik dacht echter dat de hb versies voorrang hebben, en dus gewoon binnen 10 weken geleverd worden.
Officieel staat de combi nog niet eens bij de dealer, dus de bulk aan bestellingen moet nog komen. Wat allemaal vanaf augustus geproduceerd gaat worden, met vertragingen afhankelijk van je extra's

Badnews

Senior Member
Mijn bestelling is op zojuist vanuit de garage verstuurd naar Skoda.
Mijn prius zal vervangen worden door een mooie auto :)
Een black magic HB ebl met ruitenwisser en full reservewiel (en zonder type aanduiding).
Op dit moment staat de afleverdatum voor een HB voor week 40, dus iets minder dan de combi.

Mijn bestelling is op zojuist vanuit de garage verstuurd naar Skoda.
Mijn prius zal vervangen worden door een mooie auto :)
Een black magic HB ebl met ruitenwisser en full reservewiel (en zonder type aanduiding).
Op dit moment staat de afleverdatum voor een HB voor week 40, dus iets minder dan de combi.

Gefeliciteerd! Ik heb bijna dezelfde configuratie. Vorige week bij de dealer afgeleverd en hopelijk volgende week rijden :-)

ik heb de offerte getekend op 14 maart 2013, dus 14 weken maar goed 8 weken was ook onhaalbaar omdat de auto pas officieel op 12 juni geïntroduceerd werd dus zou hem nooit voor 12 juni krijgen..
Aha. Dat is dan nog steeds sneller dan de huidige levertijd. Ik heb eind april besteld (week 18) en hij wordt in week 38 verwacht. 20 weken.... :(

ruud572

Nieuw lid
Ook ik heb een 1.4 ebl black magic met ruitenwisser, reservewiel, dorpellijsten, alcantarra en geen typeaanduiding., besteld net na de introductie in maart. Maar volgens de dealer staat de productie pas voor week 26 gepland... :(

Ik (eigenlijk de leasemaatschappij) heb een octavia combi EBL besteld eind week 20. Toen werd verteld dat men de auto in de eerste helft van september verwachtte (zeg week 37). In de papieren van de leasemaatschappij die ik een week later (wk 21) ontving stond bij 'indicatie leverweek' week 39 aangegeven.

Uit mailcontact van vandaag met de leverend dealer blijkt dat, zoals hier al vaker te lezen, op dit moment de 17" velgen van de Elegance BL, het dynamic pakket en het panoramadak zorgen voor vertragingen in de productieplanning. Het panoramadak zou het meeste vertraging geven: + 3 weken t.o.v. 'normaal'. Ik heb alle 3 deze zaken op mijn octavia besteld...

De dealer komt nu tot een leverindicatie van 'medio oktober' (productieweek is nog niet bevestigd door fabriek), maar vermeldt daarbij wel dat de importeur met de fabriek in gesprek is om 'te bepalen of hier iets aan gedaan kan worden'. Ik denk dat alle europese importeurs dat zijn dus daar verwacht ik niet veel van :laugh: .

Al met al kom ik nu dus op een levertijd van 20-22 weken. Ik hoop maar dat het het wachten waard is :) :)

Gunner

Forumguru
Heb ook bericht van mijn dealer gehad. Wellicht wordt het nu week 31/32, in plaats van een paar week eerder. later deze week hoor ik meer.

Geen bijzondere vertragende opties verder (standaard ABL HB + 18 inch)

Ik heb hem in 2 weken geleden in Belgie besteld.. Daar staat alleen op mijn aankoopnota "eind augustus". Dus dat zou zo'n 10 weken levertijd voor de Combi zijn. Ik ga er van uit dat ze zich compleet misrekenen en denk zelf eerder aan eind september. Maar dit houdt mooi de druk op de ketel :) Oh ja.. en in Belgie zijn ze er ook nog niet achter dat de verwarmde voorruit niet leverbaar is... Ofwel heb ik zometeen in Nederland de enige combi MET verwarmde voorruit :) :)

Dennis Nijholt

Forumguru
De mijne staat al een week bij de dealer...mijn O3 combi...maar de opties die achteraf ingebouwd worden hebben een levertijd, je zou zowat denken hoezo crisis, hoezo autoverkopen ingezakt.. Het leer kan pas eerste week juli...en de inbouw van de schermen woensdag over een week...en die schermen in de hoofdsteun moet voor de inbouw van het leer...dus dat klopt dan wel weer. Maar goed ik zal zien

Racer-X

Actief lid
Is vlgs mij gewoon een kwestie van goed inplannen. De dealer had dat toch best eerder kunnen doen.
Wel jammer, de auto staat klaar en dan wil je ook rijden. Mijn ervaring is wel dat na zo'n 3 weken het nieuwtje er wel vanaf is.
Trouwens die hele discussie over vertragende fabrieksopties geloof ik niet helemaal. De VAG groep heeft een strikt beleid tegenover haar toeleveranciers met hele dikke boeteclausules.

jelleg

Lid
Hallo. Ik ben benieuwd hoe jij die dvd hoofdsteunen hebt geregeld? Mijn dealer biedt alleen de nextbase schermen aan, uit de officiële accessoires lijst. Dan heb je ze nog niet in de hoofdsteunen zitten en nog losse kabels. Ik zou dvd hoofdsteunen graag mee bestellen, maar de dealer biedt hiervoor niets, aldus hunzelf.

Leer wordt achteraf ingebouwd, dus misschien dat die firma de kabels nog een beetje netjes kan wegwerken en stroom kan aftappen.

Ik ben trouwens in de race voor een 2.0tdi ambition line Candy white. Alleen deze kleur zie ik nog niet heel veel hier op het forum terugkomen, helaas. Was wel benieuwd naar een foto.

De mijne staat al een week bij de dealer...mijn O3 combi...maar de opties die achteraf ingebouwd worden hebben een levertijd, je zou zowat denken hoezo crisis, hoezo autoverkopen ingezakt.. Het leer kan pas eerste week juli...en de inbouw van de schermen woensdag over een week...en die schermen in de hoofdsteun moet voor de inbouw van het leer...dus dat klopt dan wel weer. Maar goed ik zal zien

Dennis Nijholt

Forumguru
ik wou graag de schermpjes in de hoofdsteun hebben en niet een geval met losse kabels en van die onhandige verbindingen om de schermpjes aan de hoofdsteun te verbinden, ik begon erover bij de dealer en die bood het me aan voor een goedkopere prijs dan bij http://www.hoofdsteun.tv, dus ja ik ben uiteraard akkoord gegaan. En ik heb de garantie gewoon via de dealer lopen dan.

jelleg

Lid
ik wou graag de schermpjes in de hoofdsteun hebben en niet een geval met losse kabels en van die onhandige verbindingen om de schermpjes aan de hoofdsteun te verbinden, ik begon erover bij de dealer en die bood het me aan voor een goedkopere prijs dan bij http://www.hoofdsteun.tv, dus ja ik ben uiteraard akkoord gegaan. En ik heb de garantie gewoon via de dealer lopen dan.

Die oplossing ziet er keurig uit moet ik zeggen. Ik zal eens kijken of dit ook wat voor mij is. Bedankt voor je tip.

Ronald Lodder

Nieuw lid
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn Skoda Otavia Combi is vandaag besteld. De verwachte leverdatum is half oktober. Het is een Brilliant Silver Business Ambition 1.6 TDI met DSG, halflederen bekleding, verwarmbare stoelen voor en een afneembare trekhaak. De verwarmbare voorruit is vanwege technische redenen niet leverbaar.

TCNH

Senior Member
Net de skodadealer gesproken. Mijn O3 Combi (1.6TDI EBL) is besteld op 21 april. Afleverweek staat nog helemaal volgens planning (en eerste opgave van leasemaatschappij na bestelling) op week 29. Ik heb geen pakketten buiten de standaard EBL uitvoering besteld. Vooralsnog geen vertraging dus en lekker aftellen :-)

Zojuist een bericht van de leasemaatschappij gehad.
"Zoals zojuist besproken zal de auto vanwege het sportpakket pas
vanaf half september in productie gaan. Levering zal naar verwachting in oktober plaatsvinden. De genoemde datum is nog een indicatie, zodra er meer bekend is zullen wij u hierover informeren".
Echt balen dus, maar goed, het wachten zal beloond worden... :wink:

Bovenaan Onderaan