Levertijd Octavia 3

CoesDoes

Forumguru
@Skoda liefhebber 1 dan was de eerste bestelling vast niet met een Dynamic en bagagepakket, daarvan was namelijk vrijwel meteen bekend dat die later zouden komen. (Ik bestelde in wk20 en was volgens Pon ėėn van de eerste met die uitvoering, eerste verwachte levering was toen al wk34..)

Ik heb mijn chassisnummer pas bij aflevering te horen gekregen, dus dat zegt op zich niks ;)
Het is wel vaag dat ze nu nog niks weten als hij vorige week geproduceerd is..., maar het kan snel gaan, de mijne was in het weekend bij Pon bezorgd en stond dinsdag al bij de dealer!
En... jouw auto zal altijd nieuwer zijn dan die van mij! :D

Dat geeft weer hoop! Ik heb de dealer gevraagd of hij kan achterhalen wat de exacte status nu is. Ik wil eind van de maand graag met de O3 op vakantie! Ik heb het Dynamic pakket en bagage pakket 1 week na de eerste order toegevoegd. Na navraag aan de dealer door de LM werd er gemeld dat dit niet voor vertraging zou zorgen. Vandaar de irritatie....:mad: Uiteindelijk gaat het goed komen en ga ik errug blij worden! :dankje:

Thorgal

Forumguru
Wordt erg gek van :sterretjes::banghead:!! Week 18 besteld, definitieve productieweek week 36 (vorige week), vanmiddag de dealer gebeld en nog steeds geen chassisnummer. Oftewel, nog niet van de band gerold (als'ie er al op stond....) :laugh: Hoe lang moet ik nog wachten? Gaan nu alweer naar de 5 maanden.... Tijdens het bestellen was de leverdatum nog week 27.... Bah, bah!
Je hebt er niets aan maar ik leef met mee.
Heb vandaag ook nog contact gehad met de lm om te checken tot wanneer ze nog dit jaar op kenteken zetten ivm bijtelling. Gelukkig lijkt daar nog tijd genoeg voor.... Die vertelden dat hij voor eind september gepland staat. Daar heb ik van de dealer na het switchen van kleur niets meer over gehoord.
Sterkte

BcB

Forumguru
Mijn dealer heeft mij vandaag goed bericht gegeven. Onze auto is ...."ergens" onderweg. En de afleverafspraak staat op maandag 23 september. Sinds eind april in bestelling en nu gaat het echt gebeuren! :yeehaa: Bijna dan...

Mijn :dankje:zijn blijkbaar gehoord. Niet helemaal want morgen gaan we naar Zuid Frankrijk voor een weekje, maar dat is geen straf in mijn huidige schatje. Afscheidstournee.

Ben zoooo benieuwd of we een goede keuze hebben gemaakt. Al die berichten op dit forum van loszittende ende scheve strips, lange overbrengingen, resonanties en oordrukken, kraken en andere narigheid hebben het mij bijna dun door de broek laten lopen. :nailbiting: En! ik hoef straks niet meer :tongue: te doen of :cry: te zijn op de snelweg als er weer een nieuwe Octavia voorbijkomt.

Voor een ieder die nog langer moet wachten, heel veel sterkte!

Wesly

Senior Member
Mijn dealer heeft mij vandaag goed bericht gegeven. Onze auto is ...."ergens" onderweg. En de afleverafspraak staat op maandag 23 september. Sinds eind april in bestelling en nu gaat het echt gebeuren! :yeehaa: Bijna dan...

Mijn :dankje:zijn blijkbaar gehoord. Niet helemaal want morgen gaan we naar Zuid Frankrijk voor een weekje, maar dat is geen straf in mijn huidige schatje. Afscheidstournee.

Ben zoooo benieuwd of we een goede keuze hebben gemaakt. Al die berichten op dit forum van loszittende ende scheve strips, lange overbrengingen, resonanties en oordrukken, kraken en andere narigheid hebben het mij bijna dun door de broek laten lopen. :nailbiting: En! ik hoef straks niet meer :tongue: te doen of :cry: te zijn op de snelweg als er weer een nieuwe Octavia voorbijkomt.

Voor een ieder die nog langer moet wachten, heel veel sterkte!
Ik weet niet of je de Hatchback of de Combi hebt besteld maar misschien heeft de hatch er minder last van???

rcFred

Senior Member
Na navraag aan de dealer door de LM werd er gemeld dat dit niet voor vertraging zou zorgen. Vandaar de irritatie....:mad:
Mijn dealer belde met Pon toen ik erbij zat, er zou geen vertraging komen door het toevoegen van dynamic... Het was dus toen nog niet bij iedereen doorgekomen. Achteraf natuurlijk erg blij dat ik het dynamic pakket niet heb laten vallen toen ik de keus kreeg van de dealer toen bekend werd dat er wel vertraging was.

CoesDoes

Forumguru
Achteraf natuurlijk erg blij dat ik het dynamic pakket niet heb laten vallen toen ik de keus kreeg van de dealer toen bekend werd dat er wel vertraging was.
Precies! Het Dynamic pakket is m.i. een van de beste opties en was zeker het extra wachten waard!

mc1977

Lid
Net bij de dealer geweest, in week 39 zou de auto nu gepland staan voor productie. Over 2 weken moest ik nog eens langskomen of bellen om te zien of een chassisnummer bekend is, dan zou weer 2 weken later de auto normaliter afgeleverd worden.

Herman Janssens

Senior Member
Net bij de dealer geweest, in week 39 zou de auto nu gepland staan voor productie. Over 2 weken moest ik nog eens langskomen of bellen om te zien of een chassisnummer bekend is, dan zou weer 2 weken later de auto normaliter afgeleverd worden.
Hij wordt wellicht in dezelfde week als de mijne geproduceerd. Laat ons hopen dat die Tjechen dan 'wakker' zijn. ;)

mc1977

Lid
Jah, de dealer zei ook dat nu meer begon te bewegen. Zou de fabriek nu langzaam de zaak in grip krijgen zodat ze weer normaler kunnen produceren? Maar goed, is nu nog steeds achterstallige orders wegwerken want pas na 20 weken te horen krijgen wanneer de auto gemaakt gaat worden ...

Ik ben afgelopen week een paar dagen in Praag geweest. Erg veel Skoda's, maar slechts één nieuwe octavia gezien. Op de terugweg wel drie of vier opleggers met nieuwe octavia's gezien.

Ik weet natuurlijk niet of één van deze opleggers op weg was naar Nederland, maar het geeft hoop... :)

mc1977

Lid
Ik woon zelf in Zuid Limburg, maar afgelopen week voor mijn werk een paar keer in de randstad geweest en op de A2 en A12 toch wel met enige regelmaat een nieuwe O3 Combi gezien. De HB heb ik tot nu toe maar 1x in het "wild" gezien.

Octaaf 69

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag mijn O3 HB 1,6TDI DSG Elegance bij Seat dealer opgehaald. Eerste week mei besteld, maar lange wachttijd beloont met een prachtige auto. Kleur Platina Grey is erg chique.

Bovenaan Onderaan