Levertijd Octavia 3

Nee, chassisnummer is bekend, maar volgens de gegevens van de fabriek zal de levering pas in week 40 plaatsvinden. De dealer gaat kijken wat hij kan doen, dus we wachten af :dankje:. De auto is in ieder geval gemaakt! :yeehaa:

Majefloti

Forumguru
Nee, chassisnummer is bekend, maar volgens de gegevens van de fabriek zal de levering pas in week 40 plaatsvinden. De dealer gaat kijken wat hij kan doen, dus we wachten af :dankje:. De auto is in ieder geval gemaakt! :yeehaa:
Vreemd, dan loopt het transport uit de klauwen. Ik zeg " aankomende week bij de dealer" en uiterlijk begin week 39 rijden ;)

madpilot

Senior Member
Mijn auto staat inmiddels bij Pon. Zoals hier op het forum eerder gemeld heeft Pon nog niet de juiste patronen voor het leer :( De vraag was of ik 4 tot 5 weken wilde wachten of dat ik em een keer 2 dagen wegbreng. Jullie mogen raden ;)

madpilot

Senior Member
@madpilot wat rij je dan de komende weken? :D

LOL! Om er even serieus op in te gaan, ik rijd nu een Avensis Wagon uit de pool. Ik had hiervoor een A3 SportBack maar dat werd wat krap met twee jonge kinderen. Ongelooflijk hoeveel meuk je dan meeneemt op vakantie... Dus in afwachting van de Skoda die Avensis gekozen. Prima reisauto maar ik miste kracht onderin van een geblazen blok, je moest flink poken om ff wat vaart erin te brengen. Aan de andere kant ga je er wel rustiger van rijden en is ie daardoor zuiniger dan m'n A3 1.4 TSI...

madpilot

Senior Member
En hoe zuinig rijd je dan met de Avensis (itt de 1,4 TSI?)

A3 (langdurig gemiddelde) - 1:12.8
Avensis (langdurig gemiddelde): 1:13.3

Het is ook echt de bestuurder hoor, die TSI'tjes zijn lekker rap dus nodigen uit om lekker door te rijden. Als ik met de A3 rustig aan deed was 1:15 best haalbaar. Da's ook wel een beetje het kromme aan dat hele bijtellingsverhaal, die Avensis is 25%, de A3 was 20%. De factor bestuurder bepaalt uiteindelijk toch de uitstoot ;) Anyway, we dwalen af, sorry :tongue:

herbiek

Senior Member
A3 (langdurig gemiddelde) - 1:12.8
Avensis (langdurig gemiddelde): 1:13.3

Als ik met de A3 rustig aan deed was 1:15 best haalbaar.

Dat is zeker haalbaar, ik heb over ruim 5000 km 1:18,8 gehaald. :D
Moet wel eerlijk toegeven dat een geopende spitsstrook en dus veelal max 105 echte km/h daar wel aan bijdraagt.

MaRco2

Forumguru
Met de 1.4TSI doe ik in Nederland rond de 1:16 op lange afstanden (werkelijk gemiddelde, de ene tank ietsje lager, de andere iets beter, sommige stukken zelfs 1:19, maar dan weer binnendoor/stadsverkeer en het gaat weer omhoog).

MaRco2

Forumguru
Overigens begin ik de Octavia III steeds vaker te zien, ook in Duitsland en Oostenrijk. Ergens middenin Duitsland zondag zelfs een bruine Nederlandse HB!

herbiek

Senior Member
Vanmorgen had ik mijn telefoon niet in de aanslag maar weer op de A12 een oplegger gezien met 2 sedans en 6 combi's. (veelal grijs van kleur)

Bovenaan Onderaan