levertijd....

Moet bekennen dat ik wel jaloers ben op alle afgeleverde auto's.

Mijn Superb is staat al bijna 21/2 week in NL maar heeft nog steeds niet de weg naar de dealer gevonden. Hij zou afgelopen vrijdag gebracht worden, maar nog steeds niet gezien. Maandag maar weer gaan bellen, ook de afspraak voor leer inbouw loopt spaak want was geplanned op maandag.

Maar goed genoeg gezeurd, ik wil iedereen die zijn Superb in otvangst heeft genoemen veel fijne en veilige kilometers toewensen!:super:

Mr_McPhisto

Actief lid
Gefeliciteerd! Voor mij wel even wennen met DSG, maar na 1 dag wil ik niet meer zonder.

Dat kan ik me ook wel voorstellen! ik heb ook de test gedaan in de dsg, maar ik vond het zo ook leuk. Het rijdt echt fantastisch dsg.

Ik ben echter niet treurig. met het getunede blok naar 170pk en 385 nm ben ik meer dan tevreden. Wat is dit ding vreselijk snel!

De foto's volgen!
Veel rijplezier allemaal!:yeah:

Vet!! Net gebeld door de dealer. Ik kan hem vrijdag al komen halen.
Besteld in Wk3, productie Wk11 (echt niet) ophalen week W12 :):):)

Moet bekennen dat ik wel jaloers ben op alle afgeleverde auto's.

Mijn Superb is staat al bijna 21/2 week in NL maar heeft nog steeds niet de weg naar de dealer gevonden. Hij zou afgelopen vrijdag gebracht worden, maar nog steeds niet gezien. Maandag maar weer gaan bellen, ook de afspraak voor leer inbouw loopt spaak want was geplanned op maandag.

Maar goed genoeg gezeurd, ik wil iedereen die zijn Superb in otvangst heeft genoemen veel fijne en veilige kilometers toewensen!:super:

Krijg net te horen dat mijn auto bij de verkeerde dealer is afgeleverd. Hij moet nu morgen of overmorgen aankomen en dan gelijk door naar Cabarra.

Ik hoop dat ik 'm eind volgende week nog in ontvangst kan nemen, maar dat zal wel krap worden.

___JC___

Forumguru
Dank je. Ik kom haast elke dag in Leiden, dus als je hem nog een keer wilt bekijken :grin:

Op zich altijd leuk maar ik heb al een dagje een 1.8TSI Superb mee gekregen van de dealer. Ik ben er in principe wel uit wat ik zal gaan bestellen aan het eind van het jaar:

Superb 2 1.8TSI 4x4 Elegance Business. (liever een 2.0tfsi als die er komt)
- antraciet grijs.
- cognackleurig leer
- Columbus navi (of iets soortgelijks wat niet zo snel gejat wordt)
- 18 inch luxon velgen
- Abt chip

Alleen de Insignia zou dit nog kunnen veranderen, maar daar moet ik nog naar gaan kijken.

Torica

Lid
Gisteren na aflevering direct naar een afspraak gegaan. Dit betekende ruim 100 km. rijden (GEEN STRAF :super:) in de regen (wel jammer :crazy:). Gevolg is dat de S2 nu al vies is!

Komend weekend zal het er niet van komen maar begin volgende week zal ik een aantal foto's maken en op de site zetten
Mooi weer voor een paar foto's.
Ze staan in mijn profiel

HWH

Lid
Sinds vorige week woensdag rijd ik in de Super B zoals een vriend van me de auto noemt. En ik heb al heel wat complimentjes, duimen omhoog en oh's en ah's gezien en gehoord. De auto maakt duidelijk wat los. Ook de witte kleur valt bij heel veel mensen in de smaak.

Ik zelf ben erg tevreden over mijn keuze. De S2 geeft je echt een gevoel van luxe terwijl je verre van de hoofdprijs betaald. Hij is ongelooflijk ruim, bezit allerlei handigheden (opbergvakjes, handige klep, fantastische radio bolero, parkeersensoren, regensensor etc etc). Als je erin stapt heb je echt zin om een stuk te gaan rijden.

De motor (1.4 tsi) is echt een uitvinding. Okee het is geen strepentrekker maar hij beweegt de grote bolide soepel en vlot door het verkeer. Bijna nooit heb je echt te weinig power.

Ik ben echt superhappy met de superb en hoop op nog veel kilometers. Ik zal hier nu ook wat minder te vinden zijn denk ik.:laugh:

Mr_McPhisto

Actief lid
Nieuwe Superb Elegance tDI

Om zo maar de dieselversie van mijn Superb aan te duiden ipv 170pk af fabriek. Het is een 2.0tdi 140 pk met Oct tuning. Of dit nou chippen is of niet, want de software wordt puur omgezet en blijkt het blok heel wat anders in huis te hebben!

Maar ik rijd hem nu vanaf vorige week vrijdag. 's Avonds konden mijn baas en ik hem halen. Hij rijdt een prachtige Q7, maar gaf meer dan eens aan er haast niet bij te kunnen dat deze auto met deze opties, voor deze prijs is te leveren. Zoals hiervoor al omschreven pure luxe voor een prijs die gelukkig betaalbaar is.

Menige reactie was bij inderdaad ook al Oeh, oooohh, jeezes wat een bak man, helemaal geweldig. En dan de naam Super B ja, of SuperB ak, het maakt mij allemaal niet uit.

Ik heb het weekend echt wel menig vriend en familielid de auto moeten laten zien. Gelukkig wonen ze niet allemaal erg vlakbij en kon ik heerlijk rijden.

De lederen stoelen zitten fantastisch. Ik heb de instelling van de stoelen en spiegels en de rechter spiegel voor achteruitrijden direct ingesteld. Ook het via de afstandsbediening opslaan van jouw zit- en spiegelpositie is ideaal! Xenon ook echt geweldig. Afhankelijk van de snelheid, had ik wel het idee dat de afstand van de belichting wat kort was, maar dat went al erg snel heb ik nu inmiddels door.

Dan de motor. Inmiddels dus 170 pk en een koppel van 385nm. Ik rijd de motor eerst goed in, schakelen tussen de 2000 en 2500 toeren. Dan heb je al heerlijke trekkracht en doe je meer dan leuk mee in het verkeer. Als de 4 pitter dan op bedrijfstemperatuur is en af en toe de situatie zich voordoet om in te halen, is de versnelling en trekkracht is werkelijk fenomenaal! En het geluidsniveau???? Welk geluid??? Ja de banden en heel heel soms de wind een beetje, maar werkelijk sublieme isolatie. Je staat nu niet zo zenuwachtig links bij de stoplichten naast een auto met uitlaatjes aan iedere kant. Het is eerder andersom.

Het geluid in de auto middels het 10-kanaals soundsystem is goed te noemen. Ik ben eerst wel op zoek geweest naar de gemiddelde instelling voor meerdere soorten muziek, maar heb nu mijn voorkeursinstelling gevonden. Ook de navi is erg goed. De harde schijf heeft inmiddels een groot deel van mijn muziek cd's als bibliotheek op zich genomen en de bediening is fantastisch eenvoudig en snel!

Zoals jullie lezen ben ik erg positief. Dat komt ook omdat de auto mijzelf meer dan verbaasd heeft. Ik reed een VW passat en heb ook wel lang het idee gehad dat daar de afwerking iets prettiger was, dan bij Skoda. Of dat nu ook zo was is één, maar dat ik nu weet dat het niet meer zo is, is twee! De naden zijn strak, de materialen zijn van hoogstaand niveau. Jammer is wel dat de inleg niet echt aluminium kan zijn, maar goed, je kan niet alles hebben. Wel mis ik de voorruitverwarming. Is echter ook niet leverbaar bij skoda, maar dat vond ik een heel prettige optie in de passat en werkte goed.
Maar al met al gaf ik al aan meer dan verbaasd te zijn toen ik de auto voor het eerst zag bij de dealer. Ik heb hem besteld en samengesteld met het idee van: ik wil een goede auto, niet meer betalen aan bijtelling en dan maar niet een zware motor, maar veel opties. Echter alles is gelukt. De motor is erg sterk en de bak is zo goed als full option. Geen dsg en open solar dak helaas. Ik heb de dsg gereden bij de testrit en was fantastisch, maar ik hou aan de andere kant ook weer van het schakelwerk en die 3000 euro vond ik niet nodig. Dat is toch ook weer bijna 400 euro netto bijtellingbesparing! Ik heb ook een gebied daarbij met weinig files trouwens. Het solar dak ging niet door, omdat de dealer aangaf dat het nog niet vrij was gegeven door PON???? Of dit zo was, weet ik niet, maar nu vind ik het ook goed zo.

Ik zag hem na aflevering bij de dealer en toen was het gelijk klaar. Misschien was ik ook wel van veel te weinig uitgegaan in mijn gedachten en is dit de meer dat positieve overrompeling! Ook de achterkant zat ik eerst een beetje mee, maar weet je wat: die achterkant is echt wel mooi. Mooie lampen, mooie lijn en prachtige lichtmodellen in het donker! En ik denk dat dit de meeste winst heeft opgeleverd bij mijn gevoel vooraf!

Dus al met al. Mensen die em al hebben kunnen het beamen, maar de mensen die nog wachten: JULLIE ZULLEN ERG BLIJ ZIJN MET DIE SUPERB(ak)!!:xyxthumbs:

Mr_McPhisto

Actief lid
Ow ja de foto's...

Ow ja en de foto's zullen volgen. Nu weet ik BREEF wat jij had met het weer toen ik zo bij jou om die foto's zeurde!!!

Maar ze zullen komen!:473:

breef

Lid
Ow ja en de foto's zullen volgen. Nu weet ik BREEF wat jij had met het weer toen ik zo bij jou om die foto's zeurde!!!

Maar ze zullen komen!:473:

Leuk verhaal McPhisto! Ben blij dat hij jou ook goed bevalt.....

Ik wacht natuurlijk op de foto's maaaaaar ik geef je wat tijd ;)

Bartez

Lid
Jaja...vandaag mijn beauty alvast gezien bij de dealer....nu nog even kenteken aanvragen, letter op achterklep verwijderen, trekhaak plaatsen en het chromen uitlaatstuk toevoegen....en dat cruizzzzzzzzen......

Zie foto's in mijn album....Pacific Blue vind ik verassend mooi.....

Pendragon

Donateur
Jaja...vandaag mijn beauty alvast gezien bij de dealer....nu nog even kenteken aanvragen, letter op achterklep verwijderen, trekhaak plaatsen en het chromen uitlaatstuk toevoegen....en dat cruizzzzzzzzen......

Zie foto's in mijn album....Pacific Blue vind ik verassend mooi.....

Ziet er uitstekend uit. Mooie kleur!

Maarten

Forumguru
Ik vind de kleur verrassend mooi.
Nu nog wat foto's van de binnenkant.
Veel plezier met je nieuwe SuperB. Wauw.

Bovenaan Onderaan