levertijd....

Pendragon

Donateur
Mooi zo, bedankt!

Zag nml bij de dealer ook een variant met klemmetjes en was even bang...

Ik moet terugkomen op m'n stelling. In de prijslijst van 1-1-2009 staat het niet als standaard bij de Ambition, pas bij de Elegance en dan alleen maar voor de achterruit. de zijkanten zijn een optie in het Executive pakket.

In de BL versie heb je ze wel alle 3 in de Ambition uitvoering.

Pendragon

Donateur
daar ga je de achterkant niet heel veel mee oppimpen. Ik reed laatst achter een bordeauxrode en dat was helemaal een slechte combinatie. De auto lijkt vooral heel smal met de achterlichten aan. Ik vind de Superb uberhaupt geen geweldig mooie auto. Alleen met 18 inch wielen en een sportonderstel gaat het nog een beetje. Heb je die niet, dan vind ik het vooral een lompe bak.

Overigens......interieur vind ik geweldig mooi, kwaliteit/prijsverhouding vind ik onovertroffen en de ruimte is natuurlijk helemaal top! Niet voor niets dat de Superb bij mij hoog op de lijst stond (en nog steeds staat als ik over 2 jaar weer een nieuwe auto ga kopen). Looks vind ik niet zo heel belangrijk, het gaat mij vooral om totaalplaatje en dat is heel goed bij de Superb. Reden om de Superb overigens niet aan te schaffen is de bizarre afschrijving op Skoda diesels. Ik spreek uit ervaring met de Octavia, de Superb is naar ik verwacht zelfs nog wat extremer.

Het wordt weer een smaken discussie :)
Heel kort mijn mening: ik vind de Superb erg mooi. Ik vind bijvoorbeeld de achterkant van jou BMW oerlelijk en saai, maar dat is mijn mening :grin:

ArieNuis

Nieuw lid
Heel kort mijn mening: ik vind de Superb erg mooi. Ik vind bijvoorbeeld de achterkant van jou BMW oerlelijk en saai, maar dat is mijn mening :grin:

En dan zullen we het nog maar niet over het prijsverschil hebben!
Maar laten we a.u.b. on topic blijven, het betreft hier om de levertijd niet om de looks.:530:

breef

Lid

:ot:Persoonlijk heb ik ook liever de superb dan een bmw van een generatie terug, die looks zijn een beetje vergane glorie in mijn ogen, maar inderdaad smaken verschillen! Gelukkig maar... zou doodsaai worden op de weg anders ;)

Ik begin meer en meer aan de achterkant van de superb te wennen... begin 'em nu bijna mooi te vinden! Persoonlijk blijf ik hem in donkere kleuren wel stukken mooier vinden dan in lichte kleuren

Bijna zover

Vandaag eindelijk weer eens goed nieuws van mijn dealer ontvangen ... S2-tje is vorige week (week 11, zoals was geplanned) van de band af gerold ... zal nu nog een week of 2 duren voor ik mij ook onder de gelukkigen mag bevinden :473:

Overigens benieuwd of mijn kenteken in de J reeks komt of nog net een HZ ofzo gaat worden, geen idee hoe snel dat gaat.

Heb in ieder geval mijn MP3 collectie voor de eerst paar ritjes al op DVD gefikt :grin:

Aiii

Lid
Even rekenen, ik heb GX, en mijn auto is van eind September, dus de H reeks is in Oktober begonnen. Dan is April de zevende maand na de invoering van de H reeks.

De G-reeks is begonnen op 19 Mei en heeft dus gelopen tot Oktober, dus zeg ongeveer 5,5 maanden in totaal.

Autoverkopen zijn gedaald met ongeveer 25%, dus 5,5 maanden x 125% = 6,875 maanden. Waarschijnlijk dus wel een J-nummerbord voor jou.

sitechris

Donateur
:ot:Persoonlijk heb ik ook liever de superb dan een bmw van een generatie terug, die looks zijn een beetje vergane glorie in mijn ogen, maar inderdaad smaken verschillen! Gelukkig maar... zou doodsaai worden op de weg anders ;)

Jullie zijn hopelijk niet de rest van mijn positieve opmerkingen over de Superb vergeten in mijn eerdere post? ;). Voordat ik een ban krijg ha ha

Nu weer ontopic :)

wimZ

Lid
Heeft iemand enig idee wat momenteel bij benadering de levertijd is voor een S2 elegance business 140pk diesel?
Maakt de DSG bak nog uit voor de levertijd?

Ik mag bijna een nieuwe leasebak gaan bestellen en de S2 staat ruim op nummer 1.
ik moet nog 4 á 5 maanden rijden en dan mag de Citroen GC4 picasso vervangen worden.
Ik zit me nu al te verlekkeren aan de folder en jullie mooie ervaringen, en af en toe bij een verschillende dealer langs om 'm nog even in het echt te bewonderen.
Over de kleur ben ik nog niet zeker, waarschijnlijk donker blauw.

cloink

Actief lid
Heeft iemand enig idee wat momenteel bij benadering de levertijd is voor een S2 elegance business 140pk diesel?
Maakt de DSG bak nog uit voor de levertijd?
Heb net dezelfde besteld zo'n 2 weken geleden en de leverdatum staat (voorlopig?) op eerste week van juni. Reken zo'n 3 maand dus.

Wat levertijden betreft, lopen de ervaringen echt uiteen.. Sommigen moeten maaaaaaaaaaaanden wachten ik heb bv maar 4 weken gewacht.. Ik heb mijn wagen gister opgehaald. Ik ben wel van mening dat een lichte kleur (ik heb platin grey) de auto veel mee rin de spotlights zet. De vormen komen er toch beter uit dan bij bijv. zwart of donkerblauw..

Mr_McPhisto

Actief lid
testje met 2 foto's

Ja voor mij nog even testen met die foto's hier. Ik probeer deze, ik heb de camera al geladen, ga ze denk ik deze week er op zetten!

Maar goed alvast een kiekje in het donker. Echt gaaf als je dit toch voor je ziet rijden!!:super:

Bijlagen

• IMG_6629.jpg
    IMG_6629.jpg
    119,5 KB · Weergaven: 66
  • IMG_6639.jpg
    IMG_6639.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 63
Superb!

Hier weer even een berichtje na aflevering van mijn Superb.
Ik had het even te druk met het uitvogelen en instellen van alle nieuwe snufjes, maar ik heb het nu wel onder de knie,...denk ik.

Om gelijk maar even de eerste foto te plaatsen,...zie miniatuur.

Ik had nog geen 500km gereden en wat denk je. Lekke band! Er zat een dikke spijker in mijn band, dus snel naar de bandenboer geweest.
Als het weer droog en zonnig is in NL zal ik nog wat meer foto's maken.

Tot nu toe ben ik aangenaam verrast en zeer tevreden. Ondanks een defect aan één van de parkeersensoren achter. De telefoon functie met rSAP is werkelijk perfect. Ook het "Voice command" daarvan werkt nog goed ook. Je moet wel engels praten anders verstaat die mevrouw je niet!

Ik heb nog wel een paar vraagjes aan jullie.
- Als ik de buitenspiegels inklap valt mij op dat de linker spiegel minder ver inklapt dan de rechter! Als je recht voor de auto staat kan je het goed zien. (foto volgt nog) Is dit normaal?
- In het setup menu kan ik iets instellen genaamd "footwell licht". Ik denk dat dat de verlichting is bij de voetenruimte achterin. Maar die heb ik helemaal niet. Klopt het dat die optie dan toch zichtbaar is in het setup menu?
-De optie "rainclosing" kan ik wel aanvinken, maar die instelling wordt niet onthouden. Iedere keer is de optie weer uit. Iemand een idee wat ik fout doe?
-Als laatste wil ik graag weten hoe ik de versie van mijn navi kaarten kan uitlezen. Het systeem is geleverd met v4 software op de Columbus, maar ik heb het idee dat de kaarten veel ouder zijn.

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Groeten Frank

Bijlagen

• Afb004.jpg
    Afb004.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 51

Michel

Forumguru
-De optie "rainclosing" kan ik wel aanvinken, maar die instelling wordt niet onthouden. Iedere keer is de optie weer uit. Iemand een idee wat ik fout doe?

Hé, dat gebeurt ook bij mijn Octavia. Ik heb op dit forum hier ook al een vraag over gesteld, maar tot op heden nog niet gehoord wat hier fout gaat of wat ik fout doe.

JoKing

Lid
Dit staat er in de handleiding:

"On vehicles with rain sensor you can switch on or off the function for automatic closing of the windows and the sliding/tilting roof in case of rain and locked vehicle. If it is not raining and the function is set, the windows including the sliding/tilting roof are closed automatically after approx. 12 hours."

Vraag me af of je de functie eenmalig aanzet of dat je dit elke keer moet aanzetten als je het wil gebruiken...

KevinL

Nieuw lid
Ik ben nieuw op dit forum. Ik wilde wel mijn ervaring qua levertijd melden. De S2 greenline is half januari besteld. Ik kreeg vervolgens 1 mei als leverdatum door. Vorige week woensdag (18 maart) belde de dealer dat mijn S2 klaarstond. Ik heb wel tot vrijdag (2 dagen) moeten wachten op mijn kenteken. Overigens kon ik mijn auto pas zaterdag ophalen.

Heb er nu bijna 500 km opzitten en vindt hem prima rijden. De auto trekt btw veel aandacht.

Het is dus een S2 in de kleur antraciet grijs met de volgende opties/accessoires:

Metallic lak
Driver pakket
Vision pakket
Kenwood 5220BT
Luxon 18''
Kledinghanger

Bovenaan Onderaan