levertijd....

Superb 3

Nieuw lid
Kun je misschien al wat rij ervaringen met ons delen. Hoe bevalt de 1.8TSI, verbruik etc. Ik moet zelf nog tot januari wachten. Heb je ook al winterbanden en velgen zo ja wleke maat.

Alvast bedankt

breef

Lid
Ik begreep van de leasemij dat de dealer pas laat een een productie datum te horen kreeg... vlak voordat hij daadwerkelijk gebouwd gaat worden

Ik begreep van de leasemij dat de dealer pas laat een een productie datum te horen kreeg... vlak voordat hij daadwerkelijk gebouwd gaat worden
Op zich klopt dat, dat wil zeggen de definitieve productiedatum... de voorlopige is altijd vrij snel bekend. Dan heb je namelijk een idee. Je kan er niemand op vastpinnen.

Maar het duurt toch altijd te lang ;)

Bericht van de dealer!

Bericht gehad van mijn dealer!

De productieweek op dit moment is week, 51. Dit wil zeggen dat de auto dan in week 1 hier per transport aankomt. Dit is allemaal onder voorbehoud i.v.m. de feestdagen. (dit kan wat vertraging met transport veroorzaken).

Verder had ik nog de vraag op welke banden de auto geleverd zou gaan worden. Helaas worden dit standaard continentals, welke ik wel kan wijzigen tegen een meer prijs. Nou, dat laat ik dan wel doen als ze vervangen moeten worden. Heb een hekel aan die banden.... maar ja

Ben benieuwd, als ik het nieuwe jaar kan beginnen in een nieuwe auto, zou dat zeker een goed begin zijn! :489:

breef

Lid
Zeeeeeeeeer nice :grin:

Wanneer heb je besteld? Ik twee weken geleden maar heb nog geen leverdatum

Michel

Forumguru
Als opvolger van mijn huidige auto is de Octavia een serieuze kandidaat, maar als het prijsverschil tussen de Octavia en Superb niet te groot is, is ook de Superb een serieuze optie.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er al iets meer bekend is over de levertijd voor een Superb met 1.4 TSI motor. Op meerdere sites lees ik namelijk dat de levertijd van bijv. een Golf, Leon of Passat met dit type motor nu tamelijk lang is.

HWH

Lid
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er al iets meer bekend is over de levertijd voor een Superb met 1.4 TSI motor. Op meerdere sites lees ik namelijk dat de levertijd van bijv. een Golf, Leon of Passat met dit type motor nu tamelijk lang is.

De dealer gaf een paar weken geleden aan 4 a 5 mnd. Dus nu bestellen april rijden. Is lang maar gaat nog. Ben ook benieuwd wat de kredietcrisis en het sluiten van fabrieken voor effect heeft. Wordt het daardoor langer (wachten op motoren of onderdelen) of korter (minder auto's dus sneller leveren).

breef

Lid
Ja die 1.4 blokken zullen op zich laten wachten, ik neem aan deze uit dezelfde fabriek komen als waar de rest van het VAG concern ze weghaalt...

Ik zou verwachten door de hoge superb2 aanvragen dat de superb lijn niet voor weken zal sluiten....

Als ik stiekem eventjes spiek in het "Welke heb jij besteld" topic, dan heb ik op 24 okt 2008 door gekregen van mijn dealer dat de auto in bestelling is gegaan. Dus het lieve autotje zou met een krappe 3 maanden bij mij op de stoep moeten staan. Dat zou ik helemaal top vinden!

Vorige week is mijn S2 Greenline gemaakt. Vandaag kreeg ik een telefoontje van de dealer dat hij binnen is gekomen in Rouveen (Korterink).
Nu helaas nog wachten tot 2 januari... ;-(

bert

Lid
Vorige week is mijn S2 Greenline gemaakt. Vandaag kreeg ik een telefoontje van de dealer dat hij binnen is gekomen in Rouveen (Korterink).

Stond die van jou vrijdag toevallig naast de mijne. Een Mocca Brown greenline?? Ben zelf vrijdag even bij Korterink wezen kijken naar mijn binnengekomen S2 amb business line. Mocca Brown. Ook bij mij is 2 januari als afleverdatum genoemd.

octofreak

Actief lid
Heren,

alvast veel kijkplezier toegewenst.:yeah:

De mijne wordt deze week gemaakt, dus ik ben benieuwd wanneer ik deze mag bewonderen bij de dealer!

breef

Lid

Mijn dealer vertelde me dat het 3 weken duurde voor dat de auto in nederland aankwam, mijne gaan ze 1ste week 2009 bouwen en de dealer verwacht hem dan 1ste week feb. bij hem op de stoep

KaleFietsbel

Actief lid
In elke branche zal het zo zijn dat je de klant een ietwat negatiever verhaal vertelt, dan de werkelijkheid is.

Ten eerste voorkom je hiermee teleurstellingen als het een beetje tegen zit, en ten tweede zit de klant je niet meteen in de nek te hijgen.

Als hij de auto in 2 weken verwacht, zou ik ook 3 weken gezegd hebben, om een beetje ruimte te maken.

Mijn dealer vertelde me dat het 3 weken duurde voor dat de auto in nederland aankwam, mijne gaan ze 1ste week 2009 bouwen en de dealer verwacht hem dan 1ste week feb. bij hem op de stoep
Als ik Bert moet geloven stond mijn auto dus dezelfde week (vrijdag's) bij de dealer. Hij zal dus begin van de week gemaakt zijn.
De verkoper vertelde me dat Skoda er alles aan doet om snel te leveren. Indien bijvoorbeeld in Duitsland een auto staat die voldoet aan de specs zoals hij in Nederland besteld is, dan zal de auto niet eerst geproduceerd worden maar dan trekken ze hem bij de Duitse importeur uit de voorraad.

Stond die van jou vrijdag toevallig naast de mijne. Een Mocca Brown greenline?? Ben zelf vrijdag even bij Korterink wezen kijken naar mijn binnengekomen S2 amb business line. Mocca Brown. Ook bij mij is 2 januari als afleverdatum genoemd.
Hoi Bert,

Jij hebt ook een mooie wagen! Mooie kleur he? Mocca Brown. Ze waren vandaag al begonnen met mijn trekhaak. Sierstrippen en velgen zullen ook binnenkort volgen. Ook krijg ik mooie verchroomde einddemper.

bert

Lid
Hoi Bert,

Jij hebt ook een mooie wagen! Mooie kleur he? Mocca Brown. Ze waren vandaag al begonnen met mijn trekhaak. Sierstrippen en velgen zullen ook binnenkort volgen. Ook krijg ik mooie verchroomde einddemper.

He helemaal top. Kleur is idd mooi. Heb je een vaste haak besteld? Ga zelf voor een afneembare. Welke velgen krijg je eronder. We zullen wel na elkaar de aflevering hebben. Auto's stonden vrijdag gebroedelijk naast elkaar.

bert

Lid
Heren,

alvast veel kijkplezier toegewenst.:yeah:

De mijne wordt deze week gemaakt, dus ik ben benieuwd wanneer ik deze mag bewonderen bij de dealer!

Grote kans dat hij dit jaar nog bij de dealer staat. Die van mij is in week 48 geproduceerd en stond week 49 bij de dealer. Kijk plezier heb ik gehad. Nu maar wachten.

Jij ook succes met wachten.

He helemaal top. Kleur is idd mooi. Heb je een vaste haak besteld? Ga zelf voor een afneembare. Welke velgen krijg je eronder. We zullen wel na elkaar de aflevering hebben. Auto's stonden vrijdag gebroedelijk naast elkaar.
Ik heb de vaste trekhaak. Voor de velgen... zie mijn schermafbeelding. 17".
Als extra nog chromen stootstrip onder op de deuren en chromen einddemper.

Bovenaan Onderaan