levertijden octavia lijken terug te lopen

Mijn Octavia zou deze week geproduceerd worden en is 14 april besteld door leasemij. Maar helaas moet ik zodra hij in NL is, nog een kleine maand wachten voor ik er in mag rijden. /forum/images/graemlins/407.gif

Ik ben vandaag (20-5-2006) nog even langs de dealer geweest. De RS schijnt een ander traject te gaan dan de overige modellen. Deze kan niet via het standaard bestelsysteem, maar moet nog met een fax(???) worden besteld. Daardoor kunnen ze niet zien welke productieweek hij heeft en dus ook niets zeggen over de levertijd. Ik kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen, maar goed laat ik er maar vanuit gaan dat dit verhaal klopt. Of zijn er andere RS bezitters/wachters, die een andere ervaring hebben?

richyk

Actief lid
Klopt inderdaad niks van ! Ook mijn RS is volgens de normale procedure besteld. Het blijft natuurlijk gewoon een Skoda en geen Maybach /forum/images/graemlins/grin.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Klopt inderdaad niks van ! Ook mijn RS is volgens de normale procedure besteld. Het blijft natuurlijk gewoon een Skoda en geen Maybach /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Dat van bestellen met een fax had ik ook al in Utrecht te horen gekregen, maar goed ik schiet er niet veel mee op. Wanneer is jouw order geplaatst Richyk? Heb ik een beetje een indicatie waar ik me aan vast kan houden. Jij krijgt hem toch over een week of vier?

De mijne is besteld in week 11
de producktie was in week 16
en de RS werd in week 19 bij de dealer
afgeleverd...alléén moet ik nog tot week 22 of 23
wachten (chip bij Abt)... /forum/images/graemlins/ahum.gif
dus al met al sneller dan verwacht.
opgegeven was medio wk 24 tot wk 25.

richyk

Actief lid
@Mastermind, de mijne is in week 15 besteld en wordt deze week (21) in elkaar geschroefd dus zal als er niets tegen zit over een week of drie bij de dealer staan.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: HendrikRS</font><hr />

...alléén moet ik nog tot week 22 of 23
wachten (chip bij Abt)...

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/confused.gif dat opsturen en weer terugplaatsen duurt maar 4 dagen ... ik zou die dealer maar eens een beetje achter zijn broek zitten!

Ik heb bericht over de productiedatum. Volgens Pon in week 22. Da's volgende week dus. Klopt wel met de post van Richyk. Ik heb de mijne namelijk in week 16 besteld (22-4). Gelukkig vóór de WK want dan zitten die Tjechen allemaal naar voetbal te kijken en zal de kwaliteit wel een tijdelijke terugval kennen /forum/images/graemlins/wink.gif Als het goed is, afgaande op de genoemde termijnen, wordt hij dus rond week 25 geleverd. Dat is mooi voor 1 juli, dan hoef ik tenminste niet de BPM boete voor minder energiezuinige auto's af te dragen aan onze vrienden van de fiscus. Ik heb om dat te vieren meteen maar 2 zonneschermpjes voor de achterramen besteld. Is maar 110 euro da's voor niks toch?

richyk

Actief lid
Bijkomend voordeel is ook dat je modeljaar 2007 hebt ! Dus met MP3-aansluiting in de Jumbobox, koplampsproeiers, een Stream sie MP3 speelt en rode remklauwen...

Koplampsproeiers zitter er sowieso op omdat het Xenon lampen zijn. Dan is dat verplicht. Ik heb een Audience bestelt met Mp3 wisselaar, dus dat helpt ook niet.

@Richyk Hoe kom je overigens aan die wijsheid over model 2007

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mastermind</font><hr />

Koplampsproeiers zitter er sowieso op omdat het Xenon lampen zijn. Dan is dat verplicht. Ik heb een Audience bestelt met Mp3 wisselaar, dus dat helpt ook niet.

@Richyk Hoe kom je overigens aan die wijsheid over model 2007

[/ QUOTE ]

Koplampsproeiers zitten niet op MY2006, kijk maar op de foto van JohnnyWalker: http://www.skodaforum.nl/forum/photo/showphoto.php?photo=936&amp;size=big&amp;sort=1&amp;cat=503 Misschien kan dit nog even bevestigd worden door de reeds rijdende RS-bezitters ?

En de "wijsheid" over MY2007 heb ik gevonden op www.skoda.at (Oostenrijk) waar de nieuwe configurator al staat. Heb vervolgens zelf Pon maar op de hoogte gesteld van de wijzigingen /forum/images/graemlins/wink.gif

Zie ook hier: http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=27006&amp;page=5&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#27006

Ook op de auto van JohhnyWalker zitten koplampsproeiers. Dit zijn de "vierkantjes" op de bumper. Door de waterdruk worden ze naar buiten gedrukt om vervolgens hun reinigende werk te doen. De bewering dat het door waterdruk naar buiten komt is napraterij van een verkoper bij Skodacenter de Meern.

richyk

Actief lid
Ok, als dat zo is dan is het super ! Het staat namelijk niet expliciet vermeld in de folder of de website van de RS ? Maar als het wettelijk verplicht is dan zal het er wel op zitten /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

richyk

Actief lid
Mooi ! Ik dacht dat dat gewoon afdekklepjes waren voor een optie die je niet hebt gekocht ! Maar ja ik ken de RS natuurlijk eigenlijk alleen maar uit de folder /forum/images/graemlins/grin.gif

@johnnywalker, hoelang duurde het bij jou vanaf productieweek tot je auto bij de dealer stond ?

Net een belletje van de dealer dat ik volgende week kan rijden! /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/smile.gif

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fotopeerke</font><hr />

Net een belletje van de dealer dat ik volgende week kan rijden! /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Weet je het zeker ? Volgens mij moest hij mij hebben hoor /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan