Na 60000km ben ik nog steeds tevreden van de octavia. Al mocht hij wat meer vermogen hebben...
.
Probleempjes of dingen die storen tot nu toe:
- Fuzzy stuur, de stuurbekrachtiging lijkt nog actief bij hoge snelheid. Vermoeiend op zeer lange afstanden omdat je steeds moet bijsturen.
- Kwaliteit van het leder van het stuur, Ik heb nog nooit krassen gehad of glanzende plekken na 60.000km, nu dus wel...
- Olieverbruik, om de 20000km moet er een liter bij. Auto is slecht ingereden (files) wat het zou kunnen veroorzaken (heb ik mij laten wijsmaken). Ik krijg echter geen busje olie van de leasemaatschappij en moet de wagen dus vaker langs de dealer brengen dan mij lief is.
- Grip, de standaard banden (Pirelli P7) zijn gewoon slecht. Op de golf had ik bridgestone potenza's en die hadden veel meer grip. De voorbanden zijn na 40.000km dan ook op, met de bridgestones deed ik bijna het dubbel aantal kilometers... De lease werkt tegen, de volgende banden zullen weer die pirelli's zijn...
- Rammeltje in het portier van de passagier; Weet niet of ik dat ga melden, doen ze er iets aan?
- Amundsen GPS, wat een traag gedrocht is dat seg. De RNS315 was een pak sneller...
- Er rammelt iets onder de motorkap bij stationair (al 10000km), enkel te horen als je buiten de auto staat
- Te kleine opbergvakken in de deuren en handschoenkastje.
- Koffer die soms weigert te sluiten, net alsof het slot niet pakt. Sta je dan op de parking je koffer 5x dicht te doen.
- ophangend gaspedaal... Waarom doen ze dat in deze tijd nog. Een pedaal op de grond rijdt zoveel relaxter.
Voor de rest alles cava. Zelfs de stoelen geven genoeg steun, iets waarvan ik in het begin schrik had.
Het zijn kleine dingen, maar dingen waarvan ik met mijn golf 6 geen last van had, dus of de volgende nog een skoda gaat zijn weet ik niet. Mss toch maar terug een 'echte' VW of zelfs wat bijleggen en een audi A4.