Lijst kinderziektes etc. Octavia III

elsinga

Forumguru
lijkt mij toch een poging opnieuw inleren van de ramen waard? :)

Al geprobeerd. Maar zelf niet ingeleerd moet de auto-functie het gewoon doen. Wellicht stop die te vroeg, maar hij weigert bij mij volledig.

En ik merkte vanochtend ook op dat de bi-xenon niet meer meestuurt in de bochten. Vandaag nog even melden bij de dealer, kunnen ze daar gelijk naar kijken.
 

Marcooctavia

Forumguru
Nu heb ik al een tijdje als ik instap of optrek mijn bestuurders stoel een standje naar achter schiet.
Meestal eerst links dat zit je scheef, en daarna weer rechts.
Probleem is dat het soms 3 keer per week is en soms drie keer per dag.
Wordt er gek van.:tegek:
Nu heeft de dealer er naar gekeken en de stelling ingevet, nou dat helpt dus niet.:mad:
Nu was ik vandaag weer bij de garage voor een afspraak en daar had een van hun mensen het ook bij een MY2015 O3
Dus volgende week maar eens een onderzoek gaan beginnen tot op de bodem:maakmegek:
Mijn vraag is zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Marco.
 

elsinga

Forumguru
En je gelooft het niet... vandaag deed het linker raam het gewoon weer en was de auto functie bij het rechter raam kapot. En even later deed deze het weer. En ook de meesturende bi-xenon werkt weer...

Gremlins? Of toch ergens water er in? Zal morgen eens met de deuren schudden...
 

Testedoene

Forumguru
Voor de mensen die zich zorgen zouden maken over aangeslagen/aangedampte koplampen.... dit is normaal en de wagen hoeft hiervoor geen ingreep te ondergaan.
In tegenstelling tot vroeger (toen de koplampen hermetisch dicht waren) hoef je je geen zorgen te maken als deze aangedampt zijn. Let wel: we hebben hier hier over aangedampte koplampen en niet over druppels die je binnenin kan zien!
 

hemi24

Forumguru
Voor de mensen die zich zorgen zouden maken over aangeslagen/aangedampte koplampen.... dit is normaal en de wagen hoeft hiervoor geen ingreep te ondergaan.
In tegenstelling tot vroeger (toen de koplampen hermetisch dicht waren) hoef je je geen zorgen te maken als deze aangedampt zijn. Let wel: we hebben hier hier over aangedampte koplampen en niet over druppels die je binnenin kan zien!

Ik ben van de generatie die niet alles voor waar aanneemt wat men je bij de dealer probeert te doen geloven, dus ook dit niet...
 

Testedoene

Forumguru
Ik ben van de generatie die niet alles voor waar aanneemt wat men je bij de dealer probeert te doen geloven, dus ook dit niet...
Ik rij reeds van 1996 met VAG-producten rond en ben zeker niet goedgelovig te noemen, integendeel. Ik reken me bij de moeilijkere klanten wat betreft de naleving van garantie, iets wat mijn vroegere garagisten zeker kunnen beamen :D
Moest ik de interne FAQ niet gezien hebben waarin deze problematiek met foto's en toelichtingen aangekaart werd ter afhandeling van de garantie zou ik zo niet reageren maar helaas. Aan de lamp is duidelijk te zien dat er verluchtingskanalen aanwezig zijn, hetgene in de vroegere koplampen niet aanwezig was. Enkele eerdere VW's van me hadden water in de koplamp maar nooit heb ik damp gehad zonder zichtbare druppels.
De wagen van de CEO had trouwens hetzelfde "probleem" met zijn 3x duurdere wagen. Het lijkt me zo dat hij dit zeker zou laten maken als uithangbord van de garage? Vraag me af of @Monteurtje hier meer info over heeft?
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Testedoene Het staat ook nog vermeld in het instructieboekje:
■De koplampen kunnen tijdelijk aan de binnenzijde beslaan. Bij ingeschakelderijverlichting is het lichtvlak na korte tijd weer vrij van aanslag, daarbij kan hetlampglas aan de binnenzijde eventueel bij de randen nog beslagen zijn. Decondensvorming heeft geen invloed op de levensduur van de verlichting.
 

s-line

Forumguru
Het probleem komt vooral voor tegenwoordig omdat de koplampen van kunstof zijn en die dus warmer worden als de ouderwetse glazen. Zeker nu het buiten vochtig en kouder gaat worden zullen ze wat vaker "aan gaan slaan", maar zolang er geen druppels vormen is er niets aan de hand. En trekt het weer weg als de temperatuur weer redelijk gelijk is met de buiten temperatuur.
 

Testedoene

Forumguru
@Testedoene Het staat ook nog vermeld in het instructieboekje:
■De koplampen kunnen tijdelijk aan de binnenzijde beslaan. Bij ingeschakelderijverlichting is het lichtvlak na korte tijd weer vrij van aanslag, daarbij kan hetlampglas aan de binnenzijde eventueel bij de randen nog beslagen zijn. Decondensvorming heeft geen invloed op de levensduur van de verlichting.

:jaja:

Voor alle duidelijkheid: ik heb hier geen probemen mee maar wil het even meegeven in deze thread voor eventuele eigenaars die dit wel hebben :geek:
 

hemi24

Forumguru
Leuk omschreven in de handleiding: geen invloed op de levensduur van de verlichting...

Helemaal juist, de verlichting brandt er waarschijnlijk geen seconde langer of korter door, alleen is de zichtbaarheid wel slechter omdat de unit dof wordt en/of verkleurd...
 

CDK

Forumguru
@hemi24, kort nadat de lampen aangaan is dat condens weggetrokken hoor :jaja:
Aanslag of verkleuring heeft daar niets mee te maken. Alle koplampen hebben na een aantal jaar een polijstbeurtje nodig.
 

Monteurtje

Forumguru
@Testedoene. Ik las dat je mij getagd hebt in een bericht. Wat is precies de vraag? Want ben niet van plan om 21 pagina's door te spitten om het exacte onderwerp waar het precies over gaat te achterhalen.
 

elsinga

Forumguru
Vandaag bij de dealer geweest voor het soms bij auto sluiten gelijk weer half openen van de ramen voor en het daarna soms niet meer werken van het auto-sluiten. Schijnt een bekend probleem te zijn, waar nog geen oplossing voor is maar waar ze wel aan werken. Ze houden me op de hoogte.

Gelukkig geen ernstig probleem, maar wel lastig als je de parkeergarage uitrijd en het raam gaat vanzelf weer een stuk open. ;)
 

Testedoene

Forumguru
@Testedoene. Ik las dat je mij getagd hebt in een bericht. Wat is precies de vraag? Want ben niet van plan om 21 pagina's door te spitten om het exacte onderwerp waar het precies over gaat te achterhalen.
Groot gelijk :-)
Was om te vragen of jij al bekend bent met mensen die komen ivm condensatie in de koplampen van de Octavia 3. Voor alle duidelijkheid: condens dus geen waterdruppels.
Dit schijnt normaal te zijn in tegenstelling tot vroeger waar de lampen hermetisch dicht waren/moesten zijn.

De vraag: is het normaal dat er condens kan optreden in de huidige koplampen?
Nota: mijn Citroën C3 heeft dit ook.
 
Laatst bewerkt:

Testedoene

Forumguru
Vandaag bij de dealer geweest voor het soms bij auto sluiten gelijk weer half openen van de ramen voor en het daarna soms niet meer
Hallo,

Heb je volgende Citroën-trukje al geprobeerd?
De ruit vanuit de dichtstand naar beneden laten zakken zonder de knop te lossen. 10 seconden ingedrukt houden.
Nadien de ruit helemaal dicht laten gaan en opnieuw 10 seconden de knop ingedrukt houden. In principe is bij Citroën dan de knop geherprogrammeerd.
Misschien helpt het bij jou ook wel? Succes allesinds!
 

micky

Forumguru
gisteren heeft de halve dag de parkeersensoren, automatisch parkeren, lane assist het niet gedaan, later op de dag werkte het ineens weer...
 
Bovenaan Onderaan