Ik heb nu ook inmiddels 15.000 km gereden.
Overall geen echte klachten.
Maar wel enkele zaken die me opvallen:
Columbus > De FM radio heeft moeite om snel een andere frequentie te kiezen als de kwalieit van het signal minder gaat worden. Het geluid moet soms al helemaal weg zijn, voordat hij eindelijk overgaat naar een andere frequentie. We hebben het dan over NPO Radio 2 - route A2 - tussen Budel en Eindhoven - pas in Eindhoven gaat hij eindelijk switchen.
Columbus > De DAB laat ook te wensen over - onder viaducten (A2 Best), of bij het knoppunt Vonderen (A2/A73) is het op eens gewoon stil ...
Columbus > Tijdens het onbewuste verbinden met mijn smartphone (S4 Mini) is de SMS functie niet altijd beschikbaar. Hiervoor moet ik dan handmatig de bluetooth op mijn smartphone even uitzetten en weer opnieuw aanzetten. De SMS template, waarin de navigatie gegevens automatisch worden opgenomen, gebruik ik best vaak.
In mijn linker buitenspiegel zie ik - als het buiten donker is - de lampjes van mijn verlichtingsschakelaar (Oranje van de stand "Auto" en groen als het licht aan is).
Het groene lampje in de binnenspiegel was ook even wennen.
Bij 11.000 km bijna 1 liter olie moeten bijvullen - onverwacht.
Het gebruik van de handrem bij uitgetrokken elbogsteun is onhandig. Waarom niet direct een automatische handrem? De Hill-assist zit ja ook al op ...
Tijdens het rijden op precies 125 km/h een hoog toeren-achtig geluid. Bij precies 120 of 130 weer stil.
Het puntje met het "tegen" sturen tussen 100 en 130 km/h heb ik ook. Ik heb wel lane assist, maar deze staat uit. Heb ook nu winterbanden (Dunlop Winter Sport 4D) op de originele velgen.
Als ik lange stukjes recht door rij en dan op eens een scherpe bocht heb (snelweg afrit of zo) dan voel je de airco weer op gang komen - best grappig soms - als of de sensor even een fris windje nodig had om te voelen, dat de temperatuur omhoog of omlaag moet
Verder een prima wagen. Wel mis ik het verwarmbaar stuur van mijn Opel Astra in de koude dagen. Had het liefst ook de stand verwarming willen pakken, maar jammer genoeg worden we hier in Nederland op deze beschikbare optie gediscrimineerd.
Ik verheug me iig op de nog resterende 165.000 km ...