Lijst kinderziektes etc. Octavia III

ElScorpione

Forumguru
Als het heel koud is, stottert de motor hier ook wel eens. Maar dat is eigenlijk alleen bij de eerste keer wegrijden. Hij klinkt dan echt als een hele oude diesel. Maar dat is dus ook zo weer weg.
 

Skoda79

Senior Member
Aha. Toevallig enig idee waarom dan de fan staat te draaien? De link tussen radiateur fan en roetfilter zie/snap ik namelijk niet helemaal.
 

AndreM

Forumguru
En hoe herken je of de auto aan het regenereren is? :arghh:
Niet alleen draait dan de fanmotor, maar je kan het ook aan de toerenteller zien.
De naald staat dan net boven de 1000 tpm i.p.v. de 800 tpm normaal bij stationair. :jaja:

En zelf heb al een aantal keren meegemaakt, als ik thuis kom dan draait de fanmotor.
Maar blijkbaar is het regenereren dan te kort geweest dat de motor de volgende dag weer mee verder gaat. Dus draait de fanmotor weer!
 

hemi24

Forumguru
Check! Ook mijn Golf 7 heeft dit probleem sinds enige tijd; voelt als een soort weerstand bij langzaam een beetje tegensturen rond de middenstand, net alsof het stuurwiel even blokkeert en er dan ineens "doorschiet"...
Over 9k bij de service maar even naar laten kijken (als het in de tussentijd niet erger wordt)...

Update: Bij 60k service is het probleem gerapporteerd en bij het ophalen kwam de melding: het stuurwielhuis dient te worden vervangen...
 

B@s0302

Senior Member
Dank voor je update @hemi24.. Enig idee wat er precies geconstateerd is? Mijn auto gaat maandag ri garage en heb mn klacht reeds doorgegeven maar je zal altijd zien dat het minder erg is ofzo wanneer zij ermee rijden..
 

hemi24

Forumguru
Monteur heeft niets kunnen constateren, maar melding was blijkbaar genoeg bij Pon om de auto aan te merken voor vervanging. Scheen ook te maken hebben met bepaalde serie waar mijn auto ook in viel...
 

Jese8

Ex-lid
Weet niet of het al eens benoed is. Gisteren doet mijn zoon zijn gordel af achterin. Toen verdween de sluiting in de kap waar de gordel zich oprolt. na veel ploeteren kreeg ik deze er weer uit. Nadien even gekeken hoe dat kan, maar die sluiting pas dus inderdaad simpel door het gat.
 

Wildor

Actief lid
Omdat ik regelmatig meerijders achterin heb toch eens gekeken, maar geen van de drie openingen achterin zijn groot genoeg om de sluiting in te laten verdwijnen (O3C MY2016). Heb je toevallig een hatchback en heeft deze andere openingen?
 

Jese8

Ex-lid
Combi uit 2014. Als je hem er iets schuin indoet vloept die er zo in bij mij. Mn kinderen doen nogal enthousiat de gordel af soms. Toevallig sta ik met een kapotte waterpomp nu, zal het eens aangeven bij de garage. (O3 combi RS 2.0)
 

hemi24

Forumguru
Monteur heeft niets kunnen constateren, maar melding was blijkbaar genoeg bij Pon om de auto aan te merken voor vervanging. Scheen ook te maken hebben met bepaalde serie waar mijn auto ook in viel...

Vandaag de auto naar de dealer gebracht voor het vervangen van het stuurhuis; bij terugweg leek het dode punt rond de middenstand weg te zijn. Morgen maar eens beter beoordelen tijdens een langere rit.

:thumbsup:
 

B@s0302

Senior Member
Ben benieuwd.. Begreep van de dealer dat dit alleen beoordeeld mag worden met originele velgen dus deze gaan er maandag weer onder ;) Samen met een nieuw navigatiescherm kortom de 60dkm beurt is grotendeels geslaagd.
 

riskitalltowin

Actief lid
Combi uit 2014. Als je hem er iets schuin indoet vloept die er zo in bij mij. Mn kinderen doen nogal enthousiat de gordel af soms. Toevallig sta ik met een kapotte waterpomp nu, zal het eens aangeven bij de garage. (O3 combi RS 2.0)

Ik zit met een kleine lek. Ik vermoed ook de waterpomp. Lease doet echter moeilijk wegens bijna einde contract.

Bij de vorige Passat is de waterpomp nog 3 weken voor het einde vervangen
 

Jese8

Ex-lid
Ja het druppelde er langzaam uit. Hij word op dit moment vervangen, bumper en alles moet eraf.. hoop dat er geen schades komen. Ik heb zelf geen leaseauto, maar hoor wel vaker moeilijk gedoe. Mijn vader reed ijzer op ijzer met zijn auto, paar weken voor het einde van het leasecontract. Echter moest die ook nog naar het buitenland met de aito, no way dat er nieuwe blokken op mochten. Ma veel gesteggel heeft de dealer het maar gewoon gedaan.
 

Wildor

Actief lid
Omdat ik regelmatig meerijders achterin heb toch eens gekeken, maar geen van de drie openingen achterin zijn groot genoeg om de sluiting in te laten verdwijnen (O3C MY2016). Heb je toevallig een hatchback en heeft deze andere openingen?

Update: het blijkt inderdaad zo te zijn als de gordelsluiting scheef voor het gat komt dat het kan gebeuren dat de sluiting in het gat verdwijnt. Is voor verbetering vatbaar.
 

Jese8

Ex-lid
Ja, en het is een aardig klusje om hem er weer uit te krijgen :-) heb nu een inbus sleutel in de auto liggen als het nog eens gebeurd. Dan kan je hem er redelijk makkelijk uitkrijgen.

War betreft de waterpomp. Pomp zelfs was niks mis mee, het geheel waar de pomp op zit gemonteerd was het probleem en is helemaal vervangen. Dit betrof naar wat ik begreep een regelhuis met motortje die in werking blijft na het uitzetten van de motor. Word ook weer met een apart riempje aangedreven e.d.
 

ElScorpione

Forumguru
Ik krijg de indruk dat mijn O3 niet van dezelfde kwaliteit is als mijn O2..... De bekleding bij de hoofdsteun (waar het gat voor de pinnen van de hoofdsteun zit) lijkt iets opgerekt, waardoor je nu bijna een deel van het gat in de bekleding onder het kunststof afdekdopje uit ziet komen. Dat gaat op termijn natuurlijk geheid gebeuren. Nu maar weer eens bedenken dat hier aan te doen.

Inmiddels ook een nieuw ventilatierooster in het dashboard geplaatst. Kiertje zit er nog steeds tussen, dus dat moet iets met het dashboard zelf te maken hebben. Verlijmen lost het probleem ook niet op. Kleine beschadiging op het dashboard. Maar eens kijken of Dr. Vinyl dit kan fixen.
 
Bovenaan Onderaan